Beste Medetweakers,
Ik ben een lange tijd uit de loop geweest met betrekking tot processoren en chipsets, ik heb mijn keuze echter wel tot 2 processoren kunnen beperken. Ik zit echter nog wel met de vraag, welke is nu de beste keuze?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en webbrowsen maar ik wil ook minimaal een 4 tal VM's zonder problemen kunnen draaien voor test doeleinden
Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn maximal budget voor dit systeem is €2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding: Corsair RM-850
Kast: NZXT H630
HDD: Seagate Barracuda 2TB (storage)
SSD: Crucial m4 128GB (Windows)
SSD: Crucial m4 256GB (Games)
Waterkoeling loop (2X360mm EKWB Radiatoren, 12 Fans, en mits mogelijk de proc koeler)
Monitor: AOC Q2963pm (word later vervangen door 1 met een hogere resolutie)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen en een videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf al 2 wenslijsten samengesteld maar kan geen duidelijk antwoord vinden op de vraag welke nu de beste keuze is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke eisen en wensen, het systeem word watergekoeld en zal daarom ook al redelijk stil zijn van zichzelf. Energieverbruik maakt mij niet uit.
Ga je overklokken?
Ja, op waterkoeling ben ik van plan om het systeem zo ver en stabiel mogelijk over te clocken
Wat verwacht je van ons?
Een duidelijk antwoord op de vraag, welke processor is wellicht het beste voor nu en over ~3 jaar
Ik ben een lange tijd uit de loop geweest met betrekking tot processoren en chipsets, ik heb mijn keuze echter wel tot 2 processoren kunnen beperken. Ik zit echter nog wel met de vraag, welke is nu de beste keuze?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en webbrowsen maar ik wil ook minimaal een 4 tal VM's zonder problemen kunnen draaien voor test doeleinden
Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn maximal budget voor dit systeem is €2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding: Corsair RM-850
Kast: NZXT H630
HDD: Seagate Barracuda 2TB (storage)
SSD: Crucial m4 128GB (Windows)
SSD: Crucial m4 256GB (Games)
Waterkoeling loop (2X360mm EKWB Radiatoren, 12 Fans, en mits mogelijk de proc koeler)
Monitor: AOC Q2963pm (word later vervangen door 1 met een hogere resolutie)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen en een videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf al 2 wenslijsten samengesteld maar kan geen duidelijk antwoord vinden op de vraag welke nu de beste keuze is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 410,50 | € 410,50 |
| 1 | Asus X99-A | € 248,50 | € 248,50 |
| 1 | MSI GTX 980 Ti 6GD5 V1 | € 687,- | € 687,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 93,75 | € 93,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.439,75 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 377,50 | € 377,50 |
| 1 | Asus Z170-DELUXE | € 292,95 | € 292,95 |
| 1 | MSI GTX 980 Ti 6GD5 V1 | € 687,- | € 687,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 93,75 | € 93,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.451,20 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke eisen en wensen, het systeem word watergekoeld en zal daarom ook al redelijk stil zijn van zichzelf. Energieverbruik maakt mij niet uit.
Ga je overklokken?
Ja, op waterkoeling ben ik van plan om het systeem zo ver en stabiel mogelijk over te clocken
Wat verwacht je van ons?
Een duidelijk antwoord op de vraag, welke processor is wellicht het beste voor nu en over ~3 jaar