Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mijn vraag
Ik wil een VPN verbinding opzetten naar mijn Synology, zodat ik ergens anders kan kan browsen via mijn eigen thuisnetwerk. Dus stel ik ga op vakantie naar Frankrijk, dan vinden de kinderen van 2 en 5 het fijn Nederlandse content op Netflix te kunnen kijken. Dat is het doel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology VPNServer
OpenVPN

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.synology.com/..._a_Windows_PC_or_Mac#t4.1

Deze handleiding heb ik doorlopen en ik maak nu gewoon verbinding met mijn Synology en krijg ook het ingestelde 10.8.0.6 toebedeeld op het 255.255.255.252 subnet en zonder gateway.

Maar daarnaast heb ik ook nog gewoon mijn wireless connectie, met ipadres en gateway (wat niets met mijn VPN te maken heeft)

Hoe kan ik nu verder richting mijn doel?

Youtube: DashcamNL

Beste antwoord (via BlakHawk op 05-02-2016 13:22)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat ben je nu precies aan het opzetten? Want die handleiding behandelt allerlei VPN typen, terwijl je het in de titel hebt over OpenVPN.

Bij OpenVPN is dat een kwestie van zorgen dat "redirect-gateway" in de .ovpn config file staat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Stel de client of server dusdanig in dat hij een default route over de VPN-connectie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Thralas schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:01:
Stel de client of server dusdanig in dat hij een default route over de VPN-connectie heeft.
Is dat stap 5 in de handleiding!?

"Wij raden u aan om in het pop-upvenster het selectievakje Standaardgateway in het externe netwerk gebruiken in het tabblad IP-instellingen ingeschakeld te laten. U kunt ook het selectievakje Standaardgateway in het externe netwerk gebruiken uitschakelen, maar daarbij moet het IP-adres van de VPN Server als statische route naar de externe gatway zijn ingesteld. Na toepassing van deze instelling moeten zowel de VPN-verbinding als de internetverbinding actief zijn."

Die optie heb ik namelijk niet :?
Ik gebruik Windows 10...

Maakt het dan verder niet uit dat ik thuis een 192.168 netwerksegment gebruik, terwijl de VPNserver 10.8.0 uitdeelt!?

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 05-02-2016 13:04 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat ben je nu precies aan het opzetten? Want die handleiding behandelt allerlei VPN typen, terwijl je het in de titel hebt over OpenVPN.

Bij OpenVPN is dat een kwestie van zorgen dat "redirect-gateway" in de .ovpn config file staat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aha, ik begreep dat OpenVPN "het beste" zou zijn van de drie opties die VPN Server op Synology geeft (PPTP, OpenVPN of L2TP/IPSec).

Zogezegd, zogedaan (de handleiding opgevolgt). Verder heb ik niet echt verstand van VPN verbindingen opzetten...

In de config file zie ik inderdaad een # voor de redirect staan:
"#redirect-gateway def1"

Is het enige wat ik moet doen het # weghalen? Of moet er meer achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:29
dfrenner schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:11:
Aha, ik begreep dat OpenVPN "het beste" zou zijn van de drie opties die VPN Server op Synology geeft (PPTP, OpenVPN of L2TP/IPSec).

Zogezegd, zogedaan (de handleiding opgevolgt). Verder heb ik niet echt verstand van VPN verbindingen opzetten...

