Ik heb een celeron 300A processor en ik wil hem o'clocken maar de multiplier is gelockt!!! kan ik deze unlocken met een jumperless mobo(abit bh6)?
Verwijderd
Neen, gelocked is gelocked. Maar een 300A kan perfect lopen op 100MHz frondside bus dus stel hem op 100MHz in en je hebt opeens een 450MHz processor. Als het goed is hoef je niet eens de processor te voorzien van een hoger voltage, default moet prima werken.
Nee....
Overclocken doe je door je FSB (Front Side Bus) omhoog te zetten...
je 300a loopt default op 66Mhz...probeer 75Mhz....en je loopt op 338Mhz 83Mhz=374Mhz..
Zie eerst meerdere websites over tutorials voor overclocken
bijv www.anandtech.com www.tomshardware.com www.overclockers.com en al die andere sites...te veel om op te noemen eigenlijk.
Overclocken doe je door je FSB (Front Side Bus) omhoog te zetten...
je 300a loopt default op 66Mhz...probeer 75Mhz....en je loopt op 338Mhz 83Mhz=374Mhz..
Zie eerst meerdere websites over tutorials voor overclocken
Verwijderd
Rozz erg boeiend maar de 300A zoals ik al voor je melde loopt perfect op 100MHz en de rest van het systeem is dan niet eens overklokt (PCI/AGP/MEM). Dat in tegenstelling tot 75, 83MHz waarbij de PCI bus en AGP wel overklokt worden of in ieder geval niet op 33MHz lopen.
Verwijderd
De standaard koeler werkt op zich al voldoende.
Zit er geen op, zoek dan naar een slot 1 koeler voor Celerons.
Kijk bijv. eens op www.oc-shop.nl
suc6
Zit er geen op, zoek dan naar een slot 1 koeler voor Celerons.
Kijk bijv. eens op www.oc-shop.nl
suc6
PMS...klopt je hebt helemaal gelijk 
maar moet ik de hele rits afwerken? 66,75,83,100,103 enz??
daarom een opvolgend rijtje zodat imagine zelf kan concluderen dat ie ook hoger kan gaan...
en mijn oude 300a liep niet 1-2-3 op 100fsb..(daar was ik dus ook vanuit gegaan)
Maar dank je dat je het ff uitlegde voor imagine
maar moet ik de hele rits afwerken? 66,75,83,100,103 enz??
daarom een opvolgend rijtje zodat imagine zelf kan concluderen dat ie ook hoger kan gaan...
en mijn oude 300a liep niet 1-2-3 op 100fsb..(daar was ik dus ook vanuit gegaan)
Maar dank je dat je het ff uitlegde voor imagine
Pagina: 1