Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-04-2022
Goedeavond,

Sinds een tijd heb ik wat problemen. (veelal) tijdens het gamen valt opeens mijn beeldscherm uit, ik krijg dan de melding dat het beeldscherm geen signaal vind. De computer maakt dan ineens een heel hard geluid, de ventilatoren gaan 100% draaien en ik kan niks meer. Het enige wat ik kan doen is de computer uitzetten via de knop en dan weer aanzetten... Dan doet alles het weer gewoon. Laatste dagen is het niet alleen tijdens het gamen maar ook als ik gewoon filmpjes o.i.d. aan het kijken ben.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, Intel Core I5 2400 met videokaart NVIDIA Geforce GTX 660 TI.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik het programma CPUID HWmonitor gebruik dan zie ik dat, tijdens het gamen, mijn videokaart rond de 70 graden word.. Dit is volgens mij vrij normaal. Alleen mijn processor word tussen de 80 en 85 graden en volgens mij is dit veel te heet. Ik denk zelf dat de processor te heet word en dan in de beveiliging springt.. Maar aangezien het net ook gebeurde toen ik een simpel Youtube filmpje aan het bekijken was...

Heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt.

gr Glenn.

Beste antwoord (via glennkiburg op 06-10-2016 20:39)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
glennkiburg schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:09:
Het probleem is er helaas nog steeds.. Heb de kast even losgehaald en zag dat ik de volgende voeding heb:

HKC USP5550 220-240V, 3.5A, 50HZ.
Ah die voeding is in 2009 eens getest bij HWI, ik quote "De twijfelachtige eer voor de minst efficiënte voeding uit deze test met 75 exemplaren gaat naar de HKC USP-5550 550W, waar we uitkomen op 71,1%. Ofwel, bijna 30% van de stroom die je uit het stopcontact haalt gaat verloren."

De 550W versie heeft één +12v rail van 24 ampere; dit komt neer op een beschamende 288 watt. Dit is een getal dat je tegenkomt op een 250-300w voeding. Verder kan deze tikkende tijdbom geen constante voltages leveren, de +12v lijn zakt in met alle gevolgen van dien.

Ik raad je ten zeerste af om de PC ook nog maar een seconde aan te zetten met deze voeding; het is gewoonweg geen veilige voeding. Een efficiëntie die rond de 70% ligt is ook bizar slecht, dit betekent namelijk dat er 30% aan stroom verloren gaat aan hitte. Deze voeding kan echt doorfikken en de rest van het systeem mee de afgrond in nemen.

Koop AUB een andere voeding.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel 85 graden te warm is, schakelt de pc zich meestal bij 100-105 graden pas uit.
Welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
Wat voor systeem heb je verder,dus case,voeding,ect?

Wat voor koeling zit er op de cpu,stock?
Heb je extra fans in de kast zitten,ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Geen open case, alleen voorkant een soort van rooster/gaas iets.. van aero cool. Standaard koeling op de cpu, geen extra fans.

Ik heb net CPU en GPU test gedaan met ''BurnInTest'' en de videokaart werd op z'n heetst 67 graden, processor werd op zijn heetst 84-86 graden.. wat volgens mij wel aan de hete kant is.

Maar tijdens al deze testen is de computer en scherm gewoon aangebleven, niks gebeurd... dus vind het nogal vaag aangezien de pc bij beide tests op 100% draaide voor een kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurd er met de temperatuur als je het zijpaneel van de kast haalt en dan een stresstest doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Ik heb vanmorgen de pc aangelaten, toen ik net het beeldscherm aan wou doen stond er weer; ''No signal detected.'' Terwijl ik er niks mee gedaan heb, ook stond er niks op de achtergrond aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Heb je een andere beeldscherm kabel geprobeerd?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Ja, HDMI(Die ook op de videokaart zit) doet precies hetzelfde. DVI ook. Rare is dat als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben, mijn beelscherm uitvalt, mijn vrienden ''timed out'' zien.. Maar ik hoor ze nog wel via het spraakprogramma.

@JVR Dat zal ik even moeten kijken, achter op de pc kan je dat zien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Ik heb verder verschillende tests gedaan waardoor de CPU, GPU en nog meer een halfuur lang om 100% draaide en nergens last van gehad.. ik begin dus te twijfelen of een te hoge temperatuur de oorzaak is en niet gewoon de videokaart/processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Dit klinkt als een gevalletje ; defecte voeding.

Graag zouden we willen weten wat voor voeding je hebt.

Als je de kast open maakt kun je het meestal ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Op de achterkant staat: ''Imput 230VAC 50HZ 3A.'' Wattage kan ik zo niet ff snel vinden.

Kunnen jullie hier iets mee? Anders schroef ik de kast even los.

