Toon posts:

Videokaart voor maximus IV Extreme Z nog te doen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje aan de kenners onder ons.
Ik wil graag van jullie weten,of het de moeite waard is om in mijn systeem alleen de videokaart te vervangen.
Of is het beter gewoon alles te vervangen,omdat het niet meer van deze tijd is?
Het gaat alleen maar om gamen en surfen, dus geen render pc of zo iets.
Het gaat om dit systeem: :/

Moederboard:Maximus IV Extreme Z
Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2700K CPU
Processor koeling:Corsair H100
VideoCard:AMD Radeon HD 6900 Series
Memory:16 GB
Operating System:Microsoft Windows 10 (build 10586), 64-bit
1 TB harddisk geen SSD.
Voeding: Cooler Master Silent Pro Gold 1000W
Behuizing CM stormtrooper.

Waar ik het meeste mee zit is dat mn moederboard pci slot 16-2.0 is en geen 3.0.
Dus is het de moeite waard om dan een bv Asus MATRIX-GTX980TI-P-6GD5-GAMING, of gaat dat niet?

Mocht het nou zo zijn dat het idd niet de moeite meer is om hier geld in te stoppen ga ik voor een nieuw systeem.

Dit had ik op het oog:

Asus MATRIX-GTX980TI-P-6GD5-GAMING € 856,95
Asus MAXIMUS VIII EXTREME Assembly € 572,95
Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 8 maal € 31,80
Corsair Hydro H115i € 141,95
Intel Core i7 6700K € 379,00
Kingston DDR4 HyperX Fury 4x8GB 2400 € 173,95 32GB
Kingston HyperX Predator 240GB M.2 € 180,95
Thermaltake Gehuse Core X9 € 190,95
ACER PREDATOR X34/Z35 1100

ToTaal------€ 3635,45

Budget is 4000 euro.

Neem hierbij mn eigen HD in mee, ik luister veel muziek op de pc, daarom de Assembly versie van de Asus.

Dus zou het mogelijk zijn om alleen mn videokaart te vervangen ondanks het een 2.0 slot is?
Het gaat dan met name om een BV 980TI of iets op die hoogte.

Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!!!!

Angelo

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:22

MsG

Forumzwerver

Ik zou gewoon puur een videokaartje kopen, verder is het nog een prima systeem. Hangt wel af van welke games je wil spelen, op welke resolutie en hoe mooi. Dat systeem van 4000 euro is gewoon kapitaalvernietiging wat dat betreft. Computerspullen worden zo snel ouder, dat je bij wijze van beter af en toe tussentijds kan upgraden vanaf een systeem van bijvoorbeeld 1000 euro, dan dat je in 1 x 4000 euro uitgeeft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-01 18:02
Het verschil tussen 2.0 en 3.0 vertaald zich nauwelijks in minder fps. Op full HD is het verschil 2%, dus als je uit gaat van 60fps is dat 1,2 fps. Dat verschil zie je niet. Je cpu overklokken, 980Ti er in en gamen maar.

https://www.techpowerup.c...I-Express_Scaling/21.html

Ga je omhoog in resolutie dan wordt het verschil zelfs minder.

[ Voor 9% gewijzigd door Philpend op 05-02-2016 12:20 ]

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Ik zou de gewone Strix nemen, die Matrix is super overpriced.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan je niet nog even doorgaan met misschien een tweedehands videokaart? 850 euro voor een kaart is wel erg prijzig, met name nu de nieuwe generaties op de loer liggen die een stuk sneller gaan worden.
Ze gaan van 28nm direcht naar 14/16nm en slaan 20/22nm over.

Persoonlijk zou ik voor die korte tijd een tweedehands GTX970 of R9 290 nemen. Mocht dat niet snel genoeg zijn voor je doeleinden (die kaarten zijn al 2x zo snel) dan kan je altijd nog verderop in 2016 een Polaris of Pascal kaart nemen.

Overigens kunnen we je beter helpen als je aangeeft wat voor scherm je hebt (resolutie) en wat voor spellen je speelt. Voor 1080p is die kaart echt overkill en binnenkort outdated.

