Toon posts:

Kenwood True-X ???

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om een Kenwood True-X CDrom speler te kopen, is dit een goede CDrom speler?

Verwijderd

Errug goed man...

1) Hij is veel stiller 72xtrue.. draaid veel langzamer in toeren dan een 50xCDROM omdat hij werkt met een laser-straal die in 7 segmenten wordt opgesplits dus ook 7 keer langzamer kan draaien dan een 72xCDROM (als die zou bestaan)
2) Door de 7-straals laser is hij reed-te-goed met DAE (Digital Audio Extration).

1 nadeel : door het splitsen van de laser in 7 segmenten zijn de afzonderlijke stralen wat minder krachtig waardoor het lezen van wat beschadigde CD's wat moeilijker gaat...

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou hem nooit kopen, erg snel ok maar hij doet erg moeilijk met cd-r's dus het lijkt me wel duidelijk.

Ik zou een plextor kopen

Verwijderd

Ben het helemaal met Hyerbird eens, koop gewoon een plextor. Als die rare hoge getallen die die 72x zou produceren is gewoon grote bullshit vind ik, is het niet het belangrijkste dat een drive gewoon alles leest? Voor mij ZEKER wel. Heb een A-open 32x IE gehad, al was het volgens alle tests zo'n geweldig product ik vond hem bagger. Daarna een Philips 48x, die was HELEMAAL ongelovelijk ruk, dat ding las de eerste week nog wel veel maar daarna nix meer, dat hoorde ik van meer die hem hadden. TIP koop NNOOOIIITTT wat van Philips.
Daarna wilde ik nou eindelijk es een speler die wel (bijna) alles zou lezen. Ben uiteindelijk amar op safe gegaan aangezien ik over alle IDE spelers op de markt wel negatieve verhalen las. Iedereen beweerde constant "Plextor rulez" en dat schijnt inderdaad wel zo te zijn, heb men 40x SCSI Plextortje nu een paar weken en ik moet zeggen heb er TOTAAL geen spijt van! Meneer PMS zei het ook al ...nadeel hij leest CD-R's moeilijk haha wat moet je nou met zo'n kreng dan?!?! Had dat eerder ook al gelezen ja, kan hij nog zo mooi stil zijn en het nummertje 72x dragen. Die Plextor is met DAE ook reed-te-goed dus ...HALEN MAAR dat ding!

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12401

Kijk hier maar eens en let vooral op de Kenwood 72-speed

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
hmm.. heb nog nooit problemen gehad met mijn philips 40x cd-rom speler. leest altijd alles

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
De Kenwood is absoluut een fijn apparaat. En dat van die recordables valt wel wat mee. Het zijn eigenlijk alleen de teveel bekraste en super Low-quality recordables die niet gelezen worden. De beter CDR's (Mitsui, Ricoh, Philips & Princo) worden gewoon goed gelezen.

En mocht je die enkele keer een CD tegen komen waar hij moeite mee heeft. dan lees je hem toch met je brander.

Verwijderd

Ook op mijn site staat er een stukje over de 72x True-X, is een vinding van Zen Technologies NV Israel.
En door die MultiBeam zou hij juist ook beschadigde CD's beter lezen, dan een ander merk....
Als ik nu toe was aan een CDROM kocht ik hem.
Pagina: 1