Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:15

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik maak momenteel gebruik van VLC om 3D videobronnen af te spelen op mijn Samsung TV. Dat werkt op zich prima, VLC speelt gewoon fullscreen side-by-side, dat ziet er dan ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweaking4all.com/wp-content/uploads/2013/10/vlc_windows_open_file.jpg

Mijn TV converteert dat vervolgens weer naar normale 3D weergave.

Het gaat (logischerwijs) fout als ik een subtitle aanzet, die wordt doodleuk over de gehele breedte geplaatst, en mijn TV knipt hem dan in tweeën en toont de linkerhelft dus dwars door de rechterhelft heen.

Natuurlijk heb ik gegoogled, maar tutorials die ik vind suggereren allemaal dat ik de sub hardcoded in de videofile bak. Daar heb ik geen zin in. Zijn er geen plugins, of desnoods andere videoplayers, die de subs wel normaal over een 3d beeld kunnen plakken?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je zou het eens met Potplayer kunnen proberen? Deze krijgt v.w.b. video-processing toch de voorkeur boven VLC van mij. Vooral merkbaar bij de weergave van digitale (Ziggo) TV en horizontaal scrollende teksten (RTL-Z); https://potplayer.daum.net/

[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2018 13:44 . Reden: dropbox link verwijderd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 19:25

bAdmuTs

mAzE

Als het gewoon losse .srt files zijn kan je die op deze site naar 3d omzetten.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buster_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 23:00
Je hebt Mediaspelers zoals b.v. die van Iconbit om SBS als 3D signaal naar de tv te sturen. Iconbit pakt zelf de .srt subtitles op en toont deze als 3D op de TV.
Ik ben nu zelf op zoek of Android TV Boxen dit ook kunnen, maar nog niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52