OpenSource alternatief Rabo Bankieren

Pagina: 1
Acties:
  • 913 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsklomp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
Afgelopen september (2015) heeft de rabobank een nieuwe app uitgebracht, echter is dit een groote mislukking gebleken. :F

nieuws: Rabobank presenteert nieuwe bankieren-app voor iOS en Android
http://www.androidplanet.nl/nieuws/rabobank-app-problemen/
Zie alle reviews: Google Play: Rabo Bankieren

Deze app is gemaakt als webapp en erg traag en het design heeft niks meer met de android design guidelines te maken. 8)7 |:( Daarnaast is de app, doordaat het een webapp is, slechter bruikbaar op plaatsen waar je verbinding niet optimaal is. Een simpele api vebruikt gewoon minder data.

Omdat ik niet verwacht dat de rabobank op korte termijn zal besluiten om een goede (native) app te maken ben ik begonnen met een open source alternatief.

*snip*

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 04-02-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
Ik denk dat je binnen afzienbare tijd een brief/mail van Rabobank krijgt om te staken met de ontwikkeling. Over het algemeen zijn ze niet zo happig op zelf gemaakte brouwsels die hun gegevens gebruiken.

Aan de andere kant is het wel heel slecht dat je blijkbaar zoveel kan, geeft weinig vertrouwen in de beveiliging van de app. Lijkt me toch wel dat een bank een beveleiging tegen reverse engineering heeft ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! staat niet voor niets bovenaan dit forum te prijken...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.