Moeten schijven staan, of liggen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01 09:21
Lang geleden werd er gezegd dat je schijven in de horizontale stand moest zetten, want dat was nu eenmaal beter voor de levensduur van de drive.

Maar als je bijvoorbeeld naar NAS'en kijkt dan zitten de drives bijna altijd verticaal in de lades.

Hoe zit dat nu, horen ze niet horizontaal te liggen de drives? :)

Beste antwoord (via toro op 06-02-2016 11:15)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:31

Fiber

Beaches are for storming.

Het maakt geen moer uit... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:31

Fiber

Beaches are for storming.

Het maakt geen moer uit... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee idd, maar bij echt lang gebruik zullen ze wel op de positie inslijten als je dan in één keer anders zet of legt dan hoor je gewoon het verschil in geluid. (niet te abrubt doen als hij draaid)

Iperf

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waar schijven wel wat moeite mee schijnen te hebben is dat als ze jaren in een liggende positie hebben gewerkt, dan ineens in een staande positie (of andersom) worden gebruikt. Iets met kleine slijtages aan de lagers enzo.

edit: je was me net voor Fish :)

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 06-02-2016 00:22 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Weet ik :P

Jongeh ik had vroeger een oude scsi uit een hp9000 bak gerot en in mijn desktop gezet met jaaaaaaaren trouwe vertikale dienst. plat in de desktop was dat ding toch aan het janken. Of dat ding goedverdomme niet uitkon als ze gingen slapen :+

(nee krusher, niet dat ding uit het mainframe, die was erger :P )

Iperf