Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik heb een pricewatch: Iiyama ProLite E2475HDS Zwart als scherm.

Ongeveer een jaar geleden had ik opeens random dat hij uitviel. Gewoon uit, uit. Geen lampje of beeld, gewoon niets.
De ene keer duurde dit echt maar 1 tot 3 seconden, terwijl de andere keer het gewoon minute duurde (5 tot 30), soms langer dat ik pas de volgende dag maar verder keek.

Wat ik altijd deed was de stekker eruit halen (van het stroom) en steeds maar opnieuw erin doen en kijken of hij dan werkte. Wellicht zat het tussen me oren, maar soms ging die dan ook weer aan (het verkorte de 'downtime' in elk geval niet).

In elk geval heeft hij het na een periode van een week van ellende het weer prima gedaan tot vorige weekend. Ik ging naar een maatje en had mijn PC + scherm meegenomen. Toen begon dezelfde ellende weer, en inmiddels thuis aangesloten heb ik het zelfde gezeur.

Wat ik in elk geval heb uitgesloten is het volgende:

- Het ligt niet aan de DVI stekker
- Niet aan het netstroom stekker
- Niet aan mijn stroom thuis
- Met de kabel bewegen of iets werkt niet
- Keihard erop rammen uit frustratie ook niet

Hoewel hij oud is, wil ik toch eigenlijk proberen hem te fixen, vooral omdat hij het gewoon goed -kan- doen. Waar zou ik naar kunnen kijken? Ik wil hem best open maken, ik kan solderen maar ik heb geen idee hoe/wat/waar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Zijn je stopcontacten geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Nope. Maar bij mijn maat wel en daar gebeurde het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:28
Douweegbertje schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:59:
In elk geval heeft hij het na een periode van een week van ellende het weer prima gedaan tot vorige weekend. Ik ging naar een maatje en had mijn PC + scherm meegenomen. Toen begon dezelfde ellende weer, en inmiddels thuis aangesloten heb ik het zelfde gezeur.
En heb je daarbij ook jouw monitor aangesloten op zijn pc en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Nee, maar ik heb zelf 3 schermen en met de andere schermen heb ik geen problemen, ook niet met de zelfde kabels/aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 11:45
Mogelijk monitor open maken en kijken of er bolle capacitors zijn? Zo heb ik ooit een soort gelijk probleem bij mijn monitor kunnen oplossen. Het is goed te zien op een capacitor bol is.
Vervolgens alle bolle en twijfel gevallen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:53
Dwarrelegel schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:04:
Mogelijk monitor open maken en kijken of er bolle capacitors zijn? Zo heb ik ooit een soort gelijk probleem bij mijn monitor kunnen oplossen. Het is goed te zien op een capacitor bol is.
Vervolgens alle bolle en twijfel gevallen vervangen.
En soms is het helemaal niet te zien, het is helaas niet zo dat het *altijd* bolle condensatoren zijn. Maar dit is meestal wel het euvel inderdaad! Het is geen LED monitor denk ik? Let wel dat de backlights ook niet het eeuwige leven hebben en te kostbaar om te vervangen. Vraag is dan toch of het nog de moeite is om te fixen ... ;)
Pagina: 1