flippy.nl schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:16:
je haalt gigabit en gigabyte door elkaar.
videostreams worden gemeten (net als je internetsnelheid ivm marketing) in mega/gigabit.
hardeschijf doorvoer word doorgaans gemeten in mega/gigabyte.
120MB/s (megabyte) staat grofweg gelijk aan 1Gb/s (gigabit)
een nvme schijf als de 951 en 750 kunnen 2.4GB/s (gigabyte) halen.
op 1080p prores (24fps, tv) zit je dan op een 225Mb/s (dat is slechts 25MB/s)
dan kan je dus practisch gezien 100 videostreams gelijk kunnen draaien voordat je een enkele nvme drive zou overbelasten. ik twijfel er erg aan dat een macje (zelfs zo'n dure dual xeon) dat niet gaat trekken.
de 250MB/s die jij stelt dat je voltrekt met een enkele stream (2.4GB/s / 8 ) zou dus stellen dat je 4k@60fps op prores422 met cinema instellingen werkt.
zelfs je gestelde 1Gb/s is een slordige 100MB/s, daar lust een NVME er 20+ van voordat je hem uitmaxt. ik denk eerder dat je xeon's het opgeven dan je opslag.
persoonlijk zou ik eerder je workflow licht aanpassen als je met zulke bestanden werkt en het van tevoren even (geautomatiseerd) transcoderen naar een schappelijker formaat (jpg2000 of mpeg2) voordat je eraan begint te werken. dan blijven de orginelen ook weg van je workflow en zit je niet met idioot grote bestanden te klooien. een verschil in beeldkwalitiet gaat je toch nergens vinden als je dat doet en het is voor jezelf veiliger (geen grote bestande dubbel opslaan) en voor de machine een stuk minder werk.
en een AHCI schijfje kan echt niet op tegen de NVME versie ervan.
als je zo serieus bezig bent zou ik eerder een flinke workstation in elkaar zetten (kijk even naar de asus WS serie moederborden), de mac verkopen en voor minder geld een nog zwaardere "echte" workstation erneer zetten die wel deftig om kan gaan met nvme en ook 10gbit NIC's heeft zodat je beetje rap naar je NAS kan backuppen.
ik denk dat je dan sneller kan werken en ook een stuk veiliger dan zitten doormodderen op een systeem die het net-niet is.
Zo te lezen heb je er iig verstand van, gelukkig
Maar nee ik haal het niet door elkaar, alleen las ik jou kleine b als een grote B..
Ik ben me volledig bewust van t verschil hoor haha
Mijn workflow is als volgt:
Ik krijg ruw materiaal (soms zelfs Sony F65 raw) dat wordt tegelijkertijd auto gekopieerd naar mijn werkschijf, backupschijven intern en extern. Als project klaar is, wordt de werkschijf weer geleegd.
Ik werk het liefst met de originele bestanden en daarom juist deze build. Ik werd helemaal gek van t transcoderen en met proxies werken, om vervolgens weer te relinken.
Ik roundtrip namelijk van AVID (edit) naar Resolve (professioneel grading op originele bestanden is een must) naar AVID voor evt correcties en weer naar Resolve voor evt. correcties en finishen.
Als hier proxywerk tussen zit is het een chaos. (Als je een beter idee hebt, dan hoor ik dat graag!)
Ik heb deze Mac gebouwd omdat ik juist niet meer het gekloot met Windows wil en tegen klanten moet vertellen dat er iets mis is gegaan omdat Windows de boel weer niet snapt omdat je een driver van iets hebt geupdated, waardoor je hele systeem ontregeld is.. Te vaak gehad helaas..
OSX is voor dit werk betrouwbaarder en stabieler.
Daarom dus de originele Mac. De trashcan is me veel te duur voor wat je krijgt en te beperkt. EN AMD

(Nu een EVGA TitanX erin

)
Mn 2x 6-core processoren zijn 3,5 GHz per core.. Dus niet single core Turbo.
Als jij mij voor een redelijke prijs een 2x6 of 12core 3,5 GHz (non turbo) kan tonen, dan ben ik zeker geinteresseerd!
Deze build is slechts een fractie van de prijs die ik zou moeten betalen om het nieuwste van het nieuwste te hebben, en draait nu net zo hard mee ookal is het wat ouder, trust me, deze workstation is het juist net wel
Uiteindelijk ging mijn vraag dan ook echter niet over de doorvoer van de SSD (of ie dat wel haalt of niet)
De 1,5 GB read/write die ik nu heb volstaat prima.
Het probleem is echter de grootte..
Daarom wil ik 4x512 op 1 kaart hangen aangezien ik slechts nog maar een 16x bus nog over heb..
Als er 2-3-4TB NVME M2 stickies zouden zijn, dan is er geen probleem en kon ik de 4x slot/pcie adapter blijven gebruiken
Dat NVME beter is dan AHCi dat is zeker. Daarom ben ik blij dat OSX het nu ook sinds kort voor 3rd parties ondersteunt.
Maar superbedankt voor je insight iig

(ik zal je nog PMmen over nog wat vraagjes)