Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-07 22:47

GQAH

King Tux

Topicstarter
Goedemiddag,

Momenteel draai ik een VPS bij strato die geinstalleerd is met CentOS 6.5 in combinatie met Plesk 12. Graag zou ik de overstap maken naar CentOS 7 (64bits) in combinatie met Plesk 12.5.

Kan ik mijn server herinstalleren en dan handmatig, een back-up gemaakt door Plesk zelf, terugzetten op de nieuw geïnstalleerde server zonder dat er gegevens verloren gaan. (op de mail die dan tijdelijk niet word ontvangen na).

Heeft iemand toevallig ervaren met een herinstallatie op deze manier? Of zijn er andere wegen die naar Rome lijden?

De reden dat ik wil herinstalleren is dat ik zelf namelijk een foutje gemaakt heb op de server, waardoor de httpd service niet meer wil starten.

Ik kan altijd de server restore van 2 februari j.l. nog terug zetten. Maar liever doe ik helemaal een clean install.

Nu is mijn vraag : Is het uberhaupt mogelijk om een nieuwe install te doen en een backup van een andere installatie in Plesk terug te zetten? Of het nu CentOS 6.5 of CentOS 7 is maakt mij niet heel veel uit (wel ga ik het liefste naar de nieuwste versie nu ik er toch mee bezig moet).

Alvast bedankt voor alle hulp.

GQAH - Good, Quick and Helpful