Chrome rechtermuis klik uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Mijn vraag
Ik wil binnen Chrome browser de rechtermuis klik uitbreiden met een (sub)menu. De submenu zal meerdere entries bevatten, Zodra ik op een entry klik moet er een input field verschijnen, hier vul ik een waarde in, bijvoorbeeld "jaap", vervolgens klik ik op OK en moet de browser naar een vooraf bepaald URL gaan (bijvoorbeeld http://www.domein.nl/?f=jaap).

Ik vraag van jullie het niet om het te bouwen voor mij, maar meer dat jullie mij in de juiste richting sturen. Op welke termen moet ik Googlen om te vinden wat ik het beste kan gebruiken. Of er tools voor zijn. Libraries of iets anders?

EU DNS: 86.54.11.100

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Thanks!

Ik heb het nu zo ver dat ik een menu heb gekregen bij rightmouse click. Ook browse ik naar een URL zodra ik op een entry klik.

Ik kan alleen niet vinden wat de functie is om een input field te krijgen :)

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 12:19

Pizzalucht

Snotneus.

Polat06 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:19:
[...]

Thanks!

Ik heb het nu zo ver dat ik een menu heb gekregen bij rightmouse click. Ook browse ik naar een URL zodra ik op een entry klik.

Misschien kun je daar een Javascript prompt voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is dit geen betere optie?
https://davidwalsh.name/html5-context-menu

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32
Is het context menu een eis? Want wat jij wil kan gemakkelijk met zoekwoord worden opgelost.

Menupad: [ Instellingen, Zoeken, Zoekmachines beheren, Andere zoekmachines ]

ZoekmachineZoekwoordURL
Domein.nldomein
http://www.domein.nl/?f=%s

Hierna kun je in de zoekbalk invoeren: domein + spatie + woord en je gaat naar de betreffende site toe.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Polat06 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:19:
[...]

Thanks!

Je kan toch gewoon pure html serveren? Ik zou gewoon het volgende doen:
- menu
- entry klik
- je html pagina (wellicht kan dit in een soort html 'popup'..)
- hier staat je input veld
- submit-> redirect naar die url + content van je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
http://jsfiddle.net/nhvv6/

Zo zou ik het doen...

Gewoon de rechtermuisknop afvangen (e.preventDefault()), zodat je voorkomt dat het standaard-menu zichtbaar wordt.

En vervolgens een <div> tonen op de plek van je cursor (x / y axis kan je ook achterhalen, zodat je een transformation-point hebt, die exact gelijk is aan de pixel waar op je klikte).

In die <div> zet je vervolgens alles wat je wilt... 100% compatible met alle browsers, en "zelfs" de grote jongens als Outlook en Dropbox werken zo...

Eventueel breidt je het via hammer.js nog uit naar touch (door er een longpress-event van te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:20:
http://jsfiddle.net/nhvv6/

Zo zou ik het doen...

Gewoon de rechtermuisknop afvangen (e.preventDefault()), zodat je voorkomt dat het standaard-menu zichtbaar wordt.

En vervolgens een <div> tonen op de plek van je cursor (x / y axis kan je ook achterhalen, zodat je een transformation-point hebt, die exact gelijk is aan de pixel waar op je klikte).

In die <div> zet je vervolgens alles wat je wilt... 100% compatible met alle browsers, en "zelfs" de grote jongens als Outlook en Dropbox werken zo...

Eventueel breidt je het via hammer.js nog uit naar touch (door er een longpress-event van te maken).
Dat werkt natuurlijk alleen als je daadwerkelijk op je eigen site bent. Ik heb het idee dat de TS daadwerkelijk de browser wil extenden. Al zal je daar ook rekening moeten houden met het feit dat het context menu niet altijd op alle sites werkt.

Je kunt het wel oplossen door een item in de toolbar te plaatsten. Daar kun je ook zelf menu's achter hangen. Zie daarvoor: https://developer.chrome.com/extensions/browserAction

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 08-02-2016 08:38 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Woy schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:33:
[...]

Dat werkt natuurlijk alleen als je daadwerkelijk op je eigen site bent. Ik heb het idee dat de TS daadwerkelijk de browser wil extenden.
Excuses, verkeerd begrepen...

Sowieso raad ik af de rechtermuisknop af te vangen en daar iets mee te doen dat anders is dan het verwachtingspatroon van de gebruiker... maar dat is een hele andere discussie :)

----------

Overigens, ooit heb ik extensies voor Opera gemaakt - daar kon je wel eigen, lokale, html-assets inladen en draaien.

Geen idee hoe Chrome werkt, maar als de architectuur hetzelfde is, zou het toch een optie kunnen zijn.

En je kan natuurlijk altijd remote JS-injecten; zelf doe ik dat met de Tweakers-app die de site volledig aanpast.

[ Voor 27% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 08-02-2016 10:57 ]

Pagina: 1