Hallo allen,
Ik zit met het volgende probleem.
De wifi die mijn modem uitzend is onstabiel en komt niet tot de zolder.
Dit probleem wil ik graag verhelpen. Maar de beste manier hiervoor ben ik nog naar opzoek.
ik vraag me de volgende dingen af:
- Hoef ik alleen een acces point aan te schaffen en deze op de eerste verdieping plaatsen?
- Meerdere acces points, op de eerste en op zolder?
- Moet ik nog een router aanschaffen om achter mijn modem te zetten. Dit omdat deze slechte wifi uitzend.
Het probleem daarbij is misschien wel dat ik mijn wifihotspot aan moet laten staan dit omdat ik deze nodig heb voor bij kennissen zodat daar geïnternet kan worden. En een acces point erbij voor ergens boven.
- Of eventueel een andere oplossing?
Hieronder een afbeelding van hoe het huis eruit ziet en waar de aansluitingen zitten. Bij aansluiting 1 in de woonkamer zit in plaats van 2 utp kabels 1 utp kabel en een telefoon kabel.
Hier thuis heb ik de cisco epc3928 ipv de 3925 uit de lijst.
Als mogelijke acces points heb ik naar de volgende gekeken.
Zoals je ziet zie ik door de bomen het bos niet meer. Prijs maakt me opzich niet zo heel veel uit zolang ik maar een stabiel wifi netwerk door heel me huis heb. Maar goedkoper is altijd beter.
En ik las ergens dat als je meerdere acces points plaatst dat een Ubiquite dan beter is.
Graag zou ik zowel 2,4 en 5 ghz tegelijk uitzenden. Dit omdat mijn buren geen gebruik maken van de 5 ghz en hier dus niemand op zit.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt!
Micha
Ik zit met het volgende probleem.
De wifi die mijn modem uitzend is onstabiel en komt niet tot de zolder.
Dit probleem wil ik graag verhelpen. Maar de beste manier hiervoor ben ik nog naar opzoek.
ik vraag me de volgende dingen af:
- Hoef ik alleen een acces point aan te schaffen en deze op de eerste verdieping plaatsen?
- Meerdere acces points, op de eerste en op zolder?
- Moet ik nog een router aanschaffen om achter mijn modem te zetten. Dit omdat deze slechte wifi uitzend.
Het probleem daarbij is misschien wel dat ik mijn wifihotspot aan moet laten staan dit omdat ik deze nodig heb voor bij kennissen zodat daar geïnternet kan worden. En een acces point erbij voor ergens boven.
- Of eventueel een andere oplossing?
Hieronder een afbeelding van hoe het huis eruit ziet en waar de aansluitingen zitten. Bij aansluiting 1 in de woonkamer zit in plaats van 2 utp kabels 1 utp kabel en een telefoon kabel.
huisnetwerk | ||
![]() |
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | HP Procurve V1410-8G (J9559A) | € 49,73 | € 49,73 |
1 | Cisco EPC3925 | € 0,- | € 0,- |
1 | Digitus 10" CAT 5e Patch Panel | € 22,07 | € 22,07 |
1 | Hirschmann GHV41MX CAI Versterker | € 124,95 | € 124,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 196,75 |
Hier thuis heb ik de cisco epc3928 ipv de 3925 uit de lijst.
Als mogelijke acces points heb ik naar de volgende gekeken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | D-Link Wireless AC1200 Simultaneous Dual Band PoE Access Point | € 149,- | € 149,- |
1 | Linksys LAPAC1200 AC1200 Dual Band Access Point | € 189,- | € 189,- |
1 | Netgear Prosafe WNDAP360 | € 276,09 | € 276,09 |
1 | Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) | € 96,70 | € 96,70 |
1 | Ubiquiti UniFi AP Pro - 802.11 a/b/g/n - Dual-Band | € 223,59 | € 223,59 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 934,38 |
Zoals je ziet zie ik door de bomen het bos niet meer. Prijs maakt me opzich niet zo heel veel uit zolang ik maar een stabiel wifi netwerk door heel me huis heb. Maar goedkoper is altijd beter.
En ik las ergens dat als je meerdere acces points plaatst dat een Ubiquite dan beter is.
Graag zou ik zowel 2,4 en 5 ghz tegelijk uitzenden. Dit omdat mijn buren geen gebruik maken van de 5 ghz en hier dus niemand op zit.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt!
Micha