Headsets, zie door de bomen het bos niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DenDeev
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik weet van gekkigheid niet meer welke headset ik moet kopen, door de vele reviews hier , en hierdoor uiteraard ook verschillende antwoorden, weet ik niet meer wat ik nu uiteindelijk moet kiezen 8)7

Wat is de bedoeling: Hoofdzakelijk wil ik de headset gaan gebruiken voor games te kunnen spelen op mijn computer. Maar de grote vraag is nu welke headset is geschikt hiervoor, moet je gaan voor een 7.1 of 5.1 headset of heeft dit totaal geen meerwaarde en kun je beter voor een goede stereo headset gaan.

Nog een aandachtspunt is dat ik brildragend 8) ben, ik heb begrepen dat je dan voor een "over-ear" headset moet gaan?!

Prijsklasse: tussen de 75,00 en 100 euro.

Ik wil ook verder geen lampjes of weet ik veel erop, ik wil gewoon graag weten welke headset je moet kiezen als hoofdzakelijk games gaat spelen en hierdoor dus ook het geluid en draagcomfort belangrijk wordt.

Kort maar krachtig, waar moet ik op letten!
...

Hardware: Het gebruik van de headset is op een computer, hoofdzakelijk bij games maar ook bij muziek.
...

Al geprobeerd: Qua headset heb ik nog niets geprobeerd omdat ik niet weet wat ik nu moet kiezen |:(

Alvast bedankt voor de hulp! ;)
...

Beste antwoord (via DenDeev op 11-02-2016 14:28)

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Even een kort berichtje over de Kingston HyperX Cloud Headset. Ik kreeg hem vanmiddag binnen. Netjes en mooi verpakt, er zit echt van alles bij. De afwerking is super, ziet er netjes uit.
Hij valt helemaal over m'n oren en dempt het omgevingsgeluid behoorlijk. De druk die hij uitoefent zou van mij ietsjes minder mogen, misschien de velours randen er eens op zetten ipv die van leer.

Het geluid is super helder, ik hoor dingen die ik met m'n Creative Tactical 3D Alpha nooit gehoord heb. Als ik díe nu opzet klinkt het alsof ik met een oude PTT T65 telefoon aan het bellen ben.
Voor muziek vind ik hem ook 100x beter, het klinkt veel helderder, het frequentiebereik is veel groter. Een soort Full HD voor geluid als het ware.
Ik heb hem vanavond alleen getest met de USB soundkaart die bij de Creative Tactical 3D Alpha zat. Naast wat FLAC muziekbestanden veel Star Wars Battlefront gespeeld, wat nu nóg mooier klinkt!
Wat ik me alleen afvraag is waar ik het kleine rubber dopje van de microfoonaansluiting moet laten wanneer ik de microfoon in de headset heb geplugd.
Overall ben ik erg tevreden met deze headset. Hij is dan wel twee keer zo duur als de Creative Tactical 3D Alpha, maar wel echt meer dan twee keer beter qua geluid, comfort en degelijkheid.

Alle reacties

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Mijn all-time favorite blijft de Steelseries Siberia V2, ik heb nu de V3 en deze bevalt ook heel er goed.
Het is een zeer comfortable over ear model, de kussens zijn zeer zacht en dat lijkt me voor een brildrager een grote plus!

kwa gamen is de audio perfect, in shooters hoor je exact waar de ander loopt.
geen overdreven bass of iets dergelijks wat hem voor muziek ook super maakt.

ik zou zeggen kijk of je hem ergens mag testen, bij veel shops worden headsets als hygiëne product gezien en zullen ze wat lastig doen met het retourneren vooral bij langer gebruik.

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

• DenDeev
Ja die heb ik ook al meerdere keren in reviews voorbij zien komen, dit is een stereo headset toch? 5.1 of 7.1 krijgt dan toch geen voorkeur icm met games?

Zit comfort is dus al prima :)

Ik zie ook dat je de V2 bijna niet meer krijgt, krijgt deze toch de voorkeur of zeg je met de V3 doe je er niet voor onder.

