Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedenavond,

Stel je maakt boven op je 40 urige werk week per maand 40 overuren. Hoe gaat dit in zijn werk met de belasting aangifte. Is de kans dat je geld terug krijgt groter of is juist de kans groter dat je moet gaan betalen aangezien je over je overuren bij je bruto salaris maandelijks natuurlijk al extra belasting betaald? Hou even rekening met een bruto jaar salaris van 40.000 euro, dit valt volgens mij in de 42% schijf.

Maar de vraag gaat over de belasting aangifte m.b.t. overuren...

Hoop dat iemand me wijzer kan maken want ik lees op internet heel veel verschillende dingen.

Cheers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Weg ermee

[ Voor 98% gewijzigd door downtime op 05-02-2016 22:17 . Reden: Ik zeg onzin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Welke extra belasting betaal je volgens jou over je overuren?

Dat gezegd, denk ik niet dat je moet rekenen op geld terug :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
naitsoezn schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:04:
Welke extra belasting betaal je volgens jou over je overuren?

Dat gezegd, denk ik niet dat je moet rekenen op geld terug :)
"Denk" daar heb ik even niets aan, niks persoonlijks maar ik moet even echt weten hoe het zit. Heb de belastingdienst al gebeld maar die laten hier niks over los of willen niet helpen... Het enige wat ik weet is dat je al extra belasting betaald over je overuren volgens mij 52% ofso... maar het gaat me even om de belasting aangifte wat hier de gevolgen van zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Shunt

Boe

supra_indo schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:07:
[...]

"Denk" daar heb ik even niets aan, niks persoonlijks maar ik moet even echt weten hoe het zit. Heb de belastingdienst al gebeld maar die laten hier niks over los of willen niet helpen... Het enige wat ik weet is dat je al extra belasting betaald over je overuren volgens mij 52% ofso... maar het gaat me even om de belasting aangifte wat hier de gevolgen van zijn...
Je betaalt geen "extra" belasting over je over uren en over je vakantie loon of over je 13e maand.
Je krijgt geen loon heffing korting over je uren naast je contract uren. Dus je moet gewoon de volledige 42% belasting betalen over je inkomen buiten je basis loon. (tenzij je natuurlijk in de hogere belasting schaal zit he ;) )
http://www.loonwijzer.nl/...aq/betaling-voor-overwerk
Letterlijk de eerste hit op google.

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 05-02-2016 22:14 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

"volgens jou" is wel goed dus? Prima :)

Je betaalt gewoon het belastingtarief waar die extra beloning in valt. Dat zal doorgaans het maximale tarief zijn wat je over je salaris betaald. Maar goed, denken is niet gewenst blijkbaar :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Volgens mij betaal je geen bijzonder tarief over uitbetaalde overuren. Je baas stort je een hoger bruto loon en je betaald daar vervolgens gewoon belasting over naargelang het in de verschillende belastingschijven valt. Soms kan dit ongelukkig uitpakken als je dicht op de grens zit van een nieuwe schijf. Dan valt het extra loon grotendeels daarin en hou je minder over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

Ja beetje stekelige reactie, maar aangezien mijn glazen bol wat mat is wat aannames;

als je door je overuren in een hogere schaal komt en je een koophuis hebt zal je meer rente aftrek kunnen genieten omdat je in een hogere schaal komt.

Heb je toeslagen dan heb je kans dat je terug moet betalen.

Als je werkgever ze netjes in de hogere schaal zet en je dus uiteindelijk niet in die hogere schaal terecht komt zal je wat geld te veel hebben betaald. Dus dan kan je op wat teveel betaalde belasting rekenen.

Pick your flavor zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 11:18
CMD-Snake schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:24:
Volgens mij betaal je geen bijzonder tarief over uitbetaalde overuren. Je baas stort je een hoger bruto loon en je betaald daar vervolgens gewoon belasting over naargelang het in de verschillende belastingschijven valt. Soms kan dit ongelukkig uitpakken als je dicht op de grens zit van een nieuwe schijf. Dan valt het extra loon grotendeels daarin en hou je minder over.
Bijzonder tarief word wel betaald over overuren... ter vergelijking heb zelf een contract van 144 uur oftewel van 36 uur per week en werk regelmatig 180-200 uur per maand..

