Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5Ghz wordt wel gezien, maar kan niet verbinden op Android?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-11 16:17
Ik had een Asus RT-AC66U en ben veranderd naar de Asus RT-AC68U router.

Ik heb de SSID gescheiden, dus een aparte naam gegeven.
Nu kan ik met m'n iPad gewoon verbinden met de 5Ghz Wifi, maar m'n Android vertikt het. Ik heb alles al een paar keer gereboot (phone/router), geen verandering. 2.4Ghz nog op 20Mhz gezet, 5Ghz alles op auto gehad, of specifiek ingesteld op bandwidth of kanaal, geen success. Ook al een complete factory reset gedaan en alles opnieuw ingesteld.

Paar keer Wifi netwerk vergeten gekozen, WW paar keer gechecked and weer verbonden.
Maar dan zie ik staan ipv verbonden, "opgeslagen, beveiligd" en even later staat er dan "uitgeschakeld".
En dit is alleen met m'n Android phone, waar ik voorheen geen problemen mee had. Ook niet op 5Ghz.
Andere apparaten kunnen dus wel gewoon verbinden, vanaf dezelfde plek. Heb ook al naast de router gestaan.

Iemand nog een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door xs4me op 05-02-2016 14:57 ]

Beste antwoord (via xs4me op 05-02-2016 15:42)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DFS? Probeer eens kanalen 36, 40, 44 of 48.

Ik heb het op mijn vorige telefoon (S2, Android ICS) nooit werkend kunnen krijgen, terwijl het wel goed had moeten werken. Dacht zelfde probleem als hier.

[ Voor 64% gewijzigd door Raven op 05-02-2016 15:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DFS? Probeer eens kanalen 36, 40, 44 of 48.

Ik heb het op mijn vorige telefoon (S2, Android ICS) nooit werkend kunnen krijgen, terwijl het wel goed had moeten werken. Dacht zelfde probleem als hier.

[ Voor 64% gewijzigd door Raven op 05-02-2016 15:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• xs4me
Hey vaag. Dat werkt inderdaad. Staat nu op channel 36.
Apart dat dit op de AC66U geen probleem was dan.

Thanks.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rare vraag: Op welke regio staat je router ingesteld? US of EU? Dat kan ook nog uitmaken in de beschikbare en voor de clients bruikbare kanalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 05-02-2016 19:01 ]

Oscar Wilde

• xs4me
Regio is #a. Ik heb de TX Power fix doorgevoerd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

xs4me schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:05:
Regio is #a. Ik heb de TX Power fix doorgevoerd.
Exact welke kanalen stond het dan op toen het niet werkte?

Oslik blyat! Oslik!

• xs4me
dion_b schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:24:
[...]

Exact welke kanalen stond het dan op toen het niet werkte?
Op auto. Ik dacht dat ik een kanaal geprobeerd had, maar misschien was ik in de war met de Channel bandwidth en ben ik die variabele vergeten. Of misschien een verkeerd kanaal gekozen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 23:04

MsG

Forumzwerver

Ik ben me sinds kort ook een beetje aan het verdiepen in betere WiFi. Ben door een goede marktplaats-deal overgestapt van een WDR4300 @DD-WRT naar een Archer C7 V2 @ DD-WRT en ben daarnaast ook even in het DFS-verhaal gedoken. Maar ik heb hetelfde probleem. Ik heb een HTC One M7 met een custom rom, op Android 5.1. Maar zodra ik de 5Ghz expliciet op een DFS-kanaal zet, verbindt hij er domweg niet mee. Zet ik hem op een ander kanaal, werkt het wel. Is dit herkenbaar voor Android? Want ik gebruik WiFi eigenlijk vooral op m'n telefoon, dus zou wel jammer zijn als Android dit niet goed ondersteund.

Hier mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yCEE5nWUwnHIrJOIWknFlwOV/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 16-03-2016 10:43 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Marktplaats-deal of Ziggo-deal? :P
MsG schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:26:
Ik heb een HTC One M7 met een custom rom, op Android 5.1. Maar zodra ik de 5Ghz expliciet op een DFS-kanaal zet, verbindt hij er domweg niet mee.
CyanogenMod?
Kijk eens of je de regio kunt instellen onder Wi-Fi/Advanced.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 23:04

MsG

Forumzwerver

Ik ben er inmiddels al wat meer uit, als ik hem op automatic zet en dan z'n werk laat doen blijft DD-WRT staan op "unknown channel" en werkt het niet, dat lijkt bij DD-WRT zelf te liggen?

Als ik hem forceer op bijvoorbeeld channel 100 - 106 (waar hij nu op staat) dan werkt het prima.

Heb nu deze gegevens:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0n1GY6ayU9GTTE5EBUfOUyjh/full.png

En dat werkt.

Het lijkt alleen niet extreem veel uit te maken, maar dat kan ook aan m'n telefoon liggen. Woon in een flat met dikke betonnen draagmuren. De router staat niet in deze kamer.

Als ik mijn telefoon op de router leg haal ik +/- 113 Mbit

Op mijn kamer waar ik zelf zit ongeveer 30Mbit. Opzich nog steeds prima voor de doeleinden.
Dav1d schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:42:
[...]

Marktplaats-deal of Ziggo-deal? :P
Iemand verkocht deze Ziggo AP voor 23 euro op Marktplaats :-P gloedjenieuw.

[ Voor 13% gewijzigd door MsG op 16-03-2016 12:56 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1