Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23
Hallo,

Ik heb een Canon 750D (van de bewuste prijsfout van de BCC, dus z.g.a.n.) en ik kreeg vandaag een microfoon binnen die je op de hot shoe kan plaatsen en toen voel me ineens op dat er een verticale streep over de video's die ik aan het maken was zat (om de microfoon uit te testen).

Daarvoor heb ik ze niet gehad, en zo vaak gebruik ik de camera niet.

12 januari voor het laatste gebruikt met wat voorzet macrolensen en UV/CPL filters, maar het is nog niet zonnig geweest op de momenten dat ik tijd had om echt foto's te gaan maken.

Hoe dan ook is de standaard lens er in de periode van 12 januari tot nu niet af geweest.
De bewuste microfoon heeft een plastic voet, dus het lijkt me ook niet dat er met de hot shoe wat fout is gegaan...

Ik heb een filmpje van de live view gemaakt, maar dit zie ik dus net zo goed terug op foto's en op video's die ik maak. Als ik in het menu van de camera zit zie ik het niet, dus het ligt niet aan het scherm.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jKYS1NnTHaU]
Dit is 10x ingezoomed via het scherm, dus in het echt is het 1 rij pixels, maar niet constant zoals je ook in het filmpje ziet, het is geen strakke lijn.

Foto's op verzoek, maar het probleem mag duidelijk zijn.

Is dit te verhelpen of kan ik na amper 100 foto's de camera al weer terugsturen voor garantie?

[ Voor 6% gewijzigd door BLACKfm op 04-02-2016 19:28 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:51

SomerenV

It's something!

Mijn gok is een defecte sensor. Vaak zie je dergelijke problemen ook als er een laser recht in de lens geschenen heeft tijdens het filmen, maar dan is de streep net wat anders. Ook kan een laser pixels op je sensor slopen en dan krijg je vlekjes.

Maar goed, waarschijnlijk dus het eerste probleem dus gewoon terugsturen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram