Outlook Express 6 berichten exporteren naar Outlook 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik ga overstappen van Outlook Express 6 naar Outlook 2013, ik werkte hiervoor nog met windows XP. Niet bij me thuis maar extern. doet er niet toe voor de rest.. Ik zit alleen met me berichten overzetten! Dat wil namelijkl niet lukken. het gaat om een POP3 account die over een server gaat.
Ik krijg alleen een foutmelding bij het exporteren van me berichten. ik krijg de volgende melding: ''fout bij het initialiseren van MAPI''

Hoe kan ik me bericht makkelijk en snel in Outlook 2013 zetten? ik heb al meerdere sites bekeken maar geven niet echt een duidelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Dat zou moeten werken.. maar het exporteren van me berichten werkt dus niet. ik krijg dan de foutmelding ''fout bij het initialiseren van MAPI'' ik moet eerst weten wat dit probleem in houdt en hoe ik het oplos

Ik heb wel DBX files. is er een manier om die in Outlook 2013 te krijgen? er zijn meerdere programmaatjes om DBX om te zetten naar PST maar welke werkt simpel en is betrouwbaar? En werkt dit ook echt?

[ Voor 32% gewijzigd door Mikee007 op 04-02-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Als je nou een gmail accountje opent, die toevoegt in Outlook Express, dan in Express al je mail naar dat gmail account sleept, vervolgens die gmail ook toevoegen in outkook 2013 en het dan daar weer in slepen ben je er. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Anoniem: 289295 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:37:
Als je nou een gmail accountje opent, die toevoegt in Outlook Express, dan in Express al je mail naar dat gmail account sleept, vervolgens die gmail ook toevoegen in outkook 2013 en het dan daar weer in slepen ben je er. Denk ik.
Zo simpel gaat het niet. dit gaat om zakelijke emails en gaan over een server etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je Outlook Express nog is ingesteld, dan heb je alles beschikbaar. Installeer Outlook (maakt niet echt uit welke versie) ernaast en je kan het vanuit Outlook importeren.

Je zegt nu 2x dat het om een zakelijke server gaat, maar op welke kant doel je? Want OE ondersteund geen Exchange en POP3 verloopt helemaal niet via een server, dat staat gewoon lokaal. Je hebt geeneens netwerk nodig om de mails uit OE te trekken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Hero of Time schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:37:
Als je Outlook Express nog is ingesteld, dan heb je alles beschikbaar. Installeer Outlook (maakt niet echt uit welke versie) ernaast en je kan het vanuit Outlook importeren.
Ja Outlook Express is nog geinstalleerd. Maar hoe kan ik het importeren in Outlook 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bestand > Openen > Importeren? Heb je überhaupt wel gezocht? De eerste hit op Google geeft al een stap-voor-stap uitleg hoe je migreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Hero of Time schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:04:
Bestand > Openen > Importeren? Heb je überhaupt wel gezocht? De eerste hit op Google geeft al een stap-voor-stap uitleg hoe je migreert.
Ja.. maar dan moet het een PST. bestand zijn. laat ik nu alleen dbx bestanden hebben uit Outlook Express! En die kan ik naar mijn weten niet importeren in Outlook 2013

[ Voor 5% gewijzigd door Mikee007 op 04-02-2016 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MikeJoow schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:06:
[...]

Ja.. maar dan moet het een PST. bestand zijn. laat ik nu alleen dbx bestanden hebben uit Outlook Express! En die kan ik naar mijn weten niet importeren in Outlook 2013
Zoals in de link die hierboven al is gepost, is het echt super simpel. Importeer van een ander programma en he, kijk nou eens:
Afbeeldingslocatie: https://help.it.ox.ac.uk/sites/ithelp/files/images/nexus_outlook2007_OutlookWiz2.png

Zoals ik al eerder zei, je toont minimale inzet om je 'probleem' op te lossen. Dit is zo'n triviaal ding, dat je bij Google genoeg informatie vind en hier op Tweakers is het ook vaak genoeg gevraagd en beantwoord dat ik echt niet geloof dat je ook maar iets zelf hebt geprobeerd. Blind zoeken op "outlook 2013" met de quotes erbij gaat natuurlijk minder goed resultaten leveren dan wanneer je globaal met 'outlook' zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bovenstaande gaat allemaal niet werken.

Heb je Office 365? Voeg dan gewoon je Office 365 account als IMAP toe aan Outlook Express en verplaats al je berichten. Verplaatst niet alles in een keer, want dan wordt het een ramp! Outlook 2013 zal dan het Exchange account van Office 365 automatisch gaan synchroniseren.

De enige makkelijke manier om het (kostenloos) te exporteren naar Outlook 2013 is via IMAP.

[ Voor 30% gewijzigd door Trommelrem op 05-02-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Trommelrem schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:55:
Bovenstaande gaat allemaal niet werken.
Uh, wel. Link van DarkSide gelezen? :)

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out