Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30
Sinds vandaag trekt mijn LG 55LB700V tv zowel horizontaal als verticaal diverse strepen door het beeld.
Resetten en aan en uit niets helpt het ligt echt aan de tv gezien deze het op alle HDMI poorten niet goed doet.
Verschillende kabels en ontvangers. (PS4, Mediabox en TV tune) zijn getest maar niets help.

Gelukkig heb ik nog garantie via de Mediamarkt maar ik ben bang om weken zonder tv te moeten waar ik eigenlijk geen zin in heb.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/obtgi2inizc.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Garantie geval

Dit lijkt op een defect aan het TCONboard, en hier wil je niet aan beginnen.

Een TCONboard is het laatste stukje (slimme) elektronica, en zorgt voor de aansturing van het beeldscherm (niet de backlight)

[ Voor 42% gewijzigd door Lip op 04-02-2016 18:32 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In een geval als dit zou ik niet op het forum een oplossing gaan zoeken maar gewoon garantie gaan claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
Met een beetje geluk komen ze gewoon aan huis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Ja alleen de vraag is of ik weken zonder tv moet wat ik liever niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostAccess
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-08 13:10
Maar naar dit scherm kijken is denk ik ook niet pretig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:27:
Ja alleen de vraag is of ik weken zonder tv moet wat ik liever niet wil.
Misschien kan je regelen een oude TV te leen te krijgen.
Maar liever een paar weken zonder TV en daarna weer een werkende. Dan zelf gaan klooien, je garantie weggooien, en dan geld op tafel moeten leggen voor reparatie/nieuwe TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
als ik linksonder in het scherm zie zo'n 10 a 20 cm uit de linksonder hoek, lijkt het alsof ik een stervormige beschadiging zie. kan het zijn dat er iets tegen de tv is gegooid? zonder dat je dat zelf misschien hebt gemerkt? kinderen, huisdieren in een onbewaakt moment? ziet er namelijk uit alsof het scherm een opdonder heeft gehad...

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Djampire schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:32:
als ik linksonder in het scherm zie zo'n 10 a 20 cm uit de linksonder hoek, lijkt het alsof ik een stervormige beschadiging zie. kan het zijn dat er iets tegen de tv is gegooid? zonder dat je dat zelf misschien hebt gemerkt? kinderen, huisdieren in een onbewaakt moment? ziet er namelijk uit alsof het scherm een opdonder heeft gehad...
Ja lijkt erop dat LCD beschadigd is = geen garantie. Zo'n ster kan niet worden veroorzaakt door software falen oid.

Misschien dat je nog via je inboedel verzekering aanspraak kunt maken op vervanging? Of anders op de aansprakelijkheidsverzekering van degene die je TV heeft gesloopt (mitst geen huisgenoot)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9CocXBNl.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Whatson op 04-02-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostAccess
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-08 13:10
hahahah vandaar dat die niet naar de mediamarkt wil want de garantie is dan inderdaad weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

haha idd. Zie het nu pas.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Shit, dat had ik niet gezien. Die TV is goed voor reserve onderdelen.

comment was ook niet grappig bedoeld.

't is financieel gezien total loss

[ Voor 42% gewijzigd door Lip op 04-02-2016 20:08 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Lip schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:44:
Shit, dat had ik niet gezien. Die TV is goed voor reserve onderdelen.
Sowieso kan horizontale én verticale lijnen (op een deel van het scherm) niet als niet het LCD scherm zelf beschadigd is.

Maar goed, 1200€ schade is geen grapje. (55" LCD vervangen zal wel niet rendabel zijn, want het paneel is verreweg het duurste onderdeel)

[ Voor 18% gewijzigd door Whatson op 04-02-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Naar mijn weten is er echt niets tegen aan gekomen. Dus ik heb ook geen idee hoe dit mogelijk is, vandaag na het werk deed de tv het plotseling met deze strepen, terwijl hij het gisteravond nog wel gewoon deed.
Overdag is er niemand in huis geweest dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Whatson schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:35:
[...]

Ja lijkt erop dat LCD beschadigd is = geen garantie. Zo'n ster kan niet worden veroorzaakt door software falen oid.

