Toon posts:

Zip-bestand uitpakken onder OS X kan niet, onder Windows wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,

Als beginnend MacBook-gebruiker hoop ik dat jullie antwoord kunnen geven op het volgende.

Onlangs per mail een zip-bestand ontvangen, deze getracht te openen met het std. Archiveringsprogramma op mijn MacBook, daarnaast ook met het programma The Unarchiver. Beide boden geen soelaas, de volgende mededelingen werden aangegeven:

- The Unarchiver:

Bestand ''X'' kon niet uit archief ''X'' worden gehaald: Archief is onvolledig.

- Std. Archiveringsprogramma:

''X'' kan niet tot ''XYZ123'' worden uitgepakt.

Vervolgens mijn ouwe, trouwe Windows PC opgestart en via de mail met een druk op de knop het ZIP-bestand uit kunnen pakken.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 08:55
Probeer het is met een ander programma? 7zX ofzo? Misschien dat het aan de unpacker zelf ligt.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de titel aangepast van "Zip-bestand uitpakken op MacBook kan niet, op Windows PC wel" naar "Zip-bestand uitpakken onder OS X kan niet, onder Windows wel" omdat, neem ik aan, het een probleem is met OS X en niet perse met de MacBook :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ batumulia, bedankt voor je reactie. Echter, ik mag toch wel aannemen dat het standaard Archiveringsprogramma een willekeurig ZIP bestand moet kunnen uitpakken... Ik wil het downloaden van een groot aantal programma's ten behoeve van een dergelijke functie als uitpakken namelijk voorkomen.
Ik hoop eigenlijk dat er een instelling in het std. Archiveringsprogramma is die wijziging vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Waarschijnlijk is het ZIP bestand op een of andere manier corrupt, in de zin dat OS X er niet blij mee is. Aangezien ik niets over de inhoud van het bestand en de bestandsnamen weet, is dat moeilijk te zeggen en wat de reden daarvoor is. Je kunt het met een aantal commando's in de terminal proberen op te lossen:

Om te verifiëren dat het inderdaad een zip bestand is (is logischer wijs zo is):
file ~/Downloads/ZipBestand.zip

Het bestand proberen uit te pakken via de terminal:
unzip ~/Downloads/ZipBestand.zip

Het uitpakken gaat zeer waarschijnlijk niet werken, je kunt dat proberen op te lossen door het bestand opnieuw in te pakken (-F staat voor fix zipfile, -FF voor beter z'n best doen):
zip -FF ~/Downloads/ZipBestand.zip --out ~/Downloads/OpnieuwIngepakt.zip

Waarna je het nieuwe zip bestand kunt proberen normaal uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:45
.zip bestand misschien besmet met een virus bestemd voor Windows? Download het programma FileJuicer eens en sleep 'm daar eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 21:30
Het is ook mogelijk dat de kopie van het .zip-bestand op je macbook toevallig corrupt is, terwijl het exemplaar dat je op je windows pc hebt gezet niet corrupt is. Probeer het bestand eens opnieuw op je macbook te zetten? Vooral met het verplaatsen vanaf een USB sticky heb ik ervaring dat osx nog wel eens bestanden afkomstig van Windows kapot wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Probeer het eens met Keka.

http://www.kekaosx.com/en/

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7zX zou goed genoeg moeten zijn :) http://7zx.updatestar.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Leuk hoor al die alternatieven enzo, maar dat gaat het probleem niet oplossen. Ik ben tot nu toe nog geen 1 ZIP bestand tegengekomen wat ik niet zelf kon uitpakken met de standaard app tenzij die corrupt was.

Corrupte bestanden maken voor externe programma's nog steeds geen verschil met uitzondering van een aantal die net wat meer error recovery kunnen doen. Aangezien het wel lukt op windows is je download waarschijnlijk corrupt. Ik zou het lekker nog een keer opnieuw proberen
Pagina: 1