Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rapsberry PI B+ model wil niet meer verbinden met WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 13:15
Ik heb een Raspberry Pi B+ model en een Realtek 8188CUS Draadloze nano adapter. Tot nu toe kreeg ik zonder problemen internet op mijn Raspberry Pi en had ik geen problemen met verbinden. Maar sinds gisteren wil hij niet meer verbinden met mijn draadloze netwerk en ik geen idee waarom niet.

Op mijn Raspberry Pi heb ik Raspbian (Debian Jessie) draaien. Het is een clean versie, ik heb nog niks ingesteld of aangepast. Als ik de GUI gebruik en rechtsboven (zie screenshot) klik dan zie ik alle wifi netwerken in mijn omgeving. Mijn Realtek adapter wordt dus herkend en ziet alle wifi netwerken waaronder mijn eigen netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CRppRNccMRmjeVDsoJi0eJL7/thumb.jpg

Als ik nu mijn netwerk kies dan moet ik de 'Pre Shared Key' invullen. Hier vul ik mijn Wifi code in en nadat ik op OK klik gebeurd er niks meer.Geen foutmelding, gewoon niks. Dit heb ik al een paar keer herhaald.

Wat ik geprobeerd heb:
  • Opnieuw Raspbery Pi Raspbian gedownload en geinstalleerd
  • De adapter in mijn windows machine gestopt. Hier kan ik wel gewoon verbinden met mijn netwerk. De adapter lijkt dus gewoon te werken.
  • Ik heb de instructies op https://www.raspberrypi.o.../wireless/wireless-cli.md gevolgd en via de CLI geprobeerd Wifi aan te zetten. Ook dan gebeurd er niks.
Ik snap niet waarom ik ineens niet meer op mijn Wifi kom. Heeft iemand van jullie dit al eens gehad en weet iemand wat het probleem kan zijn??

Mijn /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf

ctrl_interface=DIR=/var/run/wpa_supplicant GROUP=netdev
update_config=1
network={
ssid="Zuidkier"
psk="...."
key_mgmt=WPA-PSK
}

[ Voor 5% gewijzigd door R0K13 op 05-02-2016 22:42 ]

Alle reacties

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 13:15
Er bleek iets mis te zijn met de Realtek 8188CUS Draadloze nano adapter. Ik heb een nieuwe gehaald, precies dezelfde, en deze werkt meteen.

Ik vind het toch nog steeds vreemd dat de 'kapotte' het wel doet op een windows PC maar niet meer op mijn Raspberry Pi. Maar voor alle mensen met hetzelfde probleem het kan dus toch dat hij evengoed defect is.