Misschien dat je nog via je inboedel verzekering aanspraak kunt maken op vervanging? Of anders op de aansprakelijkheidsverzekering van degene die je TV heeft gesloopt (mitst geen huisgenoot)

[afbeelding]
Nee heeft honderd procent niks tegenaan gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je bewering strookt niet, met je eigen afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Die eigen afbeelding zou ik vast niet posten als ik zou weten dat er iets tegenaan heeft gezeten.

MAW eigenlijk kan dit niet gisteravond goed werkend uitgegaan en er zitten ook geen barsten of deuken of wat dan ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mast3rWill
  • Laatst online: 20-09 18:56

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

Misschien wil meneer 'garantie' claimen, omdat binnen het half jaar van aanschaf de bewijslast bij de fabrikant ligt?
MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:15:
Met alle respect maar ik loop hier de boel niet te besodemieteren dus kunnen jullie aub stoppen met die beweringen. Als er wel wat tegenaan was gevallen en ik dit had geweten had ik dit uberhaupt niet gepost.
Als er op de plek van de 'sterren' nog iets van een printplaat zit, dan is er misschien iets van binnenuit kapot geknald. Anders is het toch echt schade van buitenaf,

diagnose vanaf een foto natuurlijk :X

[ Voor 70% gewijzigd door Mast3rWill op 04-02-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Met alle respect maar ik loop hier de boel niet te besodemieteren dus kunnen jullie aub stoppen met die beweringen. Als er wel wat tegenaan was gevallen en ik dit had geweten had ik dit uberhaupt niet gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:12:
Die eigen afbeelding zou ik vast niet posten als ik zou weten dat er iets tegenaan heeft gezeten.

MAW eigenlijk kan dit niet gisteravond goed werkend uitgegaan en er zitten ook geen barsten of deuken of wat dan ook in.
Kan zijn dat de eerste laag niet beschadigd is maar de LCD wel, maar goed als je geen huisdieren/huisgenoten/poetsvrouw/man hebt...

Ik zou toch eens gaan vragen als dat wel het geval is ;) Tussen gisteravond en vandaag na het werk zit wel bijna 24h.

Maar ga er maar vanuit dat MM/LG hetzelfde gaat zeggen... :/

[ Voor 23% gewijzigd door Whatson op 04-02-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Ja maar nogmaals ik woon alleen en er heeft niets tegenaan gezeten. Of er moeten kabouters in mijn huis rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dan wordt het lastig denk ik.
Je zal dan toch ergens moeten aan kunnen tonen dat er niets gebeurd is.
Verder geen val schade. En hopelijk ook niet de buitenste laag die beschadigd is.
Dan zou men er eventueel van uit kunnen gaan dat het een fabricage fout is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:17:
Ja maar nogmaals ik woon alleen en er heeft niets tegenaan gezeten. Of er moeten kabouters in mijn huis rondlopen.
Dit is gewoon mechanische schade, maar om nou gelijk wesley sneijder de schuld te geven :N

Als ik die verkoper was zou ik zeker moeite heben om je te geloven.

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 04-02-2016 20:22 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
DarkSide schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:18:
Dan wordt het lastig denk ik.
Je zal dan toch ergens moeten aan kunnen tonen dat er niets gebeurd is.
Verder geen val schade. En hopelijk ook niet de buitenste laag die beschadigd is.
Dan zou men er eventueel van uit kunnen gaan dat het een fabricage fout is.
Ben overdag werken en voor de rest is er niemand die er in mijn huis is geweest.

TV is niet verplaatst en bij aandoen uit het werk ineens die barsten erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Fish schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:21:
[...]

Dit is gewoon mechanische schade, maar om nou gelijk wesley sneijder de schuld te geven :N

Als ik die verkoper was zou ik zeker moeite heben om je te geloven.
Snap ik ook maar nogmaals dan zou ik het wel verhalen op mijn inboedel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mast3rWill
  • Laatst online: 20-09 18:56

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

Dan zou ik het tóch bij MediaMarkt proberen. Misschien dat je een tijdelijke tv kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:24:
[...]
Ben overdag werken en voor de rest is er niemand die er in mijn huis is geweest.
Hoe weet je dat zo zeker?, je zou niet de eerste zijn met een nieuwsgierige huisbaas bijv.
offtopic:
(na 1800 post zou je moeten weten dat dubbelposten niet gewaardeerd word)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:15:
Met alle respect maar ik loop hier de boel niet te besodemieteren dus kunnen jullie aub stoppen met die beweringen
Volgens mij maak je dat er zelf van, want wie beweerd dat je dat wel doet? Wat ik zei, was slechts een constatering op basis van je eigen inbreng in dit topic.