Testen, ja daar zeg je zoiets...waar? Ik kan me zo 1,2,3 geen winkel voor de geest halen waar dit mag?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De Siberia V2 werd in de regel ervaren als een super comfortabele headset, maar met slechts een 'ok' geluid. Beter dan de meeste gamende kids gewend waren, maar er is/was beter. De V3 is wat dat betreft weinig nieuws, en sinds de V2 niet meer voor een prikkie te vinden is (was 50-60 euro soms) vind ik ze nu niet zo interessant meer.

Ik ben niet zo van de merk voorkeuren vof van één winnaar, maar op gebied van headsets heeft Kingston / HyperX met hun Cloud / Cloud II gewoon een hele sterke headset in handen. De II geeft je de optie voor virtual surround ('real' surround vind je toch niet in die prijsklasse, niet van kwaliteit), maar of dat in de smaak valt wisselt per game en per persoon. Mij ligt het wel, anderen niet. Hoe dan ook, die headset is een beetje de benchmark omdat ze echt niets fout doen. Geluid is goed, kwaliteit/afwerking goed, chique verpakking met extra's, etc etc.
http://tweakers.net/product/377114/kingston-hyperx-cloud/
http://tweakers.net/product/422121/kingston-hyperx-cloud-ii/
(oh, en hij komt in roze ;) )

Er zijn in die klasse twee alternatieven die mij erg in de smaak vielen
- Corsair Void USB (evt Wireless, maar die is 120eur). Deze is groter, zwaarder, maar niet zo zeer zwaarder op de oren. Waar de Cloud meer in balans is voor o.a. muziek is Corsair wat game-getuned: iets diepere knallen, stemmen, maar je moet wel wat equalizen om muziek een beetje neutraal te laten klinken. De dolby surround implementatie is ook prima.
pricewatch: Corsair Gaming VOID USB Carbon

- Roccat Kave XTD Stereo. Geen surround hier, maar genoeg mensen die dat toch niets vinden / niet missen. Mn dame heeft deze zelf ook omdat ze hem gewoon lekkerder vind zitten. Best een fors ding om te zien, maar voelt toch relatief licht op de oren. Stoffen earpads zijn wat zachter icm een (dik frame) bril dan de Cloud, en omdat ze fors zijn is de (sowieso al wat beperktere) druk goed verdeeld rondom het oor. Je merkt hier wel dat het stof wat meer ademt wat wel lekker is bij langdurig gebruik maar dus ook geluid 'lekt' (zowel naar binnen als van buitenaf), wat de bass ook wat minder aanwezig maakt dan bij een gesloten headset. Klinkt dus wat 'lichter' zou je zeggen, maar ook ik moet hem de voorsprong geven als het op pasvorm aankomt. Een betere optie dan een V2 in mijn ogen.
pricewatch: Roccat Kave XTD Stereo

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 16:23
Foritain schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:37:
De II geeft je de optie voor virtual surround ('real' surround vind je toch niet in die prijsklasse, niet van kwaliteit), maar of dat in de smaak valt wisselt per game en per persoon. Mij ligt het wel, anderen niet.
Dat virtuele surround zit overigens ook al jaren in bijvoorbeeld de creative x-fi drivers. En bij zowel mn laptop als relatief nieuwe desktop met realtek chipjes (ALC892 in mn desktop iig) hebben virtual surround ook als optie beschikbaar voor headsets.

Persoonlijk is mijn in mijn ervaring 1 goeie driver beter dan 7 van die kleine units, maar check ook deze review op toms hardware:
http://www.tomshardware.c...et-benchmark,3125-12.html
I’ve never expected much from virtual surround solutions that rely on a single speaker in each can to create positional audio. During game testing, though, I actually did hear things behind me, and instinctively turned to face them based on the perceived source. That was a big surprise that, for me, helped validate the legitimacy of virtual surround sound. In fact, I have to say that it didn’t really make a difference whether the headset included four drivers in each ear or just one. In both cases, I was able to discern where sounds were coming from more effectively.

