Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Applepiez
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-09 21:36
Mijn vraag
Ik heb een tijdje terug ubuntu op een oude samsung n150 netbook geïnstalleerd om de laptop een nieuw leven in te blazen. Helaas viel de software veel te zwaar op de 1.2 ghz dual core met 1gb ddr2 dus besloot ik een keer een andere distro te vinden die lichter voor het systeem was. Dit heb ik helaas nooit gedaan en nu ik het wil doen is de laptop vergrendeld met het wachtwoord wat ik niet meer weet :/
Hier is een afbeelding van het scherm:
https://gyazo.com/b7a9dc41ce9b033264eba965700c4414
Relevante software en hardware die ik gebruik
Een samsung n150
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gezocht naar een oplossing voor het probleem maar ik kon geen enkel topic/forum/vraag vinden waar de oplossing voor dit probleem stond.

Beste antwoord (via Applepiez op 06-02-2016 00:31)

• Baggeraar
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 22:13

Baggeraar

Wat een gebagger..

schijf loskoppelen, kijken of je dan wel gewoon in het bios kan,
if not: BIOS password, en dat is moeilijker te omzeilen.

indien ja: schijf in een andere pc stoppen en die booten met zo'n cd.

Alle reacties

Staat we data op die je nog absoluut nodig hebt? indien niet, dan gewoon opnieuw installeren. Anders kan je prima een linux systeem resetten als je daar fysiek toegang toe hebt.
http://askubuntu.com/ques...t-administrative-password

/edit... dit was voordat ik je pic gezien heb. Dit lijkt eerder op een password op een hoger niveau en niet zozeer Ubuntu gerelateerd. Ik heb dit eerder gezien op een ibm notebook. Daar ging het om een beveiligings chip die van een wachtwoord was voorzien.

Kan je op enige manier in het bios komen? Kan je van externe media opstarten?

robb_nl wijzigde deze reactie 06-02-2016 00:00 (39%)

Problems with Windows? --- REBOOT | Problems with Linux? --- BE ROOT

• Baggeraar

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ziet er uit als een lock op de schijf, dus "even opnieuw installeren" zal moeilijk lukken.

ja kan die HDD wachtwoorden wel verwijderen adhv het master wachtwoord en een low-level edit tool zoals die op verschillende boot cd's te vinden zijn.

master wachtwoord voor Samsung schijven is meestal: “ttttttttttttttttttttttttttttttttt” (32 keer t)

• Applepiez
Ik kan helemaal niet in in de schijf of de bios want zijn dan de stappen die ik moet volgen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Baggeraar

Baggeraar

Wat een gebagger..

schijf loskoppelen, kijken of je dan wel gewoon in het bios kan,
if not: BIOS password, en dat is moeilijker te omzeilen.

indien ja: schijf in een andere pc stoppen en die booten met zo'n cd.

• Applepiez
Bedankt de oplossing heeft gewerkt! Ik type dit nu vanaf ubuntu.
Is ubuntu de beste distro voor deze netbook of zijn er betere varianten voor deze specificaties?
(2GB Ram 1.2 GHZ Dual Core) Voornamelijk bedoelt als afspeelapparaat van alle soorten video en audio bestanden en om te browsen + google drive werk.

Applepiez wijzigde deze reactie 06-02-2016 01:02 (24%)

• narotic
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:05
XUbuntu is (grafisch) een stuk lichter dan de standaard Ubuntu. Maar qua video zal hij ongeacht de distro sowieso moeite hebben 720p of hoger.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

quote:
Applepiez schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:32:
Is ubuntu de beste distro voor deze netbook of zijn er betere varianten voor deze specificaties?
(2GB Ram 1.2 GHZ Dual Core) Voornamelijk bedoelt als afspeelapparaat van alle soorten video en audio bestanden en om te browsen + google drive werk.
Wow, ik heb ook nog zo'n ding in de kast.
Nooit mijn geld terug gekregen voor de niet geaccepteerde Windows.

Zelf draaide ik altijd MeeGo totdat het project werd stop gezet.
Daarna overgestapt op de Fedore KDE Netbook spin/optie maar ook zeer traag.
Wie weet doe ik het nog een keer en schroef er een ssd in :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Applepiez
Probleem is opgelost. Bedankt voor de hulp.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:45

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Nou, wat is dan de oplossing? Weet je je BIOS wachtwoord weer?

Spekkies | Commandline FTW

• Applepiez
Ik heb wat baggeraar adviseerde gedaan. Schijfje in een externe disc reader gedaan en klaar.
Fijn dat het weer werkt.
quote:
Applepiez schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:32:
Heb hem uit de kast getrokken en ben met Porteus aan de gang http://www.porteus.org/
De WiFi zegt dat hij verbinding heeft, maar geen één IP (zelfs lokaal) is bereikbaar.
Werkt wel lekker snel.
Ik hou je op de hoogte als je dat wil.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True