Crash bij spel Ark Survival

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 547564

Topicstarter
Ik heb het spel Ark Survival dat op de ene PC voortreffelijk werkt en op dat andere PC binnen de kortste keren crashd.

Ik krijg dat de volgende melding op het scherm: http://myalbum.com/album/lB4tnztgs6OQ

.
Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32
Ik denk dat je het beste even bij de devs kan aankloppen. Dit is een Early access game toch? Dan heb je dit soort dingen nu eenmaal.
Door een bugreport te doen help je de devs ook met het oplossen van dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MuddyMagical schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:57:
Ik denk dat je het beste even bij de devs kan aankloppen. Dit is een Early access game toch? Dan heb je dit soort dingen nu eenmaal.
Door een bugreport te doen help je de devs ook met het oplossen van dit.
Dank voor je reactie! Kan je even toelichten wat je bedoeld met devs? Ik ben nieuwe op dit forum, dus ben niet op de hoogte van termen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-07 11:34
Wat MuddyMagical bedoeld met "devs" zijn de developers van de game zelf. Omdat de game nog in Early Access is zal je wel vaker tegen crashes en bugs aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Anoniem: 547564 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Dank voor je reactie! Kan je even toelichten wat je bedoeld met devs? Ik ben nieuwe op dit forum, dus ben niet op de hoogte van termen!
Yep, de ontwikkelaars van de game. Bij een early access heb je vooral spellen die net in alpha of beta stadium zitten en waar dus nog aan gewerkt wordt.
Door deze games al aan te bieden op Steam kunnen de ontwikkelaars laten zien wat ze in gedachten hebben en kunnen mensen de ontwikkelaars steunen door de game (goedkoop) aan te schaffen maar ook vaak door mee te praten en suggesties te doen voor verdere ontwikkeling.

Doordat je dus een game hebt die nog actief in ontwikkeling is krijg je relatief veel bugs te zien of mis je content in de game zelf. Dit is iets wat ook duidelijk bij Steam wordt aangegeven en waar je dus rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MuddyMagical schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Yep, de ontwikkelaars van de game. Bij een early access heb je vooral spellen die net in alpha of beta stadium zitten en waar dus nog aan gewerkt wordt.
Door deze games al aan te bieden op Steam kunnen de ontwikkelaars laten zien wat ze in gedachten hebben en kunnen mensen de ontwikkelaars steunen door de game (goedkoop) aan te schaffen maar ook vaak door mee te praten en suggesties te doen voor verdere ontwikkeling.

Doordat je dus een game hebt die nog actief in ontwikkeling is krijg je relatief veel bugs te zien of mis je content in de game zelf. Dit is iets wat ook duidelijk bij Steam wordt aangegeven en waar je dus rekening mee moet houden.
Kijk daar wordt is wijzer van :-) Nog een kleinigheid: Wat bedoel je met 'mis je content in de game zelf?' (wat is content?)

je verhaal lezend, is het dan logisch dat tie het op de ene PC wel doet en de andere PC niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Anoniem: 547564 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Kijk daar wordt is wijzer van :-) Nog een kleinigheid: Wat bedoel je met 'mis je content in de game zelf?' (wat is content?)

je verhaal lezend, is het dan logisch dat tie het op de ene PC wel doet en de andere PC niet?
Ik denk dat hij bedoelt dat er nog content uitgebracht moet worden. Als je nieuw bent in Ark zul je merken dat er elke paar dagen vaak wel een update is. Met daarin nieuwe content, bug fixed etc.
Check maar eens het officiële forum van Ark > https://survivetheark.com/index.php?/forums/
Je zou kunnen proberen om het spel volledig opnieuw te installeren en te zorgen dat je je drivers in orde hebt. (Voornamelijk GPU driver dan). Ik heb zelf veel crashes meegemaakt en gezien bij anderen, deze zijn vaak helaas random en komen nooit op het goede moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 427499 op 05-02-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Anoniem: 547564 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Waarom hij het op de ene pc wel doet en op de andere niet durf ik niet te zeggen, maar als je alle info deelt met de ontwikkelaars dan kunnen zij dat misschien wel.

over die content: Bij een spel als Stranded Deep (ook zo een 'early access' game) kon je eerst alleen een vierkant hutje bouwen op een eilandje. Doordat de game verder wordt ontwikkeld werden er updates uitgebracht waarmee je nu opeens meerdere verdiepingen kan bouwen. Ook kan je nu opeens een vlot bouwen.
Dit is zeer gebruikelijk bij deze early access games. Je koopt in principe een vroege schets van de game en speelt er alvast mee terwijl de ontwikkelaars de game verder 'tekenen' en inkleuren.
Pagina: 1