[Windows 10] geheugen loopt vol tijdens afspelen DTS geluid.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 21:46
Ik zit hier met een heel naar probleem wat nu echt wel hard begint te storen.

Allereerst mijn systeem:
Lenovo y500 Core i7 3630qm
Geforce GT650M SLI
8gb ram
Externe geluidskaart Soundblaster Pro USB aangesloten via TOSlink op een logitech Z5500. Al het geluid gaat dus via SPDIF.

Nu als ik een serie of film wil afspelen en ik kies ervoor niet via DTS te doen. (maakt zelfs niet uit welke speler ik gebruik) dan werkt alles prima.

Bekijk ik echter iets en ik wil Dolby Digital DTS gebruiken staat na x-aantal minuten mijn PC gewoon vast met de melding dat ik te weinig geheugen heb. Na wat puzzelen ben ik er dus achter gekomen dat dit alleen gebeurt als ik op de reciever van de logitech boxen DTS zie staan.

Ik heb al met VLC, MPC-HC geprobeerd. K-lite codec pack en zelfs de CCCP codec pack. Beiden werken normaal bij gewoon kijken van films, maar als ik dus DTS gebruik en ik ga naar taakbeheer zie ik bij geheugen dat het toegewezen geheugen vrij snel oploopt, dat die zelfs mijn pagefile helemaal opslorpt tot 24gb (Toevalig de hoeveelheid die ik nog op SSD vrij heb). Een reboot is dan de enigste oplossing.

Googlen heeft mij ook nog niet veel kunnen helpen. Weet iemand meer raad? Zijn er instellingen die ik fout doe? Met windows 7 en 8(.1) had ik dit probleem dus niet!. Voor zover ik weet met windows 10 in het begin ook niet, maar ben niet zeker wanneer ik nog DTS films heb gekeken.

Voor de rest werkt de pc gewoon prima tijdens normaal surfen, youtube, games, office...

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelVB
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 17:16
Heb je de audio drivers al eens geüpdatet? Lijkt dat daarin mogelijk een memory leak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 21:46
RoelVB schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:56:
Heb je de audio drivers al eens geüpdatet? Lijkt dat daarin mogelijk een memory leak zit.
Heb geloof ik de nieuwste geïnstalleerd staan. Misschien dat ik eens een oudere versie moet proberen dan. Maar dat zal voor van de week zijn dan. Goeie onbedoelde suggestie :+

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
En zonder de codec packs?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/