In order to be sure it wasn't just placebo, I put a number of people in front of a PC with each headset, blindfolded and facing away from the screen. Everyone could accurately pinpoint the source of the sound using the models limited to virtual surround. All of the surround headsets we tested returned similar results, so we can't discriminate against the products equipped with virtual or actual surround capabilities.
Ik heb de kingston overigens zelf ook en kan hem aanraden. Mocht je zelf geen degelijke audiochip/geluidskaart hebben kun je dus de v2 nemen. Die komt dus met een usb geluidskaart met virtual surround.

[ Voor 4% gewijzigd door NESFreak op 05-02-2016 23:02 ]

• DenDeev
Kijk, nu praten we :). Als ik het goed begrijp dan is de Siberia zeer zeker geen verkeerde headset maar wil ik net iets meer dan is de Kingston Cloud of 2 dus een hele goeie optie!

ik heb zelf maar de standaard onboard soundkaart van het moederbord en wel de VIA VT2021 codec.
Ik heb een gigabyte H77-D3H bordje en verder altijd usb boxen erop gehad en dat geluid was altijd prima.

Denk dat het kiezen wordt tussen de cloud of 2, kwestie puur van smaak dus qua dat surround geluid.
Zou het jammer vinden als het zo blikkerig geluid wordt, dan is de stereo variant misschien beter?

Ben wel blij dat ik mijn vraag even hier heb gedropped, toch weer een heel stuk wijzer geworden.

Nu nog even dubben dan wat ik ga kiezen, cloud of cloud 2 :)

Moet wel erbij zeggen dat die Siberia serie retestrak uitziet...echt heel mooi.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Mwah, ik denk dat als je een Cloud I/II in je handen hebt en een V2/V3 dat je ook wat materiaal en afwerking de voorkeur aan de eerste zal geven, ik neem aan dat je nu op stock foto's af gaat? :) De USB controller van de II doet m.i. niets af aan de ervaring, en de virtual surround optie is met een knopje in-/uit te schakelen. Eigenlijk is er geen nadeel aan de II, anders dan de prijs en het feit dat -als- je analoog aan wilt sluiten je een korte kabel hebt (het USB gedeelte is het gros van de kabel). Ik ken die chipset verder niet, dus inhoudelijk kan ik je verder niet adviseren hoe die kwaliteit uit gaat pakken, al vermoed ik dat gezien het een instap/midrange bordje betreft het niet heel bijzonder zal zijn. Met de II en USB aansluiting zit je in elk geval wel safe omdat je die dan geheel vermijd.

En hij komt in roze eh.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:54

br00ky

Moderator Harde Waren

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik gebruik al jaren de Roccat Kave 5.1 met écht surround geluid en niet gesimuleerd. Ik speel BF4 en ik hoor echt surround. Ik kan erg goed horen of achter me of naast me iets aan komt, erg handig. Deze headset is ook goed voor muziek afspelen en heeft ook een vibratieunit erin zitten. Ook stereogeluid is geen probleem. De oorschelpen gaan volledig om je oren heen, dus geen druk óp je oren. Helaas zijn na 5 jaar de oorkussentjes wat aan het afbrokkelen, maar hij wordt elke dag ook intensief gebruikt, en dat voor € 89,- destijds :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Deathchant schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:24:
Ik gebruik al jaren de Roccat Kave 5.1 met écht surround geluid en niet gesimuleerd. Ik speel BF4 en ik hoor echt surround. Ik kan erg goed horen of achter me of naast me iets aan komt, erg handig. Deze headset is ook goed voor muziek afspelen en heeft ook een vibratieunit erin zitten. Ook stereogeluid is geen probleem. De oorschelpen gaan volledig om je oren heen, dus geen druk óp je oren. Helaas zijn na 5 jaar de oorkussentjes wat aan het afbrokkelen, maar hij wordt elke dag ook intensief gebruikt, en dat voor € 89,- destijds :)
Hebben ze geen spare parts dan ?

fish is wel content met zijn pricewatch: Jabra Revo Wireless Stereo Headset (Zwart)

Iperf

• BounceMeister
  • Niet online
NESFreak schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:00:
[...]

