Vraag

• Denominator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05-2022
Goedemiddag mede-tweakers,

Ik wil graag het geheugen in mijn PC een update geven. Momenteel zit er 6GB van onderstaande RAM in.
http://tweakers.net/price...nce-cmz6gx3m3a1600c8.html

Nu zat ik te zoeken en vond ik onderstaande kit van 12GB
http://tweakers.net/price...ce-cmz12gx3m3a1600c9.html

Nagenoeg het zelfde geheugen, enkel grotere modules en een hogere latency. Nu is mijn vraag of ik deze zonder problemen bij mijn huidige geheugen kan stoppen om in totaal 18GB geheugen te creëren.

Hieronder een overzicht van mijn huidige configuratie.

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA X58 Classified€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i7 950 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Corsair Hydro Series H70€ 0,-€ 0,-
1XFX AMD Radeon HD 6950€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ6GX3M3A1600C8€ 0,-€ 0,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Ik hoor graag of dit mogelijk zou zijn.

Beste antwoord (via Denominator op 05-02-2016 17:46)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meestal kan je gewoon verschillende soorten modules mixen ja. Je geheugencontroller zal dan de snelheid en latencies van de traagste kiezen en de rest daar op laten draaien.

Het kan wel zijn dat je toentertijd je geheugensnelheid manueel hebt moeten instellen omdat de geheugencontroller van de eerste generatie core i7s officieel geen snel geheugen ondersteunt. In dat geval zou ik aanraden de snelheden terug op automatisch te zetten en eventueel daarna verhogen naar de specs van het traagste geheugen indien nodig.

Alle reacties

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Denk dat het wel mogelijk is en dat het moederbord de latency aanpast naar de hoogste

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Precies anders om ,het moederbord pakt de snelheid van de langzaamste geheugen modules.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je graag met 18GB wil draaien. Voor de meeste mensen en games is 8GB echt wel zat, dan snap ik de 12GB nog wel in combinatie met tripple channel (vermoed ik).

• Denominator
Ik speel Cities Skylines met veel mods en bij het laden van mijn spel loopt de huidige 6GB helemaal vol en crashed de game. 18GB is behoorlijke overkill, maar gezien de prijs is het een relatief goedkope upgrade.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

Speedy-J schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:30:
Precies anders om ,het moederbord pakt de snelheid van de langzaamste geheugen modules.
het moederbord de latency aanpast naar de hoogste
Dan klopt de uitspraak van Genius-General gewoon want hogere latency = trager ;)

Acties:
  • Beste antwoord

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meestal kan je gewoon verschillende soorten modules mixen ja. Je geheugencontroller zal dan de snelheid en latencies van de traagste kiezen en de rest daar op laten draaien.

Het kan wel zijn dat je toentertijd je geheugensnelheid manueel hebt moeten instellen omdat de geheugencontroller van de eerste generatie core i7s officieel geen snel geheugen ondersteunt. In dat geval zou ik aanraden de snelheden terug op automatisch te zetten en eventueel daarna verhogen naar de specs van het traagste geheugen indien nodig.

• Denominator
Bedankt voor het heldere antwoord. Ik ga ze er van het weekend bijzetten.
Pagina: 1