De constatering die ik maak is op basis van eigen ervaring. Ik schroef graag een tv open, en repareer die dingen graag zelf. De schade die je hebt, kan alleen van buitenaf komen en ligt niet ten grondslag aan de interne elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:24:
[...]

TV is niet verplaatst en bij aandoen uit het werk ineens die barsten erin.
Hier wat meer info over consumenten garantie:
http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/garantie/

Dan zou ik het eerst bij MediaMarkt proberen:
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/service-garantie-en-reparatie.html

Anders LG:
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/reparatie-dientverlening/plan-reparatie

Maar ik zou wel snel zijn: na 6 maanden moet jij zelf bewijzen dat je niet de schade hebt veroorzaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Whatson op 04-02-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Lip schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:28:
[...]

Volgens mij maak je dat er zelf van, want wie beweerd dat je dat wel doet? Wat ik zei, was slechts een constatering op basis van je eigen inbreng in dit topic.

De constatering die ik maak is op basis van eigen ervaring. Ik schroef graag een tv open, en repareer die dingen graag zelf. De schade die je hebt, kan alleen van buitenaf komen en ligt niet ten grondslag aan de interne elektronica.
Snap ik dank hiervoor heb nogal stress gezien de telefoon nog maar 6 maanden oud is en al kapot.
Tevens lees ik dan hier dat ik de schade mogelijk niet of erg moeilijk vergoed ga krijgen waardoor de stress erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:31:
[...]

Snap ik dank hiervoor heb nogal stress gezien de telefoon nog maar 6 maanden oud is en al kapot.
Tevens lees ik dan hier dat ik de schade mogelijk niet of erg moeilijk vergoed ga krijgen waardoor de stress erger wordt.
Maar goed met dit topic schiet je verder niks op. Lees bovenstaande links even door en neem contact op met MediaMarkt om iemand langs te sturen.
Homeservice
Voor sommige grotere artikelen zoals LCD- en plasma-tv’s, wasmachines, drogers en koelkasten, bieden wij homeservice aan. Wij halen het product dan bij u thuis op en leveren het apparaat gerepareerd weer bij u af. Op onze website kunt u uw garantie opvragen. U kiest het merk van het defecte product en klikt u op ‘garantie opvragen’. Er verschijnt dan een lijst waarin u de garantieperiode per productsoort kunt zien. Als homeservice een optie is, staat dat achter het kopje ‘procedure’. Via de knop ‘reparatie aanmelden’ kunt u dan direct een afspraak maken om uw defecte product te laten ophalen en te laten repareren.
Tot die tijd kun je natuurlijk ook gebruik maken van een laptop of pc om tv te kijken:
http://horizon.tv voor Ziggo
https://www.itvonline.nl KPN

[ Voor 49% gewijzigd door Whatson op 04-02-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Ja had dit niet moeten doen dit creeert alleen maar extra stress nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:34:
Ja had dit niet moeten doen dit creeert alleen maar extra stress nu.
Waarom stress, tv is stuk, ga je daardoor dood? mis je iets cruciaals? je kan toch gewoon op je laptop tv kijken? (nou ja bijna overal). En in de tussentijd spaar ej voor een nieuwe als je het geld niet hebt.

C'est la vie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 15:50
kan aan mij leggen, maar staat die kaars niet zowat loodrecht onder het 'epicentrum'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

De hitte van de kaars heeft je tv gesloopt?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Nee die kaarsen zijn bijna nooit aan en normaal ook naast ipv voor de tv.

