beste Tweakers,
ik ben van plan een pc samen te gaan stellen met wat hulp van een oud collega.
ik werk als 3d tekenaar met verschillende pakketten van autodesk en doe hier en daar wat klusjes voor mezelf.
met deze klusjes voor mezelf hou ik dit jaar een redelijk bedrag over, een gedeelte hiervan wil ik gebruiken voor het bouwen van een goede pc waar ik in eigen tijd op wil gaan 3d tekenen en tevens ook high end gamen.
ik wil zelf graag wat kennis opdoen en niet alles klakkeloos aannemen van 1 persoon als het gaat over het bouwen van een systeem waar ik hopelijk de komende jaren niets aan hoef te doen.
mijn budget: rond de 2250 - 2500
Relevante software en hardware die ik gebruik:
autodesk inventor.
autodeks autocad.
photoshop
adobe première
navisworks
tekla
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik ben zelf met de beperkte kennis die ik heb gaan zoeken (weet niet of alles op elkaar past en met elkaar werkt).
be quiet Processor Koeler Dark Rock Advanced C1 AMD & Intel € 57,85
Corsair Voeding RM1000 1000W, Modulair € 172,95
Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB € 384,95
Asus Videokaart PCI-e Radeon R9 Fury STRIX 4GB € 624,95
Samsung SSD 256GB, M.2, NVMe, 950 PRO € 192,90
Corsair 4x8GB, DDR4, 3200MHz, CL16, Vengeance LPX € 229,90
Asus ATX Moederbord Maximus VIII Extreme WiFi € 424,95
Samsung SSD 512GB, M.2, NVMe, 950 PRO € 314,95
dit alles kost bij elkaar ongeveer 2250,-
ik moet nog een behuizing uitzoeken en een wil er denk ik ook een cdtje in kunnen doen. ook ben ik van plan om een hdd te selecteren van ongeveer 1tb, dit kan ik met de rest van mn budget doen.
de beeldschermen, muis en toetsenbord koop ik later.
speakers heb ik al.
over het bovengenoemde lijstje heb ik een paar vragen.
1. ik vindt het moeilijk om een geschikt moederbord te vinden, het ddr4 geheugen heeft bijvoorbeeld een 3200 mhz geheugen, maar volgens mij ondersteunt dit moederbord dat niet, is het de moeiten waard om een moederbord te zoeken die dit wel ondersteunt of kan ik beter geheugen zoeken met een lagere snelheid.
2. ik heb gehoord over ssd-pci, dit is een soort SSD met een nog hogere snelheid als een gebruikelijke SSD slot? doe ik hier slim om hier gebruik van te maken en evt. iets meer uit te geven?
3. ik heb de voeding ruim geselecteerd omdat ik wil uitbreiden mocht mijn systeem te traag worden, moet ik nog met meer dingen rekening houden?
ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en hoop dat ik in de goede richting aan het denken ben.
het kan zijn dat ik wat fouten heb gemaakt en dingen heb geselecteerd die helemaal niet op elkaar afgestemd zijn
.
de prijzen komen van 4launched.nl af
ruben
ik ben van plan een pc samen te gaan stellen met wat hulp van een oud collega.
ik werk als 3d tekenaar met verschillende pakketten van autodesk en doe hier en daar wat klusjes voor mezelf.
met deze klusjes voor mezelf hou ik dit jaar een redelijk bedrag over, een gedeelte hiervan wil ik gebruiken voor het bouwen van een goede pc waar ik in eigen tijd op wil gaan 3d tekenen en tevens ook high end gamen.
ik wil zelf graag wat kennis opdoen en niet alles klakkeloos aannemen van 1 persoon als het gaat over het bouwen van een systeem waar ik hopelijk de komende jaren niets aan hoef te doen.
mijn budget: rond de 2250 - 2500
Relevante software en hardware die ik gebruik:
autodesk inventor.
autodeks autocad.
photoshop
adobe première
navisworks
tekla
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik ben zelf met de beperkte kennis die ik heb gaan zoeken (weet niet of alles op elkaar past en met elkaar werkt).
be quiet Processor Koeler Dark Rock Advanced C1 AMD & Intel € 57,85
Corsair Voeding RM1000 1000W, Modulair € 172,95
Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB € 384,95
Asus Videokaart PCI-e Radeon R9 Fury STRIX 4GB € 624,95
Samsung SSD 256GB, M.2, NVMe, 950 PRO € 192,90
Corsair 4x8GB, DDR4, 3200MHz, CL16, Vengeance LPX € 229,90
Asus ATX Moederbord Maximus VIII Extreme WiFi € 424,95
Samsung SSD 512GB, M.2, NVMe, 950 PRO € 314,95
dit alles kost bij elkaar ongeveer 2250,-
ik moet nog een behuizing uitzoeken en een wil er denk ik ook een cdtje in kunnen doen. ook ben ik van plan om een hdd te selecteren van ongeveer 1tb, dit kan ik met de rest van mn budget doen.
de beeldschermen, muis en toetsenbord koop ik later.
speakers heb ik al.
over het bovengenoemde lijstje heb ik een paar vragen.
1. ik vindt het moeilijk om een geschikt moederbord te vinden, het ddr4 geheugen heeft bijvoorbeeld een 3200 mhz geheugen, maar volgens mij ondersteunt dit moederbord dat niet, is het de moeiten waard om een moederbord te zoeken die dit wel ondersteunt of kan ik beter geheugen zoeken met een lagere snelheid.
2. ik heb gehoord over ssd-pci, dit is een soort SSD met een nog hogere snelheid als een gebruikelijke SSD slot? doe ik hier slim om hier gebruik van te maken en evt. iets meer uit te geven?
3. ik heb de voeding ruim geselecteerd omdat ik wil uitbreiden mocht mijn systeem te traag worden, moet ik nog met meer dingen rekening houden?
ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en hoop dat ik in de goede richting aan het denken ben.
het kan zijn dat ik wat fouten heb gemaakt en dingen heb geselecteerd die helemaal niet op elkaar afgestemd zijn
de prijzen komen van 4launched.nl af
ruben