Toon posts:

Blijf problemen houden met TB1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al enige malen eerder over geschreven op het forum, toen is het probleem een tijdje weggebleven maar nu is het er weer.

Eens in de zoveel tijd (soms zit er veel tijd tussen soms niet) reboot plotseling spontaan mijn systeem. Alleen wil het dan niet meer booten omdat de vcore dan ineens op 1.4/1.45 blijkt te staan. Al verhoog ik handmatig de vcore hij blijft laag staan. Maar het is wel zo als ik 'm bijvoorbeeld op 1.8 zet dat die dan op 1.5 gaat staan. Maar ja booten wil die niet op een dergelijke lage spanning.

Nu heb ik echt geen idee wat het kan zijn, zou het wellicht de voeding connector op het moederbord kunnen zijn. Of zouden jullie het eerder in de voeding zoeken (een AOpen HQ08 kast).

Is er een andere mogelijke oorzaak?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 17:56
Het lijkt me meer een probleem van het moederbord, als het de voeding zou zijn zou hij constant op 1.5 Volt blijven staan (een voeding lijkt me niet minder stroom te gaan leveren als je reboot).

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij lijkt dus spontaan te rebooten omdat de vcore zomaar omlaag gaat. Dus ik dacht daarom aan een kapotte connector die wanneer het systeem warm wordt uitzet en niet meer goed contact maakt. Lijkt je dat uberhaupt mogelijk?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:26
Wat heb je voor mobo?

Mijn eerste Asus A7V133 kwam ook niet hoger dan 1.5V, waar ik hem ook op instelde.

Mijn 1200/266 wilde niet eens opstarten op 133 FSB, alleen op 100 (900 Mz).

Bleek aan het mobo zelf te liggen, na omruilen geen last meer gehad.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
(jarig!)
uuh flashen :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Het is een MSI K7T Pro2a moederbord, nu kom ik dus weer iets vreemds tegen. Na een tijdje een DVD te rippen reboot die weer spontaan. Dan start die niet op, maar door te resetten kan ik 'm wel weer op laten starten. Wanneer ik over het netwerk gebruik maak van die dvd speler en dus niet op die computer rip dan is er geen probleem. Dus de belasting van het decoderen zorgt ervoor dat die ermee kapt.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 18:16

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou lijkt de beruchte via bug.
Je hebt blijkbaar een SBLive in je systeem.
Haal die er eens uit en kijk of hij dan weer gaat rebooten.
Zo niet dan moet je even de nieuwste Via 4in1 drivers installeren en het nieuwste bios flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een SBLive erin zitten, zou dat het kunnen zijn? Is het dan zo dat die soms spontaan reboot en is er een mogelijke oplossing?

Ik heb de laatste bios en VIA 4in1 drivers dus daar kan het niet aan liggen.

Even tussendoor; allemaal hartstikke bedankt. Je wordt toch een stukje minder krankjorum van dit soort problemen wanneer anderen je bijstaan.

Verwijderd

Idd nieuwe bios flashen, dan is t probleem over. Indien je een VIA 4in1 gebruikt met V4.28 of hoger doet die driver verder niet meer terzake. Precies t zelfde probleem was erdoor opgelost hier, draait nu als n zonnetje :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je hetzelfde moederbord? Zo ja, gebruik je dan 2.7 of een beta bios.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik heb hetzelfde moederbord. En had dus exact dezelfde problemen.
Draait nu met het 2.7Bios, maar ik had mijn SBlive al vervangen voor een Videologic Sonic Fury Soundkaart. Dan heb je in ieder geval geen problemen.
Maar de 2.7 Bios zou het moeten oplossen.
Die bios erin flashen en dan weer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2.7 al draaien en toch dat probleem. Zou het probleem een andere oorzaak hebben of zal het toch die SB Live zijn?

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Haal die SB er dan eens uit en zet je onboard geluid aan.
Durf te wedden dat je dan geen probleem meer hebt.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:02

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Sb Live produceert vaak problemen he?

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Als je alleen de drivers installeert dus niet de rest van die creative meuk dan zou het ook kunnen zijn dat ie het doet..

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ja die SBLive wil zijn Latency 0 niet afstaan aan andere devices en dat geeft problemen.
Bij de VIA chipset staat de IDE controller ook op 0 en dan kun je leuk gedonder krijgen
Pagina: 1