Vervanger voor moederbord Pegatron ipmtb-gs?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joejoo
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-08-2022
Ik zoek een vervangend moederbord voor mijn Pegatron ipmtb-gs moederbord
Hoe en waar kan ik mijn defecte moederbord vergelijken met een andere die dan past zodat ik mijn oude onderdelen ook terug kan plaatsen?
Is er überhaupt een vervangend moederbord ergens te koop?
...

Moederbord komt uit een Medion pc i7.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Wat zeggen de http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/producten/, http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/aanbod/, marktplaats, ebay e.d. over het aanbod van mATX socket 1366 borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LGA 1366 op µATX is vrij lastig te vinden ben ik bang. LGA1366 is sowieso al vrij zeldzaam, laat staan eentje in een formfactor die toen nog niet helemaal gangbaar was voor dat segment.

Ik zou het eigenlijk aangrijpen om een upgrade uit te voeren, en dan je i7 vervangen door wat moderners, omdat je waarschijnlijk relatief veel moet betalen voor een 2ehands bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joejoo
Op internet kan ik geen tweedehands moederbord vinden. Als ik voor een upgrade kies wat kan ik dan relatief goedkoop aan moederbord en processor aanschaffen? Ik wil de videokaart en het geheugen graag weer hergebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt een LGA1151 pakken, waar je nog DDR3 op kan prikken. Dan hoef je enkel een nieuwe CPU en moederbord te pakken. Maar eerlijk is eerlijk, voor die paar tientjes dat DDR4 nu nog op moet leveren zou ik gelijk naar DDR4 overstappen en dan gewoon je oude DDR3 verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joejoo
Dank alvast voor jullie advies. Ik heb een i7 cpu die ik graag zou willen hergebruiken want die kosten zou ik willen besparen! Welk moederbord zo ik dan nu kunnen kopen ipv die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Joejoo schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:34:
Dank alvast voor jullie advies. Ik heb een i7 cpu die ik graag zou willen hergebruiken want die kosten zou ik willen besparen! Welk moederbord zo ik dan nu kunnen kopen ipv die ik nu heb?
Tja, dan is het een nieuwe kast kopen en een 2e hands LGA1366 op de kop tikken. Dat is je enige optie die er dan overblijft.
Ik zou het zelf niet doen, en gewoon een nieuw platform pakken, die i7 is al vrij oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

nelizmastr

Goed wies kapot

TERW_DAN schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:29:
Je kunt een LGA1151 pakken, waar je nog DDR3 op kan prikken. Dan hoef je enkel een nieuwe CPU en moederbord te pakken. Maar eerlijk is eerlijk, voor die paar tientjes dat DDR4 nu nog op moet leveren zou ik gelijk naar DDR4 overstappen en dan gewoon je oude DDR3 verkopen.
Die DDR3 Skylake borden willen eigenlijk alleen DDR3L. Ze zijn niet geschikt voor standaard voltage DDR3.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:24
Je kan nog s1366 bordjes kopen. In de pricewatch staan nog een shipload aan SMC bordjes, het zijn alleen niet de goedkoopste. Ik zou dan denk ik toch kijken naar 2e hands.

Een CPU waar je niks mee kan is best zuur, weet je ook welk model i7 het is? Afhankelijk of het een snelle is, zou een 2e hands bord nog de moeite waard zijn. Is het niet voor eigen gebruik danwel voor de herverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1