Waarmee beter video capturen, WinTV of TNT2?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier wat videotapes die ik wil digitaliseren, maar wat is wijsheid.

Op mijn TV kaartje (WinTV Go van Hauppauge) en op mijn videokaart (Asus, TNT2 Riva) heb ik een composite ingang, maar welke zorgt voor betere kwaliteit, iemand daar ervaring mee?

En welke software zou jij ervoor gebruiken?

(SEARCH gillen hoeft echt niet, heb ik al gedaan, maar ik kwam hier echt niet uit :) )

ThX! :)

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Op donderdag 21 juni 2001 16:00 schreef MisterDon het volgende:
Hoi,

Ik heb hier wat videotapes die ik wil digitaliseren, maar wat is wijsheid.

Op mijn TV kaartje (WinTV Go van Hauppauge) en op mijn videokaart (Asus, TNT2 Riva) heb ik een composite ingang, maar welke zorgt voor betere kwaliteit, iemand daar ervaring mee?

En welke software zou jij ervoor gebruiken?

(SEARCH gillen hoeft echt niet, heb ik al gedaan, maar ik kwam hier echt niet uit :) )

Ik heb zelf ook zo'n WinTV kaartje... en daar kun je best netjes met capturen.. Het is natuurlijk nooit zo mooi als een DVDRip, maar je kunt leuke filmpjes ermee maken. En zo'n Composite ingang zit toch ook op je WinTV kaart :? ... of heb ik het mis (antenne ingan + composite ingang)

Het lijkt me dus dat je het het beste met je tv-kaart kunt doen (ook als is het niet de duurste) omdat hij er speciaal voor gemaakt is...
maar misschien mensen nog andere opties...

P.s. Ik zou gewoon allebeide eens proberen een paar minuten.. kost maar een beetje extra werk, en dan weet je het zeker.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ja, op de TV kaart zit ook een composite (staat er ook, alleen misschien niet zo duidelijk :) )

Maar okee, met de TV kaart proberen. Welke software gebruik je hiervoor. Gewoon de meuk die is meegeleverd of iets speciaals van Adobe of zo?

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Ik zou niet de software gebruiken die bij de kaart wordt geleverd want dat is bagger... (tenminste mijn spul ;) )
Ik gebruikte zelf eerst altijd
WinVCR -> http://www.downloads.com

Dit is een simpel proggie.. en het comprimeert gelijk naar MPEG... dus scheeld heeel veel harde schijf ruimte en tijd (wel op pal zetten.. ander heb je geen beeld ;) )
Deze kun je dus mooi gebruiken om te testen of er ook verschil zit tussen de twee kaarten.

Maar als je ook in andere formaten wilt capturen zoals bijvoorbeeld DivX, dan moet je een ander programma hebben: VirtualDub

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/virtualdub.html

Dit programma heeft heel veel uitgebreide mogelijkheden, en codeert ook gelijk met de gewenste compressie methode... moet je wel even een tutorial zoeken... dan haal je er alles uit wat er in zit... en natuurlijk de juiste codecs.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
WinVCR lijkt me okee, ik kan daarna altijd nog VDub eroverheen laten gaan om de boel wat kleiner te maken.