Vraag - Second opinion voor reparatie laptop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346195

Topicstarter
Dag beste mensen,

Recentelijk heeft mijn laptop hardwarematig de geest gegeven, wat betekend dat hij binnenkort op de werkbank zal liggen om hopelijk weer tot leven gewekt te worden. Voordat ik onderdelen ga bestellen voor de reparatie hoopte ik dat iemand even een second opinion kon geven of de diagnose de goede richting uit gaat.

Het probleem
Het probleem is ontstaan nadat DC aansluiting van de laptop begon te vonken, waarschijnlijk door een te ver verbogen aansluiting. Tussen de gedachte "Dit is niet goed" en "Snel de stekker eruit" was het helaas al te laat. Resultaat: Een niet meer werkend scherm.

Na wat testjes weet ik onderstaande zaken:
  1. De laptop heeft geen losse grafische kaart
  2. Wanneer de laptop middels de DVI poort op een extern scherm aangesloten werkt deze naar behoren. Laptop werkt dan en op het externe scherm is beeld.
  3. Wanneer op de (Dell) laptop de build-in self test van het scherm gestart wordt werkt deze perfect (Kleuren worden op het scherm volledig helder weergegeven).
Mijn conclusie: De LCD Inverter (Als dat ding ook een Nederlandse naam heeft hoor ik het graag :+ ) is kaduuk daar het LCD scherm zelf en de DVI poort nog werken.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
DVI poort? Hoe oud is het beestje?

Voor rond de 250 euro heb je een prima unit van V&A. Een random voorbeeld: V&A aangeboden: Dell latitude e6520 i5 8gb Full hd 320gb hardeschijf webcam e...

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je laptop geen AC voeding krijgt maar DC :p
Ik weet niet of die inverter een apart voedingscircuit heeft, het lijkt me dan best mogelijk dat dat stuk is, en de inverter zelf nog in orde.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346195

Topicstarter
hans_lenze schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:48:
DVI poort? Hoe oud is het beestje?

Voor rond de 250 euro heb je een prima unit van V&A. Een random voorbeeld: V&A aangeboden: Dell latitude e6520 i5 8gb Full hd 320gb hardeschijf webcam e...
Een jaar of twee, drie schat ik. Het systeem natuurlijk heeft ook een HDMI aansluiting, maar de DVI kabel lag dichterbij dan de HDMI kabel dus vandaar. ;)
u_nix_we_all schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:49:
Ik neem aan dat je laptop geen AC voeding krijgt maar DC :p
Aangepast! :Y

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 346195 op 04-02-2016 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samet7
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-04-2022
Als je zeker wil weten of het je inverter is raad ik je aan met een zaklamp in je scherm te schijnen en goed kijken of er beeld is , als t de inverter is zal er gewoon beeld zijn maar geen licht , inverter kost rond de 20-50 euro max en als je beetje handig bent is ie zo vervangen.