Heb wel een rooster van 40 uur maar neem ik een dag vrij word er 7,2 uur betaald van een hele werkdag.. elke vrije dag(8 vrije uren dat ik opneem) dat ik heb kost mij 0,8 uur..want er word maar 7,2 uur uitbetaald.

bijzonder tarief hier is 45,020

Syntax:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Denk dat twee dingen handig zijn om te weten:
1. Voor de belastingdienst maakt het onder aan de streep niet uit. Die kijken overhet hele jaar wat er is verdiend. Met het invullen van je aangifte, vul je alle totalen van je (bruto) salaris is (je jaaropgave). Aan de hand hiervan wordt bepaald hoeveel belasting je had moeten betalen. Heb je teveel betaald, dan krijg je geld terug. Heb je te weinig betaald, dan moet je logischerwijs gaan betalen.

2. Als je jouw salaris krijgt uitbetaald van je werkgever, bestaat de kans dat deze inderdaad meer belasting inhoud op je salaris. Dit wordt gedaan omdat ze uiteindelijk met overwerken, onregelmatigheidstoeslagen etc. meer dan je basisloon uitbetalen. En gedurende het werk in de specifieke maand, weten ze niet of je uiteindelijk (eind vn het jaar) in een hogere schaal zou komen. Zie het als een stukje bescherming, zodat je straks niet negatief verrast wordt.

Iedereen krijgt liever geld terug (omdat je teveel hebt betaald), dan dat je geld moet bijleggen (geld wat je wel hebt gekregen, maar geen recht op had).

Off side: een andere optie is, dat werkgevers gaan bijbouden wat iemand verdiend en pas meer belasting innen wanneer iemand in een hogere schaal terecht komt. Zeer gevoelig voor fraude want als je aftrekposten hebt, meerdere baantjes, etc. kan je hier niet op toezien. Daarnaast krijgt iedereen dan in januari meer salaris dan in december... (Begin van het jaar begin je nl weer op 0 en eind van het jaar zit je op biiv 40.000 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:06
Je kan ook gewoon de aangiftesoftware downloaden, de volledige aangifte invullen, en zonder te gokken te weten komen of je terugkrijgt of bij moet betalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
supra_indo schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:07:
"Denk" daar heb ik even niets aan, niks persoonlijks maar ik moet even echt weten hoe het zit. Heb de belastingdienst al gebeld maar die laten hier niks over los of willen niet helpen...
Er is niemand die je daarbij _kan_ helpen want de enige met alle gegevens dat ben jij...

Heb je een hypotheek waar je de rente van af mag trekken? Krijg je toeslagen? Heb je en fiscaal partner? Heb je nog "inkomsten uit overig werk"?

Bottom line is dat wanneer je werkgever het gewoon netjes doet (loonadministratie op orde heeft) dan houdt hij al direct voldoende loonbelasting en premies in en hoef je dus halverwege volgend jaar niet nog meer af te gaan dragen aan loonbelasting of premies. Alle andere zaken (HRA, toeslagen, evt. stufi / studenten OV etc. etc.) hangen af van hoeveel je verdient, dus daar kan het ook invloed op hebben.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Laatst online: 14:52
De belastingdienst "kan" er inderdaad ook vrij weinig over zeggen. Het is namelijk zo, toen ik er werkte(zal nog zo zijn), onmogelijk om iemand exact te gaan vertellen hoeveel belasting er afgedragen moet worden aan het eind van het jaar.

Als jij nu inschat op €40.000 uit te gaan komen, maar aan het eind van het jaar ineens veel meer of minder hebt verdiend, dan word de berekening ook compleet anders.

Los van alle aftrekposten etc is dit dus niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Qweridee schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:15:
De belastingdienst "kan" er inderdaad ook vrij weinig over zeggen. Het is namelijk zo, toen ik er werkte(zal nog zo zijn), onmogelijk om iemand exact te gaan vertellen hoeveel belasting er afgedragen moet worden aan het eind van het jaar.

Als jij nu inschat op €40.000 uit te gaan komen, maar aan het eind van het jaar ineens veel meer of minder hebt verdiend, dan word de berekening ook compleet anders.

