Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerct
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-06 17:32
Mijn vraag
...
Hallo,

ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie communicatie en multimediadesign en daarnaast wil ik er af en toe op kunnen gamen ( denk aan LoL, COH2 COD4).

De programma's die ik zal gaan gebruiken zijn vooral: photoshop, indesign en illustrator (heel af en toe adobe premiere)

Mijn budget is ongv. 700-800.

De laptops waar ik nu tussen twijfel zijn:

Asus R516LB-DM115T:

Beknopte specificaties

Schermdiagonaal
15,6 inch
Processor
Intel Core i7 5500U
RAM-geheugen
8 GB
Opslagtype
HDD
Videokaart
NVIDIA GeForce 940M

en de ERAZER P6661 (MD99624)
Beeldscherm: 15,6 inch (1920 x 1080)
Processor: Intel Core i5-6200U
Werkgeheugen: 8 GB
Opslag: 128 GB SSD + 1 TB HDD
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 950M (2 GB)

Kan iemand mij uit de brand helpen? of misschien een andere aanrader?
Ik heb zelf geen ervaringen met het merk Medion en weet niet of dit merk betrouwbaar is.

Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door jelmerct op 05-02-2016 13:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ervaringen zijn voor iedereen anders, maar die van mij zijn goed met Medion. Je krijgt meestal veel waar voor je geld. Jammer trouwens dat je net te laat bent voor de BTW-actie van de Mediamarkt. Zet beide laptops eens naast elkaar in de Pricewatch of gebruik de filters, zodat er een aantal passende laptops overblijven. Dan kan je ze qua prijs en specs makkelijker vergelijken. Alleen op basis van wat je nu hebt opgeschreven zou ik zeggen dat de Medion de betere optie is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerct
Jorgen schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:43:
Ervaringen zijn voor iedereen anders, maar die van mij zijn goed met Medion. Je krijgt meestal veel waar voor je geld. Jammer trouwens dat je net te laat bent voor de BTW-actie van de Mediamarkt. Zet beide laptops eens naast elkaar in de Pricewatch of gebruik de filters, zodat er een aantal passende laptops overblijven. Dan kan je ze qua prijs en specs makkelijker vergelijken. Alleen op basis van wat je nu hebt opgeschreven zou ik zeggen dat de Medion de betere optie is.
Bedankt voor je reactie!

Ik ben uitgekomen op de http://tweakers.net/price...5/asus-r556lb-dm312t.html die zo als ik het zie allemaal de zelfde eigenschappen heeft als de ASUS R516LB-DM115T alleen bijna 100 euro goedkoper.

Oke ik dacht dat Medion een minder merk was, maar dat is dus volgens jouw ervaring niet thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beter, minder, het is ook een kwestie van smaak en ervaring.

Ik heb goede ervaringen met Medion en Acer, zowel zelf, als in mijn directe omgeving.
Andere mensen vinden het rotmerken.

Kijk eens of je een review kunt vinden van die laptop, of van een laptopvariant uit dezelfde serie, bijv. op notebookcheck.net. Dan wordt je al een heel stuk wijzer.
Zet verder nog even een linkje naar jouw vergelijking in de PW hier neer. Dan kunnen andere mensen makkelijker met je meedenken. Waarom wil je bepaalde specs wel of niet, waarom kies je wel/niet voor een bepaalde laptop, enz. Dat wordt dan allemaal makkelijker om te bespreken en je in te adviseren.

Om nog even in te gaan op de laptop die je noemde:
Pluspunten: 8GB Ram en Full HD scherm
Mogelijke minpunten: U-processor. Die zijn NIET slecht, maar gebouwd om zuinig te zijn en dus minder krachtig. Daarnaast de 940M. Een GPU waar je wel mee kunt gamen, maar waar je geen wonderen van moet verwachten. Het is een midrange videokaart.

Punten waarop de Medion gewoon beter scoort. Daarnaast vind ik de SSD in de Medion echt een pluspunt.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 05-02-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerct
Jorgen schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:21:
Beter, minder, het is ook een kwestie van smaak en ervaring.

Ik heb goede ervaringen met Medion en Acer, zowel zelf, als in mijn directe omgeving.
Andere mensen vinden het rotmerken.

Kijk eens of je een review kunt vinden van die laptop, of van een laptopvariant uit dezelfde serie, bijv. op notebookcheck.net. Dan wordt je al een heel stuk wijzer.
Zet verder nog even een linkje naar jouw vergelijking in de PW hier neer. Dan kunnen andere mensen makkelijker met je meedenken. Waarom wil je bepaalde specs wel of niet, waarom kies je wel/niet voor een bepaalde laptop, enz. Dat wordt dan allemaal makkelijker om te bespreken en je in te adviseren.

Om nog even in te gaan op de laptop die je noemde:
Pluspunten: 8GB Ram en Full HD scherm
Mogelijke minpunten: U-processor. Die zijn NIET slecht, maar gebouwd om zuinig te zijn en dus minder krachtig. Daarnaast de 940M. Een GPU waar je wel mee kunt gamen, maar waar je geen wonderen van moet verwachten. Het is een midrange videokaart.

Punten waarop de Medion gewoon beter scoort. Daarnaast vind ik de SSD in de Medion echt een pluspunt.
De link naar de vergelijking: http://tweakers.net/pricewatch/compare/464708;477445/ ( de ERAZER P6661 (MD99624) ) kan ik niet vinden op tweakers)

De ssd is inderdaad in pluspunt bij de medion. Het verschil tussen de i5-6200U en i7-5500U is niet groot?

nogmaals bedankt voor je reactie en hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die zitten vrij dicht bij elkaar als ik op notebookcheck kijk naar de Mobile Processors Benchmark list. Hier heb ik te weinig verstand van om je iets zinnigs te kunnen melden.

Misschien dat iemand anders daar iets meer over kan zeggen.

http://www.notebookcheck....k-Processor.149437.0.html
http://www.notebookcheck....k-Processor.127806.0.html

Pagina: 1