Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Topicstarter
Ik heb een MacBook Air 11" uit 2012 die niet meer opstart op een normale manier.
De Macbook doet het wel, maar gaat niet aan nadat hij uit is geweest, behalve als ik de accu los koppel en weer vast maak of door de accu volledig leeg te laten lopen (wat even kan duren bij een MBAir) en weer aan de lader op te starten. Naast dit kleine beetje ellende lijkt de macbook prachtig te functioneren. Temperaturen zijn allemaal in orde en het apparaat voert alle taken gewoon uit. Het lijkt mij een probleem in de manier hoe de macbook de power reguleert, wat helaas zou betekenen dat het LogicBoard vervangen zou moeten worden. Kan iemand mij wellicht verder helpen?

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 10:48
Pram en SMC al gereset?

Beetje standaard vraag, maar wil nog weleens helpen als de accu moeilijk doet.

On Mac notebooks with non-removable battery
Mac notebook computers that have a battery you should not remove include: MacBook Pro (Early 2009) and later, all models of MacBook Air, MacBook (Late 2009), and MacBook (Retina, 12-inch, Early 2015).

To reset the SMC:
- Shut down the computer.
- Plug in the MagSafe or USB-C power adapter to a power source and to your computer.
- On the built-in keyboard, press the (left side) Shift-Control-Option keys and the power button at the same time.
- Release all the keys and the power button at the same time.
- Press the power button to turn on the computer.

On MagSafe power adapters, the LED might change states or temporarily turn off when you reset the SMC.

[ Voor 141% gewijzigd door Roel84 op 04-02-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Topicstarter
Ik heb de SMC al gereset. Ik had alles al geprobeerd en wilde hem vandaag weg gooien. Ik dacht, ik kijk of hij het nog doet en hij ging weer aan nadat ik hem aan de lader hing.

Edit: Misschien de moeite waard te melden dat ik net heb geprobeerd hem uit te zetten door de power button in te drukken en ik krijg geen respons op deze handeling. De MacBook blijft aan.

[ Voor 35% gewijzigd door daantjer94 op 04-02-2016 21:30 ]

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dan is de power knop kapot! Tot die tijd (van maken :)) WOL via Wi-Fi http://osxdaily.com/2013/12/14/wake-on-lan-mac-iphone/ En als je een iPhone of iPad hebt bijvoorbeeld deze app https://itunes.apple.com/...wol-tool/id484226812?mt=8

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Weggooien is sowieso zonde. Hij kan vrijwel altijd gemaakt worden en anders is hij nog steeds geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Ben je er nog verder mee gekomen? Ik ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Precies, weggooien is niet koel. Zijn hier genoeg tweakers die je er anders wel blij mee kunt maken.

Supersnathan is half verliefd op de 11,6" MBA

als de knop het niet meer doet dan is het mobo ws kapot door waterschade. dit is opzicht nog redelijk eenvoudig en goedkoop op te lossen. Waterschade reiniging kost 45 eu en het plaatsen van een nieuw toetsenbord ook zoiets.
Pagina: 1