Los van alle aftrekposten etc is dit dus niet met zekerheid te zeggen.
Ik ga zeker richting de 50.000 als ik gemiddeld 40 overuren per maand blijf maken... Ik wil alleen weten of dit nadelig kan zijn met de belasting teruggave aangezien ik natuurlijk geen zin heb in een gigantische rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:21
De "grap" is nu juist dat er helemaal geen "nadelig" (of "voordelig") bestaat: als je geld terug krijgt heb je simpelweg te veel betaald gedurende het voorgaande jaar. Elke maand heb je dus eigenlijk te weinig gekregen op je rekening. Als je geld moet "bijbetalen" heb je dus juist teveel gehad. Onder de streep maken beide gevallen echter niets uit: de totale belasting die hebt betaald is precies gelijk. Vergelijk het maar met je energiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Carnoustie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:10:
De "grap" is nu juist dat er helemaal geen "nadelig" (of "voordelig") bestaat: ...
Door belastingrente kan eventueel verschillen (al is dat tegenwoordig beperkter)

Gemiddeld 40 overuren kan trouwens (afhankelijk van een aantal zaken) wel nadelig zijn voor de werkgever mocht er een inspectie komen.

[ Voor 66% gewijzigd door begintmeta op 06-02-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Laatst online: 14:52
supra_indo schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:54:
[...]

Ik ga zeker richting de 50.000 als ik gemiddeld 40 overuren per maand blijf maken... Ik wil alleen weten of dit nadelig kan zijn met de belasting teruggave aangezien ik natuurlijk geen zin heb in een gigantische rekening
Zonder al je gegevens in te kunnen zien...kijk eens hoeveel je baas inhoudt op je overuren, kans is dat dat onder een hoger tarief word "belast"( Uiteindelijk kijkt belastingdienst naar je jaarinkomen, hoe je die nou hebt verdiend is vaak minder spannend als loonslaaf;))

Hoe meer je verdiend, hoe minder recht je hebt op de algemene heffingskorting.

Als je ongeveer kunt inschatten wat je inkomen gaat worden, kun je altijd een voorlopige aanslag over 2016 alvast aanvragen.

Zie je ongeveer wat je kwijt gaat zijn of terug krijgt.

En wat Begintmeta al aangeeft...je mag niet elke maand 40 uur overwerken van de ARBO etc, weet alleen de regelgeving omtrent standaard overwerken niet. Ik wilde bij mijn werkgever ook een lading overuren standaard maken, maar dit mocht niet van de grote baas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een deel van de overuren is veelal ook onbetaald, dus dan werk je meer gratis dan als je contract (tijdelijk) wordt uitgebreid, wat bij structureel overwerk natuurlijk eigenlijk zou moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
supra_indo schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:58:
Goedenavond,

Stel je maakt boven op je 40 urige werk week per maand 40 overuren. Hoe gaat dit in zijn werk met de belasting aangifte. Is de kans dat je geld terug krijgt groter of is juist de kans groter dat je moet gaan betalen aangezien je over je overuren bij je bruto salaris maandelijks natuurlijk al extra belasting betaald? Hou even rekening met een bruto jaar salaris van 40.000 euro, dit valt volgens mij in de 42% schijf.

Maar de vraag gaat over de belasting aangifte m.b.t. overuren...

Hoop dat iemand me wijzer kan maken want ik lees op internet heel veel verschillende dingen.

Cheers! :)
Hoe "dit in zijn werk gaat met de belastingaangifte" kan je eenvoudig lezen op de website van de Belastingdienst. Als je dat niet begrijpt moet je jezelf hier niet druk over maken of betaald advies inwinnen. Of je moet bijvoorbeeld de antwoorden van naitsoezen voor lief nemen.

Om antwoord te geven op jouw vraag; je vraag die feitelijk al onjuist is omdat je geen extra belasting betaalt over je overuren: De kans dat je geld terug krijgt is in jouw geval juist groter. Waarschijnlijk. Denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
BFmango schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:12:
[...]

Hoe "dit in zijn werk gaat met de belastingaangifte" kan je eenvoudig lezen op de website van de Belastingdienst. Als je dat niet begrijpt moet je jezelf hier niet druk over maken of betaald advies inwinnen. Of je moet bijvoorbeeld de antwoorden van naitsoezen voor lief nemen.

Om antwoord te geven op jouw vraag; je vraag die feitelijk al onjuist is omdat je geen extra belasting betaalt over je overuren: De kans dat je geld terug krijgt is in jouw geval juist groter. Waarschijnlijk. Denk ik. ;)
Bedankt voor je bericht. Hoop dat iemand nog kan reageren met ervaring hiermee... iemand die veel overuren maakt... Ik ben benieuwd want het zou zonde zijn als je veel aan projecten werkt waarbij extra avond uren nodig zijn waar je uiteindelijk gewoon niks voor krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het is heel simpel: je krijgt als het goed is loon voor je gewerkte tijd (of niet dus, afhankelijk van je (ca)overeenkomst). voor wat je door je overuren verdient geldt verder qua belasting gewoon hetzelfde als had je het met de reguliere uren verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
supra_indo schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:54:
[...]

