Dag beste mensen,
Recentelijk heeft mijn laptop hardwarematig de geest gegeven, wat betekend dat hij binnenkort op de werkbank zal liggen om hopelijk weer tot leven gewekt te worden. Voordat ik onderdelen ga bestellen voor de reparatie hoopte ik dat iemand even een second opinion kon geven of de diagnose de goede richting uit gaat.
Het probleem
Het probleem is ontstaan nadat DC aansluiting van de laptop begon te vonken, waarschijnlijk door een te ver verbogen aansluiting. Tussen de gedachte "Dit is niet goed" en "Snel de stekker eruit" was het helaas al te laat. Resultaat: Een niet meer werkend scherm.
Na wat testjes weet ik onderstaande zaken:
) is kaduuk daar het LCD scherm zelf en de DVI poort nog werken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Recentelijk heeft mijn laptop hardwarematig de geest gegeven, wat betekend dat hij binnenkort op de werkbank zal liggen om hopelijk weer tot leven gewekt te worden. Voordat ik onderdelen ga bestellen voor de reparatie hoopte ik dat iemand even een second opinion kon geven of de diagnose de goede richting uit gaat.
Het probleem
Het probleem is ontstaan nadat DC aansluiting van de laptop begon te vonken, waarschijnlijk door een te ver verbogen aansluiting. Tussen de gedachte "Dit is niet goed" en "Snel de stekker eruit" was het helaas al te laat. Resultaat: Een niet meer werkend scherm.
Na wat testjes weet ik onderstaande zaken:
- De laptop heeft geen losse grafische kaart
- Wanneer de laptop middels de DVI poort op een extern scherm aangesloten werkt deze naar behoren. Laptop werkt dan en op het externe scherm is beeld.
- Wanneer op de (Dell) laptop de build-in self test van het scherm gestart wordt werkt deze perfect (Kleuren worden op het scherm volledig helder weergegeven).
Alvast bedankt voor het meedenken!