In de config file zie ik inderdaad een # voor de redirect staan:
"#redirect-gateway def1"

Is het enige wat ik moet doen het # weghalen? Of moet er meer achter?
Ja # weghalen en openvpn herstarten.
Openvpn staat wel bekend om de snelheid en veiligheid. Momenteel vind ik het de beste VPN oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door _root op 05-02-2016 13:16 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

als je een openVPN verbinding naar je NAS hebt kan je vanaf afstand (bv frankrijk) lekker bij je data op je NAS komen.
Maar als je Netflix opstart weet je dan zeker dat je in de nederlandse versie uitkomt?
Volgens mij blijft je basis internet nog frans. En zal netflix de franse contect zien.
Hiervoor zou je volgens mij met proxies moeten gaan werken. (iets wat netflix aangegeven heeft te gaan blokkeren in de toekomst)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DarkSide schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:19:
als je een openVPN verbinding naar je NAS hebt kan je vanaf afstand (bv frankrijk) lekker bij je data op je NAS komen.
Maar als je Netflix opstart weet je dan zeker dat je in de nederlandse versie uitkomt?
Volgens mij blijft je basis internet nog frans. En zal netflix de franse contect zien.
Hiervoor zou je volgens mij met proxies moeten gaan werken. (iets wat netflix aangegeven heeft te gaan blokkeren in de toekomst)
Meen je dit nou?
Ik dacht dat als ik nu via mijn gateway thuis netflix zou starten (dus met VPN) dat ik dan NL content zou krijgen...

Niet dus?

Kinderen kunnen nog niet lezen, laat staan engels begrijpen, vandaar leek het me ideaal.

De verbinding is nu in ieder geval gelukt, want ik kan lokale ipadressen op mijn LAN thuis nu benaderen.
Heel erg bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _root
Als je via een VPN komt, lijkt het of al de data vanuit nederland komt. Dus ja, gewoon de nederlandse Netflix.

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Taal maakt veelal volgens mij niet uit. Kleurige beelden zijn belangrijker.

Verder als je connectie maakt naar een PC thuis en je start daar netflix op. Dan heb je idd nederlandse netflix (maar misschien wel bandbreedte issues).
Maar als je een VPN opzet op je tablet bv naar thuis, kan je vaak wel gewoon bij je NAS.
Maar ziet je tablet nog steeds een frans IP en zal netflix volgens mij gewoon frans zijn.

100% zeker weet ik dit niet. Maar volgens mij moet je met proxies werken.
_root schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:27:
Als je via een VPN komt, lijkt het of al de data vanuit nederland komt. Dus ja, gewoon de nederlandse Netflix.
Ok. mooi. Had volgens mij ergens gelezen dat dit fout ging.

[ Voor 22% gewijzigd door DarkSide op 05-02-2016 13:30 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _root
DarkSide schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:27:
Taal maakt veelal volgens mij niet uit. Kleurige beelden zijn belangrijker.

Verder als je connectie maakt naar een PC thuis en je start daar netflix op. Dan heb je idd nederlandse netflix (maar misschien wel bandbreedte issues).
Maar als je een VPN opzet op je tablet bv naar thuis, kan je vaak wel gewoon bij je NAS.
Maar ziet je tablet nog steeds een frans IP en zal netflix volgens mij gewoon frans zijn.

100% zeker weet ik dit niet. Maar volgens mij moet je met proxies werken.
e gaat er dan vanuit dat er een publiek ip op je tablet zit, maar in 99% van de gevallen is het gewoon een private range adres, en uiteindelijk en publiek adres uit nederland, dus het tablet zien een aantal private range adressen (Wifi, tunnel, openvpnserver), maar niet meer wat er tussen zit.

[ Voor 7% gewijzigd door _root op 05-02-2016 13:33 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Allen heel erg bedankt voor het meedenken, ik ga kijken of ik het kan testen binnenkort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Ik was in de war.
Nu gewoon even getest door VPN op te zetten en zie gewoon mijn eigen IP van thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _root
www.whatismyip.com zie je waar je vandaan komt..

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Top, dan zit ik nu "thuis", terwijl ik niet thuis ben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _root
Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd vanaf de camping (Frankrijk) en als het wat rustiger was op het WiFi kon ik nieuws kijken en af en toe een aflevering Family Guy (Netflix) :)

[ Voor 8% gewijzigd door _root op 05-02-2016 19:15 ]

PVoutput 3250 WP

Pagina: 1