Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:18
Ik heb een laptop gekregen (samsung np535u3c) waar een plens limonade over het scherm is gegaan. Het scherm is stuk, deze geeft geen beeld meer, en de laatste momenten dat die beeld gaf zag je overal groter wordende vlekken (volgens de vorige eigenaar, nu de laptop bij mij ligt heb ik dus helemaal geen beeld).

Het gekke is dat ik op een externe monitor ook geen beel krijg. Hierop heb ik de laptop gedemonteerd maar ik zie nergens op het moederbord schade, en als ik de laptop aanzet dan gaan de lampjes wel branden en de fan slaat ook gewoon aan.

wat kan een oorzaak zijn voor het wegblijven van beeld? zou het moederbord dan toch vochtschade hebben? of wil de laptop zonder scherm niet werken?

Ik kan voor 40 euro een scherm kopen, is dit waard om te proberen of moet ik de laptop opgeven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Als je op een externe monitor ook geen beeld krijgt zal er wel iets met je video kaart aan de hand zijn. Omdat die geëntegreerd zal zijn op je moederbord, heb je dus ook kans dat je je moederbord moet vervangen. Dat je er niets aan ziet zegt natuurlijk niets. De tijd dat je een defect kon vinden door naar verbrande onderdelen te zoeken is al lang voorbij. Zelfs als je die wel had kunnen vinden is er meestal meer defect dan die onderdelen.
Overigens is de kans natuurlijk groot dat er ook limonade/suiker in de laptop zelf is gekomen. Als dat eenmaal is ingedroogd is dat natuurlijk moeilijk te vinden.
Verder schrijf je dat je de demontage hebt uigevoerd nadat je geconstateerd hebt dat een externe monitor het ook niet doet. Er is natuurlijk nog een klein kansje dat die externe monitor het wel gaat doen als je de defecte monitor verwijdert. Je weet immers niet wat het effect van die defecte monitor op je video kaart is.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een externe monitor moet je soms eerst aanzetten voordat hij beeld geeft. of opstarten met het scherm dichtgeklapt (of het schakelaartje wat bedient word bedienen). dat wil ook wel eens helpen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
bedankt voor de reacties, ik ben totaal vergeten even een update te plaatsen;

ik heb op het moederbord wat kleverige witte troep gevonden en een klein plekje waar enkel 2 pootjes in soldeer zitten. Ik heb alles opgeschoond en weer getest maar zonder succes.

Maar toch zat het mij niet helemaal lekker omdat de laptop verder wel reageerde en ik heb toen toch maar het scherm gekocht, en toen ineens was er weer beeld. Het flikkerd wel en is enigzins wazig maar er is wel beeld.

Ik ben bang dat het moederbord alsnog beschadigt is maar ik kan nu niet testen want ik heb de oplader vergeten en moet deze nog ophalen.

kan dat onrustige beeld liggen aan het scherm trouwens? want natuurlijk kan het nieuwe scherm ook defect zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door mission op 09-02-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Klinkt als 50hz refresh (icm spaarlampen of tl-buizen) en een niet-native resolutie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
ik kan nog niet verder dan de bios (hdd is leeg)

[ Voor 6% gewijzigd door mission op 09-02-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Kan je scherm zijn, de videokaart van alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
oke dan tot dusver allemaal hartstikke bedankt, ik zal die lader zsm ophalen en dan laat ik weten hoe de zaken erbij liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
oke, t zit niet mee :(

beeld blijft wazig (ik zal vanavond een foto maken) en als ik een hdd los aansluit dan gaat het goed maar doe ik hem in de bracket dan hangt de laptop in een bootloop.

en als ik windows wil instaleren dan krijg ik loading files, en daarna blijft het beeld zwart
Pagina: 1