De echte grote features missen inderdaad. Dat terwijl Sony toch best wat leuke features heeft geïntroduceerd het laatste jaar in andere modellen.
Missen nog wel wat meer dingen als je het mij vraagt om die hogere prijs te rechtvaardigen voor een fotograaf die weinig doet met video. De AF heeft meer punten gekregen maar wat de a6000 opvolger had kunnen gebruiken is betere AF bij minder licht. Waar vele nu naar de -3 stops of soms zelfs -4 stops gaan qua AF blijft het op -1 stop steken.
Daarnaast had een BSI sensor ook wel prettig upgrade geweest, samen met IBIS, touchscreen en een goede manier om AF-punten/zones te kiezen.
De Fujifilm X-T10 is voor €1075 met een XF 18-55m f/2.8-4.0 lens te krijgen. Is niet geheel f/2.8 maar wel bij 18mm. Als je wilt is er nog een 16-55mm f/2.8 te koop. Maar die is los €949. Dat samen met een body wel iets duurder maar niet veel duurder als deze a6300 + 16-50mm f/3.5-5.6 kitlens welke €1400 moet kosten (Voorlopig, zal nog wel gaan zakken natuurlijk).
Dus Sony mag van mij ook wel een lens in die richting uitbrengen. Dan het liefst ook zonder Power Zoom want dat vind ik niet prettig en mag van mij best wat groter zijn.
Laryx schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:48:
De vernieuwingen zitten inderdaad vooral op video vlak en het lcd had echt beter gemoeten.
Maar qua sensor en autofocus zitten er wel wat nieuwe snufjes in echter kan ik me wel voorstellen dat a6000 bezitters dit misschine niet zien als significante upgrade.
Voor mijn versleten nex7 is dit wel de logische volgende stap en heb hem dan ook vol vertrouwen al gereserveerd.
Er zijn wel verbeteringen maar ligt er denk ik wel aan wat je doet met de camera. Voor video met 4K en mic-input is het een redelijke upgrade omdat je voor 4K nog weinig andere opties hebt. Alleen de Panasonic G7 is goedkoper met verwisselbare lens als ik me niet vergis.
Maar voor de fotograaf vraag ik me af of de voorlopige meer prijs van ongeveer €700 ten opzichte van de a6000 het waard is om de a6300 boven de a6000 te kiezen. Er zijn wel verbeteringen zoals EVF, Sensor en AF maar denk niet dat die zo significant zijn dat het daarom die €700 euro meer waard is, maar ja mogelijk ook nog wel persoonlijk. Echte grote features missen gewoon qua fotografie in deze opvolger. Probleem is dat de a6000 al een erg goede camera is en erg goedkoop is.