[...]

Ik heb de kingston overigens zelf ook en kan hem aanraden. Mocht je zelf geen degelijke audiochip/geluidskaart hebben kun je dus de v2 nemen. Die komt dus met een usb geluidskaart met virtual surround.
Wat is een degelijke audiochip?
Ik heb de Kingston Hyperx Cloud vanmiddag besteld als vervanging van een Creative SoundBlaster Tactic3D Alpha. (Die zit niet lekker, en inmiddels valt ook de beugel uit elkaar.)
Ik heb momenteel de keuze uit een Realtek audio chip (Realtek ALC892) van mijn moederbord, en de USB soundkaart van de Creative headset (waar THX op staat). ZIt daar wat degelijks bij?

Ik zie nu trouwens die Kingston headset een tientje goedkoper staan bij gamingtotaal. |:( Ik ken die winkel verder niet, dus of het betrouwbaar is, weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 07-02-2016 22:22 ]

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ken die adapter van Creative niet, maar een 892 is een redelijke chip. Ik verwacht niet dat de chipset onder gaat doen, maar laat vooral even weten hoe het uitpakt! Vergeet ook niet dat er in de implementatie van de audio meer speelt dan enkel de chip zelf, maar bij dat mobo zou je een redelijke uitvoering verwachten.

Gamingtotaal / Diginotaal zijn onderdeel van Copaco, of althans daar zit iets van een relatie, Copaco is een grote distributeur die ongetwijfeld achter veel hardware zit die jij via jouw bekende shops hebt gekocht. Zelf nooit bij gamingtotaal besteld, maar ik zou mij niet te veel zorgen maken ;)

Verwijderd

Ik heb begin vorig jaar heel wat tijd gestoken in het zoeken naar een deftige headset in dezelfde prijsklasse en ben uiteindelijk voor de HyperX Cloud I gegaan. Ik zag geen reden om (toen) meer te betalen voor de II. Zoals anderen reeds aangegeven hebben, HyperX is voor jou prijsklasse een uitstekende keuze ;)

• BounceMeister
  • Niet online
Foritain schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:01:
Ken die adapter van Creative niet, maar een 892 is een redelijke chip. Ik verwacht niet dat de chipset onder gaat doen, maar laat vooral even weten hoe het uitpakt! Vergeet ook niet dat er in de implementatie van de audio meer speelt dan enkel de chip zelf, maar bij dat mobo zou je een redelijke uitvoering verwachten.

Gamingtotaal / Diginotaal zijn onderdeel van Copaco, of althans daar zit iets van een relatie, Copaco is een grote distributeur die ongetwijfeld achter veel hardware zit die jij via jouw bekende shops hebt gekocht. Zelf nooit bij gamingtotaal besteld, maar ik zou mij niet te veel zorgen maken ;)
Ik heb de HyperX Cloud headset besteld bij Informatique. Ze hadden nog één set met een HyperX muismat erbij voor 69,95. Ze hebben nu alleen nog de HyperX Cloud headset zonder muismat. Het gekke is dat wanneer ik via de pricewatch naar Informatique ga, er 1,95 verzendkosten bij komt, maar wanneer ik via hardware.info naar hetzelfde product ga, is verzending gratis!
(Maar nu ga ik offtopic.)
Het moederbord heeft in ieder geval goede condensatoren en vrij veel features. Hopen dat ze de audio ook op orde hebben. ;)
De HyperX Cloud headset wordt vandaag verstuurd, dus vanaf morgen kan ik gaan testen. Ik zal eens proberen het verschil te horen tussen de onboard audio en de Creative USB audio. ;)
Daar kom ik dan nog op terug.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Veel plezier ermee :D Best mooie tip van die prijsvergelijkers overigens, wist wel dat ze soms kortingen bieden die je niet krijgt als je direct op de website van de shop zit, maar had niet verwacht dat er tussen Tweakers en HWI nog verschil zou zitten! Kan je toch weer een euroknaller voor halen! ;)

• DenDeev
Sorry voor het plaatsen in het verkeerde forum, maar zo geweldig ben ik hier nog niet in haha.