[ Voor 14% gewijzigd door glennkiburg op 16-02-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Update: net was ik aan het gamen, viel m'n pc een seconde of 2 uit, en toen sloeg die weer aan. Hij was niet helemaal uit, want toen hij weer ''opstartte'' hoorde ik m'n vrienden weer, en op de achtergrond de game. Alleen dus weer ''no signal detected'''. Ik snap het echt niet meer... hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Toch even openmaken en goed op de voeding kijken welk merk en wattage het is. Als de voeding al bij de kast was geleverd is het waarschijnlijk een china plofvoeding. Aerocool maakt grotendeels goedkope meuk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Het probleem lijkt te zijn opgelost. Heb een andere voedingskabel gebruikt... nergens last meer van?????????? Iemand een idee waarom dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennkiburg schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 03:54:
Het probleem lijkt te zijn opgelost. Heb een andere voedingskabel gebruikt... nergens last meer van?????????? Iemand een idee waarom dit zou kunnen?
Daar kunnen we nog steeds weinig over zeggen aangezien we nog steeds niet weten welke voeding je hebt. Had je een kabel van een andere voeding gebruikt dan die er eigenlijk bij hoort? Zo ja dan kun je blij zijn dat de rest van je pc het nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Het probleem is er helaas nog steeds.. Heb de kast even losgehaald en zag dat ik de volgende voeding heb:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Ik denk dat ik de oorzaak nu echt gevonden heb.

Telkens als ik mijn pc bij iemand anders aansluit, heb ik nergens last van. Eerst bij de ene vriend, nergens last van.. een heel weekend aangestaan. Nu heb ik mijn pc bij m'n buurjongen en idemdito.. Blijft het gewoon doen.

Nu denk ik dat het misschien aan de stroom bij ons thuis ligt? Ik heb thuis redelijk veel apparaten op 1 stopcontact. Met 2 stekkerdozen. Zou dit het probleem zijn? Ik weet namelijk dat deze stekkerdozen NIET geaard zijn.

Iemand ervaring hiermee?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nee dat kan het probleem niet zijn, dan zou er hooguit een automaat uitvliegen in de zekeringkast ;)

Wat wel een probleem kan zijn is dat je thuis je computer zo neerzet dat ie te weinig koeling krijgt. Kan het zijn dat ie voor een radiator staat of dat er een koelopening deels geblokkeerd is? Wat je hier beschrijft klinkt namelijk als een crashende videokaart. Dat kan zijn omdat deze te warm wordt en zich even uitschakelt, of inderdaad doordat je voeding een dip geeft op de spanningslijn voor je videokaart.
Je hebt kennelijk een 550W voeding en moet deze zwaar genoeg zijn, dan hou ik nog warmte over als mogelijke boosdoener.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
glennkiburg schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:09:

Ah die voeding is in 2009 eens getest bij HWI, ik quote "De twijfelachtige eer voor de minst efficiënte voeding uit deze test met 75 exemplaren gaat naar de HKC USP-5550 550W, waar we uitkomen op 71,1%. Ofwel, bijna 30% van de stroom die je uit het stopcontact haalt gaat verloren."

De 550W versie heeft één +12v rail van 24 ampere; dit komt neer op een beschamende 288 watt. Dit is een getal dat je tegenkomt op een 250-300w voeding. Verder kan deze tikkende tijdbom geen constante voltages leveren, de +12v lijn zakt in met alle gevolgen van dien.

Ik raad je ten zeerste af om de PC ook nog maar een seconde aan te zetten met deze voeding; het is gewoonweg geen veilige voeding. Een efficiëntie die rond de 70% ligt is ook bizar slecht, dit betekent namelijk dat er 30% aan stroom verloren gaat aan hitte. Deze voeding kan echt doorfikken en de rest van het systeem mee de afgrond in nemen.

Koop AUB een andere voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

HKC. Kan je goed fikkies mee stoken. Ooit een 450W gedraaid met een Q6600 en een 9800GT. Plofte tijdens een rondje 3DMark twee uur na de build. Geeft je een idee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Probleem is opgelost, was inderdaad de voeding. Sinds gister een Corsair CX650M erin en nergens last meer van. Topic kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom 650w als je aan 450w meer dan genoeg hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hoe meer vermogen je voeding heeft, hoe toffer je bent op feesten en partijen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragmaser
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 14:22
Mss ook best eens kijken om wat extra ventilators te plaatsen in je kast. Zorgen voor een goede airflow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:09:
En waarom 650w als je aan 450w meer dan genoeg hebt?
Hoe kom je erbij dat ik aan 450w meer dan genoeg heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat een systeem met 2nd gen i5 en GTX 660 Ti een ingame verbruik heeft van ongeveer 250w..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennkiburg
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:45:
Omdat een systeem met 2nd gen i5 en GTX 660 Ti een ingame verbruik heeft van ongeveer 250w..
Dit topic is van Februari, ik heb ondertussen al andere hardware, en volgende week een 980ti.
Pagina: 1