Mijn zoon heeft een spel en daarbij wordt aangegeven dat hij dit met anderen kan spelen via Tunngle. Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand ons op weg helpen om hier gebruik van te maken?
Vraag
Alle reacties
Om welk spel gaat het, misschien dat dit ook belangrijk is.
Klinkt als een programma net als hamachi. Ik denk dat het spel alleen in lokaal multiplayer modus te spelen is. Dan gebruikt je dus een programma als Tunngle om over het internet een "lokaal netwerk" op te zetten.
Zie ook:
Wikipedia: LogMeIn Hamachi
Zie ook:
Wikipedia: LogMeIn Hamachi
[ Voor 18% gewijzigd door Kupauw op 05-02-2016 16:34 ]
Welk spel gaat het precies om? Ik heb met vrienden nogal eens gebruik gemaakt van programma's als Hamachi, Tunggle en andere maar tegenwoordig gebruiken wij uitsluitend nog Evolve.
De programma's maken een virtueel lokaal netwerk waardoor je LAN games of games waarvan de online functionaliteit onbruikbaar is gemaakt toch samen kan spelen.
Houd er wel rekening mee dat je deze games vervolgens alleen met mensen kan spelen waarmee je samen in een lobby gaat. Het is geen automatische matchmaking of serverlijst die je voor je neus krijgt.
De programma's maken een virtueel lokaal netwerk waardoor je LAN games of games waarvan de online functionaliteit onbruikbaar is gemaakt toch samen kan spelen.
Houd er wel rekening mee dat je deze games vervolgens alleen met mensen kan spelen waarmee je samen in een lobby gaat. Het is geen automatische matchmaking of serverlijst die je voor je neus krijgt.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. Het gaat om het spel Ark Survival Envolved.
Ik hoop dat jullie mij met deze informatie verder kunnen helpen
Ik hoop dat jullie mij met deze informatie verder kunnen helpen
Voor Ark heb je bij mijn weten geen Tunngle nodig. Of wil hij het in een prive server met vrienden spelen?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Heeft hij de game legaal of illegaal gedownload? Aangezien ik wel eens heb gehoord dat je illegaal gedownloade multiplayer games alleen via Tunggle kunt spelen.
Show me your moves.
Ik heb ook wel eens 'wat gehoord', bijvoorbeeld dat bananen krom zijn om dat ze anders niet in het hoesje passen.Koninkje schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:08:
Heeft hij de game legaal of illegaal gedownload? Aangezien ik wel eens heb gehoord dat je illegaal gedownloade multiplayer games alleen via Tunggle kunt spelen.
Als we allemaal de onzin de we 'wel eens horen' gaan zitten posten gaan mensen het straks nog geloven
Meestal gebruik je dit soort fake-vpn software om peer-to-peer te kunnen communiceren, iets wat je bij games vaak als "LAN Multiplayer" hebt. Sure, soms kan je niet online via een server van de maker spelen als je geen serienummer gekocht hebt, maar in de meeste gevallen willen mensen gewoon met elkaar spelen zonder via een of andere brakke gameserver te moeten communiceren of een of ander idioot matchmaking proces te moeten doorlopen in de hoop bij elkaar te komen.
Bedoel je dan met ' brakke gameserver' en 'een of ander idioot matchmaking proces' het systeem van Tunggle?johnkeates schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:12:
[...]
Ik heb ook wel eens 'wat gehoord', bijvoorbeeld dat bananen krom zijn om dat ze anders niet in het hoesje passen.
Als we allemaal de onzin de we 'wel eens horen' gaan zitten posten gaan mensen het straks nog geloven
Meestal gebruik je dit soort fake-vpn software om peer-to-peer te kunnen communiceren, iets wat je bij games vaak als "LAN Multiplayer" hebt. Sure, soms kan je niet online via een server van de maker spelen als je geen serienummer gekocht hebt, maar in de meeste gevallen willen mensen gewoon met elkaar spelen zonder via een of andere brakke gameserver te moeten communiceren of een of ander idioot matchmaking proces te moeten doorlopen in de hoop bij elkaar te komen.
Nee, dat is dus gewoon een tunnel of fake-vpn. Daarmee maak je dus peer-to-peer verbinding op eenzelfde subnet, zoals de software (een spelletje in dit geval) verwacht.Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:48:
[...]
Bedoel je dan met ' brakke gameserver' en 'een of ander idioot matchmaking proces' het systeem van Tunggle?
Oke, dus in dat geval is tunngle wel een goede manierjohnkeates schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:08:
[...]
Nee, dat is dus gewoon een tunnel of fake-vpn. Daarmee maak je dus peer-to-peer verbinding op eenzelfde subnet, zoals de software (een spelletje in dit geval) verwacht.
Ja. In het geval dat je virtueel op hetzelfde lokale netwerk wil zitten maar in het echt ergens anders zit is een tunnel, p2p systeem of VPN de juiste oplossing.Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:21:
[...]
Oke, dus in dat geval is tunngle wel een goede manier
Tunngle zorgt ervoor dat je beide in een gezamelijk netwerk komt.
Het is een soort zelfde stukje software als Hamachi.
Met Tunngle kan je een aparte groep of kanaal aanmaken en daarin joinen.
Als je daarin samen zit, krijg je een nieuw "IP adres" waardoor jullie zichtbaar zijn als je een LAN multiplayer game start.
Je maakt dus een soort prive netwerk, net zoals met VPN, maar dan zonder.
Er is een aparte NL community te vinden die je ook kan helpen met het opzetten:
http://www.tunngle.net/community/forum/1781-dutch/
Gr,
Wylana
Het is een soort zelfde stukje software als Hamachi.
Met Tunngle kan je een aparte groep of kanaal aanmaken en daarin joinen.
Als je daarin samen zit, krijg je een nieuw "IP adres" waardoor jullie zichtbaar zijn als je een LAN multiplayer game start.
Je maakt dus een soort prive netwerk, net zoals met VPN, maar dan zonder.
Er is een aparte NL community te vinden die je ook kan helpen met het opzetten:
http://www.tunngle.net/community/forum/1781-dutch/
Gr,
Wylana
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Pagina: 1