Je zegt dat je gemiddeld 40 uur overwerkt per maand. Is dat de ene maand 80 uur en de andere maand 0 uur of altijd zo rond de 40? In dat laatste geval maakt het zeer waarschijnlijk allemaal geen donder uit en krijg je geen cent terug van de belastingdienst en klopt alles precies (los van eventuele bezit van een huis e.d.).

meestal werkt het ongeveer zo: jij werkt in januari 160 + 40 uur en krijgt daarvoor 4000 bruto... werkgever betaalt jou je deel en draagt belasting af... voor de werkgever en de belastingdienst is het niet van belang hoeveel uur jij voor die 4000 hebt gemaakt... jouw basissalaris wordt op dat moment als 4000 gezien en de berekeningen vinden plaats alsof je de rest van het jaar dat ook zal verdienen.
Stel nu dat die 40 uur structureel is (en dat insinueer je) dan heb je voor de belastingdienst en voor je werkgever feitelijk gezien gewoon een salaris van 4000 bruto en wordt a.d.h.v. die 12 x 4000 precies afgedragen wat de bedoeling is... geen centje pijn dan.

Anders wordt het als je overuren en dus je uitbetalingen per maand heel erg wisselend zijn (en dan bedoel ik dus de ene maand 10 uur overwerk, de andere maand 70 uur overwerk... het verschil zit hem namelijk niet in de ene maand 38 uur en de andere maand 42 uur overwerk)... dan krijg jij namelijk de ene maand 3400 bruto en de andere maand 4600 bruto... de ene maand gaat de administratie er vanuit dat 3400 x 12 je jaarloon is, de andere maand gaat de administratie er vanuit dat 4600 bruto je jaarloon is en draagt navenant af aan de belastingdienst.... Als dat eerste geval vaker voorkomt dan het laatste geval krijg je waarschijnlijk wat terug, en andersom moet je waarschijnlijk wat bijbetalen....

my 2ct, maar IANAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:44
P.O. Box schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:06:
[...]

Je zegt dat je gemiddeld 40 uur overwerkt per maand. Is dat de ene maand 80 uur en de andere maand 0 uur of altijd zo rond de 40? In dat laatste geval maakt het zeer waarschijnlijk allemaal geen donder uit en krijg je geen cent terug van de belastingdienst en klopt alles precies (los van eventuele bezit van een huis e.d.).

meestal werkt het ongeveer zo: jij werkt in januari 160 + 40 uur en krijgt daarvoor 4000 bruto... werkgever betaalt jou je deel en draagt belasting af... voor de werkgever en de belastingdienst is het niet van belang hoeveel uur jij voor die 4000 hebt gemaakt... jouw basissalaris wordt op dat moment als 4000 gezien en de berekeningen vinden plaats alsof je de rest van het jaar dat ook zal verdienen.
Stel nu dat die 40 uur structureel is (en dat insinueer je) dan heb je voor de belastingdienst en voor je werkgever feitelijk gezien gewoon een salaris van 4000 bruto en wordt a.d.h.v. die 12 x 4000 precies afgedragen wat de bedoeling is... geen centje pijn dan.

Anders wordt het als je overuren en dus je uitbetalingen per maand heel erg wisselend zijn (en dan bedoel ik dus de ene maand 10 uur overwerk, de andere maand 70 uur overwerk... het verschil zit hem namelijk niet in de ene maand 38 uur en de andere maand 42 uur overwerk)... dan krijg jij namelijk de ene maand 3400 bruto en de andere maand 4600 bruto... de ene maand gaat de administratie er vanuit dat 3400 x 12 je jaarloon is, de andere maand gaat de administratie er vanuit dat 4600 bruto je jaarloon is en draagt navenant af aan de belastingdienst.... Als dat eerste geval vaker voorkomt dan het laatste geval krijg je waarschijnlijk wat terug, en andersom moet je waarschijnlijk wat bijbetalen....

my 2ct, maar IANAA
toon volledige bericht
Zo heb ik het ook altijd gemerkt. Paar maanden zit je in een 'hogere schrijf'. Aan het eind van het jaar valt het allemaal wel mee en blijkt dat je in de 42% blijft met je totale loon. Gevolg is dat je teveel belasting hebt betaald in dat jaar, en dat wordt verrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 09:21
je gebruikt je jaaropgave toch voor de belastingaangifte van 2015? daar staat als het goed is alles op wat jij afgelopen jaar uitbetaald krijgt...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het maakt voor de belastingdienst niet uit of je 40.000 verdient in 40 of 45u of 100u p week.

