Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

Topicstarter
Goedenavond,

Zojuist is mijn klomp gebroken... Mijn wifi thuis werkt niet meer op een Samsung Tab S10.5... Het betreft een geroote tablet waar CM12.1 (official build) op staat.

Mijn netwerk thuis bestaat uit een Cisco Router (van Ziggo) en een sitecom router, die is aangesloten op een sitecom router die als doel heeft het signaal wat te versterken. Ik wilde op zoek naar een optimaler kanaal, omdat het in de straat nogal druk is met WIFI-signalen. Maar goed, ik wist mijn wachtwoord niet meer, dus heb ik alles gereset. Ik heb de SSID een andere naam gegeven en kanaal 13 op de 2.4 GHz gekozen. So far so good zou je zeggen. Maar nu komt het:

In huis staan:
- twee laptops op Windows 10: die pikken alles feilloos op.
- twee Ipads: pikken alles feilloos op
- twee android telefoons (1x kitkat, 1x lollipop): pikken alles feilloos op
- een keer android telefoon (geroot, draait nu op CM 12.1): pikt alles feilloos op

- een Samsung Tab S 10.5 die draaide op een custom ROM: die herkende voor de router reset alles. Daarna niet meer... Ik wilde sowieso al een nieuwe custom ROM installeren en heb dat ook gedaan. WEER is mijn SSID niet zichtbaar... Ik heb nog een telefoon gebruikt als hotspot: die herkent mijn tablet wel.

Ik snap er niets meer van en heb getwijfeld of ik mijn vraag hier moet stellen of in een netwerksubforum. Maar omdat zoveel apparaten het gewoon wel doen en deze niet, stel ik mijn vraag toch hier...

Wie kan me even op weg helpen met een wellicht heel simpele oplossing?

Alvast bedankt!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
Dit is een beetje een gok, maar...
Na een complete reset werkt hij alleen op de kanalen die overal ter wereld gebruikt worden. Pas wanneer land/regio goed is ingesteld ziet hij ook de regio-specifieke kanalen, zoals in Europa kanaal 13.