Keuze: Samsung UE50JU6870/UE48JU7000 of Panasonic TX50CX700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 15:36
Mijn vraag

Ik zoek een nieuwe TV. Ik heb inmiddels een shortlist gemaakt tussen 3 verschillende modellen:

Samsung UE50JU6870, 900 euro

Samsung UE48JU7000, 1175 euro

Panasonic TX50CX700, 900 euro

Mijn vraag:

Het enige grote verschil tussen de twee Samsung tv's lijkt te zitten in het feit dat het duurdere model een 3d mode heeft. Voor de rest lijkt het scherm kwalitatief gelijkwaardig (sterker nog: volgens eigen score op de site zelfs hoger) en zit het verschil in details als de afstandbediening. 3d is voor mij niet interresant dus lijkt de 275 euro goedkopere Samsung een betere optie. Mis ik iets in deze redenering? De 7000 serie had wel een What hifi 5 sterren maar de 6870 is niet getest.

De Panasonic was een televisie die op Tweakers hoog is gewaardeerd en heeft inmiddels een scherpe prijs van 900 euro. In diverse tests hoge scores maar bij What hifi wel 4 sterren ipv de 5 voor samsung. Mijn redenatie dan ook hier: als de 2 Samsungs bijna gelijk zijn zal de Samsung van 900 euro nog steeds de beste keuze zijn.

Ik hoor graag de mening van experts om te kijken of ik toch iets mis in de redenatie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 19:36
Volgens Pricewatch specs heeft de UE50JU6870 een 50Hz panel en de JU7000 serie een 100Hz panel.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 14:20
Vorige week moest ik ook zo'n keuze maken. Ik was van plan om de 55" editie CX700 (100 hz) te kopen, maar heb eerder deze week het CX750 model aangeschaft. In aanschaf gemiddeld 100-150 euro duurder, maar heb je wel een IPS-paneel, 2 tuners, en voor wat het waard is, passief 3D. In de winkel hadden we een CX700 en CX750 naast elkaar, en had het gevoel dat de CX750 wat mooier oogde, en voor 150 euro verschil wilde ik niet al te moeilijk doen over iets waar je elke dag naar kijkt en gebruik van maakt.

Qua opties zijn ze gelijk aan de 50" editie, hoewel de CX750 enkel in 49" te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 15:36
Maar naar jullie inschatting zou de Panasonic dus sowieso een betere optie zijn dan de goedkope samsung. ? Honnes ook samsung overwogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
IPS kan ook een nadeel zijn, de kijkhoeken zijn beter (helderheid/kleur blijft beter behouden), maar het contrast (verschil tussen wit en zwart) is minder goed. Zo lijkt zwart op een IPS paneel iets grijzer en niet diep zwart. De CX700 heeft een VA paneel en scoort op het gebied van contrast erg goed.
Wat reviews van de CX700:
http://www.flatpanelshd.c...346125&subaction=showfull
http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx700b-201506054122.htm
Over de CX750 kan ik zo geen goede contrast test in een review vinden. In de volgende review wordt wel een en ander genoemd (minder contrast dan de CX700 maar goede kijkhoeken):
https://www.homecinemamag...-cx750e-serie-lcd-led-tv/

Indien je er redelijk recht voor zit zou ik persoonlijk niet snel voor een IPS paneel gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door NoepZor op 05-02-2016 11:57 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 14:20
xxxMaverick schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:53:
Maar naar jullie inschatting zou de Panasonic dus sowieso een betere optie zijn dan de goedkope samsung. ? Honnes ook samsung overwogen ?
Ik heb de Samsung JU7000 ook overwogen. Deze heeft goede specificaties en komt goed uit tests, Samsung staat al best bekend op de markt en je weet ongeveer wat je er van mag verwachten. En ja... beetje boter bij de vis, maar tot 31 januari hadden ze op het 55" model een cashback van 200 euro. Als ik had gekocht zonder naar een winkel te zijn gegaan had ik bijna een muntje moeten gaan gooien om te beslissen. Ik denk dat het dan alsnog de CX700 had geworden. Goede specificaties, en wel of geen cashback op de Samsung, nog steeds is de CX700 goedkoper, biedt erg goede prijs/kwaliteit, en wordt door velen ook goed aangeprezen.

Echter, in de winkel vond ik (mijn smaak) de Panasonic qua kleuren beter, en zo ben ik gaan kijken naar de CX700. In één winkel hadden ze deze enkel nog in 55" staan samen met de CX750, en als ik dat vergeleek ging mijn voorkeur uit naar de CX750. Natuurlijk kun je veel instellen, maar toen ik de Panasonic en Samsung vergeleek in kleuren, springt de Samsung er echt uit, waar de Panasonic in mijn beleving wat natuurlijker en echter op me overkwam wat mij meer aansprak.
Pagina: 1