Nieuwe videokaart , advies aub.

Pagina: 1
Acties:

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:05
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart.

Momenteel in het bezit van een MSI GeForce GTX 760 2GB.
Echter omdat ik sinds kort veel meer GTA 5 ben gaan spelen en ik deze toch wel op hogere settings wil spelen, ben ik op zoek naar een upgrade.
En als ik dan toch bezig ben wil ik ook Witcher III eens uit gaan proberen, want deze wil ik al lang gaan spelen, maar dan wel GOED, en niet half zegmaar :P

Naast die 2 games speel ik veel Diablo 3 en ben ik veel bezig in Lightroom (voor m'n fotografie), maar da's allemaal niet zo spannend.
Het gaat mij meer om GTA 5 en Witcher III (zo hoog mogelijk/max).

Ik heb al wat rond gekeken, maar ik kan zelf niet echt de knoop doorhakken omdat ik er simpelweg niet goed genoeg thuis in ben.
Wél wil ik minimaal 4GB en of het nou Nvidia is of AMD maakt me geen drol uit, als het maar een goede kaart is.
Ik heb in principe geen budget, want voor een goede kaart heb ik het over.

Hier nog even mijn gaming setup opgesomd.

Voeding: Corsair CX750M
Mobo: Asus M5A97 R2.0
CPU: AMD FX FX-8350 Black Edition
CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO
Videokaart: MSI GeForce GTX 760 2GB
Geheugen: Corsair Vengeance Pro 8GB (2x4) kit 2133Mhz
Fan controller: Lamptron FC6 Fan Controller 5.25 black

Het zit momenteel allemaal in een Corsair Carbide Air 540 behuizing, maar dat zal snel een Fractal Design R5 (window) behuizing worden.

Graag jullie advies.
Bij voorbaat mijn dank.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Verwijderd

Je vergeet iets heel belangrijks te vermelden: de resolutie van je monitor.

• Milo44
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:39:
Je vergeet iets heel belangrijks te vermelden: de resolutie van je monitor.
Deze is max 1920x1080. Heb 2x Samsung S24D300HS staan.
Nothing special though, deze zullen voorlopig ook nog niet vervangen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Milo44 op 04-02-2016 19:49 ]

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Als amd of nvidia je niks uitmaakt dan zou ik voor deze gaan pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming.

Het is wel een grote kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Poedelini op 04-02-2016 20:01 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35

br00ky

Moderator Harde Waren

• Milo44
Heb het wel degelijk gelezen, sorry als ik iets gemist heb.
Poedelini schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:59:
Als amd of nvidia je niks uitmaakt dan zou ik voor deze gaan pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming.

Het is wel een grote kaart.
Daar heb ik de ruimte voor. Deze is wel gelijk aan -laten we zeggen- de 970/980's enzo of?
Als ik zo snel op vergelijk kijk @ PW dan zijn ze wel enigzins gelijk.

Voor-en nadelen?

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Milo44 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:28:
[...]

Heb het wel degelijk gelezen, sorry als ik iets gemist heb.

[...]

Daar heb ik de ruimte voor. Deze is wel gelijk aan -laten we zeggen- de 970/980's enzo of?
Als ik zo snel op vergelijk kijk @ PW dan zijn ze wel enigzins gelijk.

Voor-en nadelen?
Het stroomverbruik van de amd is een stuk hoger. Ook kan het daardoor wat warmer worden in je kast. En persoonlijk vind ik de driver support van nvidia beter dan amd.

De 8 gig is lekker en is gewoon ook een goede kaart voor de toekomst.

• Milo44
Om deze even een schopje te geven.
Ik ben er ondertussen uit; het wordt sowieso een GTX 970, maar nu het volgende dilemma....

Van welke fabrikant? MSI, EVGA of die van ASUS? Alle 3 hebben ze zo hun voordelen....

De eerste voorkeur gaat naar de EVGA versie vanwege de nieuwe ligging van de heatpipes (lees: minder warm) en de stille(re) fans.
Daarna komt de MSI versie die ik eigenlijk al heel lang op het oog heb, dus dat is ook een goede optie en tevens een mooie tussenweg.

De ASUS Strix kan ik via mijn werk krijgen met 20% korting en dat is op (momenteel) €329 toch weer zo'n 65/70 euro. Dus die is in dat opzicht weer erg aantrekkelijk....

Echter stoor ik mij een beetje aan het hoge wattage verbruik van de ASUS Strix vergeleken met de andere 2 kaarten.
Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit ook daadwerkelijk gebruikt (gaat) wordt(en)? Of is dat gewoon een soort maximum wat de kaart kan gebruiken?
Ook is de ASUS kaart "voltage-locked" heb ik vernomen, niet dat ik (gelijk) van plan ben om te gaan overclocken, want dat zal nog niet nodig zijn voor wat ik speel/ga spelen, maar het is wel iets waar ik even rekening mee moet houden.

Nog even een korte opsomming van de eerste post:

Ik heb 2x Samsung S24D300HS staan.
Speel momenteel games zoals Diablo 3: RoS, Tom Clancy's:The Division, GTA5 en daar zullen binnenkort games bij komen zoals DOOM, No Man's Sky, uhh, Overwatch.
Basically een beetje de grote titels van 2016.

Mijn volledige setup is in mijn eerste post beschreven.

Graag jullie meningen/ideeën over de drie kaarten.

Groetjes Milo.

[ Voor 14% gewijzigd door Milo44 op 23-03-2016 10:43 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 16:24
Het hoge verbruik van de Asus Strix? Zal allemaal wel mee vallen heb er 2 in me pc en dan trekt me hele pc misschien 400 watt max... Daar zit je al zo aan met 1 390 (even overdreven gezegd zal misschien iets lager zijn). Vanwege de korting die je krijg lekker die Asus Strix nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Joenino op 23-03-2016 11:16 ]

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij de buren en ook hier hebben ze een hele stapel 970/980's getest, en daar komt uit dat zowel de MSI als ASUS prima zijn. Van die twee zou ik dus de goedkoopste pakken. Ze ontlopen elkaar toch niet veel, dus in prestaties ga je het verschil niet merken.

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 23-03-2016 11:24 ]

Pagina: 1