Dus normaal gesproken 40,15%. Tenzij jij hoge aftrekposten hebt, zoals een tophypotheek met minimaal 7k rente per jaar , dan zou theoretisch een hoger deel terug kunnen komen (het deel dat anders in een lagere schijf zou vallen).

[ Voor 56% gewijzigd door Sport_Life op 06-02-2016 18:40 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

supra_indo schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor je bericht. Hoop dat iemand nog kan reageren met ervaring hiermee... iemand die veel overuren maakt... Ik ben benieuwd want het zou zonde zijn als je veel aan projecten werkt waarbij extra avond uren nodig zijn waar je uiteindelijk gewoon niks voor krijgt...
Als je baas gewoon normaal je loon uitbetaalt, dan hoef je niet bij te betalen. Heel misschien kan het zijn dat heffingskorting anders uit pakt dan je baas anticipeert omdat je salaris wat hoger is (mijn werkgever hield over 2014 te weinig belasting in, ik moest bijbetalen), waardoor je misschien 100-400 euro moet betalen. Maar dat staat los van overuren en zou in 2015 opgelost moeten zijn.

http://nos.nl/artikel/200...-mogelijk-bijbetalen.html

Wat jij moet doen: Download de 2014 belastingdienst app en vul daar in wat je denkt totaal bruto te gaan verdienen en hoeveel belasting jij totaal denkt betaald te hebben an het eind van het jaar. Dat prorgamma zal je (ongeveer, hopelijk goed genoeg voor u :P) dan antwoord geven.

Zo algemeen als jij de vraag stelt werkt het niet. Als je onbelast overuren uitbetaald krijgt, dan moet je flink bijbetalen. Als je ze in de bijzondere tabel uitbetaald krijgt en je blijft totaal onder de ~56000 euro, dan krijg je wat terug. En elke andere situatie is weer anders.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
supra_indo schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:38:
het zou zonde zijn als je veel aan projecten werkt waarbij extra avond uren nodig zijn waar je uiteindelijk gewoon niks voor krijgt...
Je krijgt er niet niks voor, je krijgt er je normale loon voor...

En zolang je onder de ~66k blijft betaal je gewoon dezelfde 40.15% loonbelasting als je over alle andere loon boven de ~33k betaalt.

Het _lijkt_ alsof je meer betaalt (maar nog steeds verre van 100%!) omdat men je heffingskortingen etc al over je maandloon verrekend en je dus al je "korting" al gebruikt hebt.

Stel, je koopt iedere maand een emmer verf bij de gamma, en je hebt 12 bonnetjes voor 10% korting op verf. Dan lever je iedere maand zo'n bonnetje in en iedere maand krijg jij goedkopere verf.

En toen had je in maart een extra pot verf nodig. In het geval van de belastingen gaat mensen dan vaak roepen "wat belachelijk, die verf is altijd € 90, waarom betaal ik nu ineens € 100 ?". Tja, je kunt nu ook € 90 betalen maar dan heb je geen kortingsbon meer voor je verf in december. En daarin schuilt het gevaar, want als je dan in december weer € 90 afrekent voor je verf dan gaat die bouwmarkt wel brieven schrijven dat je nog € 10 moet betalen.
Carnoustie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:10:
De "grap" is nu juist dat er helemaal geen "nadelig" (of "voordelig") bestaat:
De "grap" is dat dit wel degelijk bestaat. Veel mensen beschouwen het als bijzonder nadelig als ze ineens € 500 op moeten hoesten en als bijzonder voordelig als ze € 500 gestort krijgen.

Veel mensen komen niet verder op hun loonstrook dan kijken of er deze maand dezelfde getalletjes op staan als vorige maand, en zeker als er overuren bij komen kijken dan is het behoorlijk lastige materie voor iemand die niet bij loonadministratie werkt. Ik ga echt niet heel makkelijk opmerken dat mijn werkgever € 42 te weinig afdraagt iedere maand, en dan krijg je het jaar erop dus een nare verrassing...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1