Toon posts:

Modem voor oude PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zoek een modem voor een oude PC.
Het gaat om een pentium 133 PC, dus zonder MMX. Nu heb ik even de search gebruikt en lees ik allemaal verhalen over soft/hard modems :? en kom ik er even niet uit.

Het zal wel een interne modem moeten worden aangezien geld een rol speelt en interne modems zijn goedkoper.

Dus wie kan mij hierbij helpen?

Bvd

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Neem alsjeblief een externe. Da's veeeeeel beter (stabielere verbinding, minder spontane disconnects) en bovendien minder belastend voor je proc. Een Dynalink is een goede keuze.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het dan niet uit wat voor een model ik ga gebruiken, speelt het probleem wat betreft MMX die benodigd is voor een modem dan niet meer?

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 15:56 schreef PCB het volgende:
Maakt het dan niet uit wat voor een model ik ga gebruiken, speelt het probleem wat betreft MMX die benodigd is voor een modem dan niet meer?
MMX nodig hebben voor een modem?
Heb ik nog nooit van gehoord.
Maar die modem doet het heus wel op je p133.
mijn opa heeft een externe USB modem op een p75,
dus dat mag geen probleem zijn ;)

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Op donderdag 21 juni 2001 15:28 schreef PCB het volgende:

Het zal wel een interne modem moeten worden aangezien geld een rol speelt en interne modems zijn goedkoper.
Misschien kun je dan beter iets tweedehands zoeken, die zullen er genoeg zijn. Als je linux op die bak draait kun je beter een externe nemen of iig een ISA versie, anders maakt het niet veel uit - misschien dat extern idd beter is maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:54
Op donderdag 21 juni 2001 15:39 schreef havana het volgende:
Neem alsjeblief een externe. Da's veeeeeel beter (stabielere verbinding, minder spontane disconnects) en bovendien minder belastend voor je proc. Een Dynalink is een goede keuze.
Klopt! Maar wel ff checken of ie genoeg pporten nog vrij heeft :)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 15:28 schreef PCB het volgende:
Beste mensen,

Ik zoek een modem voor een oude PC.
Het gaat om een pentium 133 PC, dus zonder MMX. Nu heb ik even de search gebruikt en lees ik allemaal verhalen over soft/hard modems :? en kom ik er even niet uit.

Dus wie kan mij hierbij helpen?

Bvd
Ik heb zelf een 386 (da's pas oud) met een intern E-tech56k6 geval, werkt primula!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:37
gewoon bij ibazar.nl voor 10 piek een interne kopen, heb ik laatst ook gedaan voor iemand.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als je voor een oude processor een modem zoekt, neem dan een externe seriele modem.

Is het meer bedrag (+/- 40,-) teveel, neem dan een interne met een eigen uart. (=seriele poort).

Deze zullen waarschijnlijk een IRQ-conflict opleveren, vandaar het advies van de externe.

Alle andere softmodems, usb-modems, leunen voor 100% op de processor. Dat wil je op oude processoren echt niet. In een oude PC van mij heb ik het uitgeprobeerd... Dat was een p133, met een aztech modem (niet top of the bill) maar de soft modem kreeg geen connectie hoger dan 20kbps voor elkaar, en het 2ehands-beurs-33k6-extern-geval voor 25,- deed het altijd op 33k6.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1