SSD temperaturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359466

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn SSD bereikt temperaturen van 65 graden. Dit vind ik persoonlijk erg warm. Volgens Intel mag hij 70 graden worden. Nu hoor ik hier en daar dat het beter is om de temperatuur laag te houden, i.v.m. het eerder defect gaan van de schijf. Mijn laptop heeft meerdere problemen en is nu voor reparatie bij BTO en deze zeggen dat het allemaal prima is dat hij 65 graden wordt. Het internet vertelt mij weer hele andere dingen. Wie of wat moet ik nou geloven?

Graag zou ik willen weten of ik me nou zorgen moet maken, of dat het allemaal wel prima is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i7-4710MQ
GTX 860m
16GB ram
Intel SSD 530 240GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
65 graden is erg veel. Ik zou 55 zelf als maximum aanhouden. Maar er is dus een serieus probleem qua koeling in die BTO laptop. Ligt de SSD precies op de processor of videokaart ofzo :S.

Welk type laptop is het? Wellicht kan de SSD op een andere plaats? Een goede plaatst van een SSD levert meestal niet hogere temperaturen van SSD's op van 28-40 graden in laptops (idle).

[ Voor 36% gewijzigd door ToFast op 05-02-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ToFast schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:37:
65 graden is erg veel. Ik zou 55 zelf als maximum aanhouden. Maar er is dus een serieus probleem qua koeling in die BTO laptop. Ligt de SSD precies op de processor of videokaart ofzo :S.

Welk type laptop is het? Wellicht kan de SSD op een andere plaats?
Ik 1 2 3 niet durven zeggen waar mijn ssd precies zit.
Er zat wel erg veel stof in mijn fan. Dit zou eigenlijk alleen invloed moet hebben op mijn CPU en GPU. Hopelijk komt het ook ten goede voor mijn SSD.

Maar 65 graden kan dus wel problematisch zijn voor de SSD?

Maar het feit dat BTO zegt dat 65 graden prima is, is dus niet echt netjes? Ik vind de service van BTO zoiezo niet super. Kan het niet aanraden. Laatste laptop die ik er gekocht heb. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik zeg niet dat 65gr problemen oplevert, maar gezond voor de levensduur lijkt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ToFast schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:57:
Ik zeg niet dat 65gr problemen oplevert, maar gezond voor de levensduur lijkt het me niet.
Oké, bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:33

br00ky

Moderator Harde Waren
En dit staat in OH omdat? Schopje naar OT.
Pagina: 1