Het is hier nu momenteel carnaval dus verwacht even geen serieus antwoord van mij, ik zal het zsm allemaal nalezen en dan weet ik zeker dat ik de juiste keuze kan maken.

Super,...alaaf ;)

Acties:
  • Beste antwoord

• BounceMeister
  • Niet online
Even een kort berichtje over de Kingston HyperX Cloud Headset. Ik kreeg hem vanmiddag binnen. Netjes en mooi verpakt, er zit echt van alles bij. De afwerking is super, ziet er netjes uit.
Hij valt helemaal over m'n oren en dempt het omgevingsgeluid behoorlijk. De druk die hij uitoefent zou van mij ietsjes minder mogen, misschien de velours randen er eens op zetten ipv die van leer.

Het geluid is super helder, ik hoor dingen die ik met m'n Creative Tactical 3D Alpha nooit gehoord heb. Als ik díe nu opzet klinkt het alsof ik met een oude PTT T65 telefoon aan het bellen ben.
Voor muziek vind ik hem ook 100x beter, het klinkt veel helderder, het frequentiebereik is veel groter. Een soort Full HD voor geluid als het ware.
Ik heb hem vanavond alleen getest met de USB soundkaart die bij de Creative Tactical 3D Alpha zat. Naast wat FLAC muziekbestanden veel Star Wars Battlefront gespeeld, wat nu nóg mooier klinkt!
Wat ik me alleen afvraag is waar ik het kleine rubber dopje van de microfoonaansluiting moet laten wanneer ik de microfoon in de headset heb geplugd.
Overall ben ik erg tevreden met deze headset. Hij is dan wel twee keer zo duur als de Creative Tactical 3D Alpha, maar wel echt meer dan twee keer beter qua geluid, comfort en degelijkheid.

• DenDeev
Allemaal super bedankt voor de hulp, het is voor mij duidelijk ik ga voor de Kingston HyperX Cloud headset.

Ik zal hem z.s.m. gaan bestellen en hopelijk hebben we er dan veel plezier ervan!

DANK JE WEL! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sluit deze topic vanzelf of moet ik dat nog doen? ;) :9

Ps. als het me lukt zal ik er een review van plaatsen

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn zeer goeie Roccat Kave 5.1 analoge headset heeft het begeven na 6 jaar intensief gebruik. De kat vond het nodig om het ding op de grond te gooien. Gevolg: rechter schelp compleet afgebroken :'(

Wat ik zo geweldig vind aan deze headset is het echte 5.1 geluid wat ik dagelijks gebruik in o.a. BF4 op mijn Gigabyte Z68XP-UD5 mobo met intern 5.1 geluid. Echt fantastisch. Ook de vibratieunit in deze headset vind ik geweldig.

Ik moet dus nu een nieuwe hebben en logischerwijze heb ik deze op t oog:
productreview: Roccat Kave XTD 5.1 Analog review door Foritain

Voor 125 euro bij bol.com.
Echter schoot me te binnen dat de Kingston HyperX Cloud ook erg goed was en een stuk goedkoper, maar helaas geen 5.1 echt geluid.
Ik ben weinig anders gewend dan mijn huidige Roccat, dus ik weet niet hoe gesimuleerd geluid klinkt, maar nu ik het veel gebruik in BF4, wil ik dat ook graag zo houden.

Is er een reden waarom ik toch de kingston (met usb dan helaas) zou moeten verkiezen boven de Roccat Kave XTD 5.1 analog?

EDIT: never mind, ik ben toch voor de Roccat Kave 5.1 XTD gegaan. Is bij bol.com nu in de aanbieding voor 69,95 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 15-02-2016 15:45 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1