Staan er nu voor omdat ik eerst de kabels ging checken toen die melding kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 15:50
Als er iemand komt, zou ik hem toch weghalen van tevoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Wat wil je nou eigenlijk horen? Dat iemand op afstand je tv kan maken ofzo? Als dit je zoveel stress oplevert dan wordt t wellicht tijd om eens met iemand te gaan praten, de huisarts om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MrN schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:50:
Nee die kaarsen zijn bijna nooit aan en normaal ook naast ipv voor de tv.

Staan er nu voor omdat ik eerst de kabels ging checken toen die melding kwam.
Melding ?

Van een persoon? dus er is toch iemand voor je geweest ?

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 04-02-2016 20:59 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Nee ik bedoel toen de tv het niet meer deed.

Laat maar ik ga slapen morgen weer een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Mensen, alles is wel gezegd ondertussen. Eigenlijk gaat het topic nergens meer over. Breng het toestel naar de winkel voor garantie. Dit topic gaat op slot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrN
Beste lezers,

In reactie op onderstaand topic hierbij een update:
Halfjaar oude LG 55LB700V overal strepen horizontaal en vert

Nadat de tv 2 x onderzocht is namelijk 1 x door CE Repair en 1 x door een ander reparatiebedrijf van de Mediamarkt ben ik niet stil blijven zitten. Uit deze onderzoeken is beide keren naar voren gekomen dat de oorzaak extern zou zijn maw dat er iets tegen de tv aan zou zijn gekomen. Dit is puur en alleen onderzocht door naar de tv te kijken dus de tv is geen van beide keren opengemaakt. Bij het zogenaamd professionele onderzoek van CE Repair ben ik zelf aanwezig geweest. De monteur wist zelf niet wat hij moest doen en keek alleen en maakte een paar foto's verder niets.

Dit kon echter honderd procent niet zo zijn en mede hierom is de tv de afgelopen weken uitvoerig onderzocht door het bedrijf Repod B.V. Zij hebben de tv uitvoerig intern onderzocht en geconcludeerd dat er iets is doorgebrand en dit de schade heeft veroorzaakt. Let op dit is alleen met speciale apparatuur te zien.

Met andere woorden uiteindelijk na veel pijn en moeite heb ik de tv toch vergoedt gekregen en ben ik volledig in het gelijkgesteld!

Mvg,

N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
MrN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:34:

Dit kon echter honderd procent niet zo zijn en mede hierom is de tv de afgelopen weken uitvoerig onderzocht door het bedrijf Repod B.V. Zij hebben de tv uitvoerig intern onderzocht en geconcludeerd dat er iets is doorgebrand en dit de schade heeft veroorzaakt. Let op dit is alleen met speciale apparatuur te zien.
interessant. Zij beweren dus dat er iets zo hard is doorgebrand, terwijl de tv uitstond, dat je schade krijgt aan je paneel, maar je tv zelf doet het nog. (anders dan de strepen). Hebben ze je ook verteld wat er is doorgebrand?

Ondanks dat ik je geloof dat je zelf niets hebt gedaan, blijft dit een zeer ongeloofwaardig verhaal. Er moet bijna wel stress op het scherm gestaan hebben om dit soort schade te veroorzaken. Is het niet van jou zelf, dan misschien op een eerder moment. bijvoorbeeld tijdens transport, plaatsing of tijdens het gebruik. dit resulteerde dan misschien in schade die nog niet zichtbaar was, maar die op een gegeven moment toch doorbrak.Wiens schuld dat is, laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Beste Sander,

Ik heb een erg uitgebreid rapport gekregen van Repod B.V.

Desgewenst kan ik jouw dit toe mailen zodat je het zelf ook kan lezen.

Met vriendelijke groet,

Nils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
ik ben wel erg nieuwsgierig, dus stuur maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
PM mij even jouw emailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

MrN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:34:
Let op dit is alleen met speciale apparatuur te zien.
Omdat ik toch wel wat raak vlakken heb met de elektrotechniek, vind ik dit wel leuk om te lezen waarbij ik me direct afvraag. Wat voor speciale apparatuur? Een duimstok, een rolmaat, of een oscilloscoop, of een multimeter, of een (knip) tang die licht geeft in het donker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Ook voor jouw als je even je mailadres PMT stuur ik alles door.
Pagina: 1