Als je toch een nieuwe kaart wil ga dan voor een met een betere prijs/performance. (GTX980/R9 390x/Fury)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties!
Oh wist niet dat er nieuwe kaarten aan kwamen!
Ik ben er idd achter dat ik beter voor de periode,maar een goedkoop kaartje kan nemen,en maar moet wachten tot de nieuwe kaarten er zijn.
Ik wil mn pc VR ready maken ivm de oculus rift die eraan komt.
Dan maar hopen dat de nieuwe kaarten er zijn tegen de tijd dat de oculus er ook is.

Ik zit gewoon nog op een 2 maal 27 inch syncmaster 2770 schermpjes.
Wel ben ik aan het kijken naar een nieuw scherm, 1 grote ipv 2.
ACER PREDATOR X34/Z35 of iets in die richting.

Videokaarten wisselen zo snel,dat als je nu nieuw koopt,het over 12 maanden alweer is vervangen,helaas.

Verwijderd

Topicstarter
is dit wat,voor de komende tijd?

Gigabyte GeForce GTX970 OC Windforce 3X

Beetje overclocken,en kan ik voorlopig even vooruit.
350 euro, of is er iets beter voor dat geld?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:21:
is dit wat,voor de komende tijd?

Gigabyte GeForce GTX970 OC Windforce 3X

Beetje overclocken,en kan ik voorlopig even vooruit.
350 euro, of is er iets beter voor dat geld?
Nee prima! Over een jaar of twee nieuw systeem kopen en dan voor zo'n 1500-2000 euro, meer is beslist niet nodig en kapitaal vernietiging qua extra prestaties. Zet er nog even een SSD in (250-480GB ofzo) en alles behalve frames per seconde in games en video-editing spul, gaat 3x zo snel. Een HDD is al jaren een bottleneck van PC's en laptops.

[ Voor 35% gewijzigd door ToFast op 05-02-2016 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja je komt op een gegeven moment dat je kwa FPS steeds meer gaat betalen tov the extra frames.
Dus een kaart die je 8 extra frames geeft en je 200 euro meer gaat betalen.
Ik ga nog even verder snuffelen wat er voor die 350 euro prijs nog meer is, maar volgens mij is dit een kaartje wat je best kon kietelen!
En idd over een tijdje een compleet systeem met de nieuwe generatie pascal/polaris kaartjes.

:)

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Neem de G1 versie van Gigabyte, die is net ietsje beter :)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Is gebruikt geen optie?
Dan zou ik kijken naar zoiets

V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 290 royalKing

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:12
SSD en nieuwe videokaart erin en gaan zoals iedereen hier al aangeeft. CPU en moederbord zijn nog prima.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
ja ik lees het,dacht dat ik het inmiddels wel kwijt kon bij het oud ijzer hahaha!
Yup ben al aant kijken voor een SSD ook.
Ja ik zag dat the gamer edition net iets beter was, backplate snelheid, en nog wat dingetjes, andere fans volgens mij.
bedankt iig voor het meedenken!!

Verwijderd

Heb je bij die PC die je op het oog had gewoon al de duurste onderdelen gekozen? :D Dat ding is niet sneller dan een PC van 1500 euro _O-

Je huidige CPU kan voorlopig nog wel even voort. Sandy Bridge overclockt dankzij zijn gesoldeerde heatspreader ook nog eens behoorlijk goed, dus als je wat extra zou willen, zou ik daarmee beginnen. Een derde aan kloksnelheid erbij halen ze eigenlijk allemaal wel en als je mazzel hebt haal je nog wel wat meer ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet gekozen om de duurste onderdelen, ben altijd wel een fan van ROG asus geweest.
Nu ga ik omdat het toch nog niet nodig blijkt,mn pc klaar maken voor de oculus rift VR.
Dacht dat dat niet ging lukken met deze oldtimer!
Nu blijkt dat het nog best meevalt!
En aan het eind van het jaar, met de nieuwe pascal kaarten,een heel nieuw ROG asus systeem bouwen,tot die tijd nog uitzingen met deze en aan andere videokaart!

:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:47:
Nu ga ik omdat het toch nog niet nodig blijkt,mn pc klaar maken voor de oculus rift VR.
Dat moet gaan lukken, maar het is handig als de dat de volgende keer gelijk in de eerst post zet :)
En aan het eind van het jaar, met de nieuwe pascal kaarten,een heel nieuw ROG asus systeem bouwen
Kom tegen die tijd even langs, waarschijnlijk kan het allemaal een stuk goedkoper.
Pagina: 1