Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben al een lange tijd in het bezit van een Asus Maximus VII Gene moederbord en gisteren heb ik een Samsung Evo 850 M.2 120GB ssd gekocht en wil hier graag Windows 10 op installeren en van opstarten.

Maar ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de praat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- bios was al voorzien van de laatste bios versie (3003)
- in de bios het m.2 slot in de m.2 mode gezet (ook de andere opties geprobeerd)
- csm (Compatibility Support Module) aan en uit gehad
- csm aan gehad met alles op legacy
- csm aan gehad met alles op uefi
- csm aan gehad met legacy en uefi aangehad
- fastboot aan en uit gehad

Ik kan de ssd nergens terug vinden, niet in de bios en ook niet tijdens de Windows setup.

Wat doe ik hier verkeerd? Of slikt het bord deze ssd niet of is de ssd misschien stuk?

Wie kan en wil me hierbij helpen / adviseren :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

Twarp

just grin...

Ik heb hetzelfde probleem, zelfde specs alleen andere SSD.

Ik heb een PCIe 4x m.2 kaart gehaald en deze moet ik nog inbouwen. (Asus kaart voor in een PCIe 4x slot)

Ervaringen volgen later ...

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online
Is dat toevallig deze: pricewatch: Asus Hyper M.2 X4 PCI-E Mini Card ?

Die kwam ik tegen tijdens een zoektocht met met probleem.

En welk type ssd heb je? Toevallig een nvme type? Want in de bios kom ik wel een scherm tegen met betrekking tot nvme en ik vermoed dat ik dat type nodig heb maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 30% gewijzigd door the_cyberspace op 05-02-2016 23:37 ]

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Inderdaad!

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online
Bedoel je dan dat Asus kaartje of dat je een nvme ssd hebt? Of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Ik heb het kaartje PCI-e 4x en een Toshiba SSD welke uit mijn laptop komt (MSI GT72S) van 128 GB. Uiteraard m.2 PCI-e uitvoering. Maar na een hoop trial en error is de enige uitkomst error. Windows wil er een driver voor installeren welke niet beschikbaar is. Ik vermoed zo dat het met een ouder kaartje wel gaat lukken maar ik heb nog geen zin om dit aan te schaffen en te proberen.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online
Inmiddels is de ssd weer retour gegaan naar de shop. Bedoeling is om hem om te ruilen voor een nvm-e versie.

En ik heb inmiddels ook een andere SSD die dus wel werkt, het is deze geworden: pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 128GB

Helaas niet op volle snelheid aangezien de ssd in een pci-e 2.0 x2 slot zit maar het voelt wel razendsnel aan dus mijn probleem is opgelost :)

[ Voor 62% gewijzigd door the_cyberspace op 21-02-2016 20:03 ]

Pagina: 1