Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 22:04
Sony A6300

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1zhq5zdeYtV5IfaZZSebSFK0/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/chQe4S21J8jiSX3tz8JKEv5D/full.jpg

De Sony A6300 volgt de A6000 op en is in februari 2016 geïntroduceerd. De resolutie is 24 MP, net als zijn voorganger. Wel heeft Sony een nieuw ontwerp gebruikt met koperen bedrading, waardoor de sensor sneller uitgelezen kan worden. Op de sensor zitten 425 focuspunten, welke de al snelle AF van de A6000 nog verder verbeteren. Misschien één van de belangrijkste verbetering is dat de Live view feed niet wordt onderbroken tijdens het maken van foto's. In burst (tot 8 fps) zou het dus veel makkelijker moeten zijn om je onderwerp te volgen, ipv naar een diashow te kijken. Van de buitenkant is er tov de A6000 nauwelijks wat veranderd, van binnen is de behuizing van magnesiumlegering nieuw. Ook de 4k filmfunctie is nieuw. De prijs ligt wel een stuk hoger dan die van de A6000 bij introductie.

Specificaties
  • 24 MP APS-C CMOS sensor
  • ISO 100-25600 (kan uitgebreid worden tot 51200)
  • Maximaal 11 fps
  • Hybride AF-syteem met 425 AF-punten op de sensor
  • 3" LCD display met 921.000 (sub)pixels
  • EVF met 2,4 MP (resolutie 1024x768 pixels), vergroting 0,7x
  • Filmfunctie 4k @ 30fps, 1080p @ 120/60/30 fps
  • Wifi
Handige links

[ Voor 5% gewijzigd door PowerUp op 04-02-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Had de A6300 op andere sites al voorbij zien komen, maar had het topic hier nog niet gezien.

Lijkt wel een aardige update, alhoewel die initiële prijs wel behoorlijk aan de hoge kant lijkt. Het zou wel meer aantrekken als Sony ook weer eens wat lenzen uitbracht voor de E-mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Wellicht dat de reviews straks mijn ongelijk zullen bewijzen, maar ik vind de a6300 maar een raar ding. Het biedt voor de fotograaf geen echt noemenswaardige verbeteringen ten opzichte van de a6000 op misschien het hogere aantal focuspunten na.

De camera lijkt vooral op het gebied van video er flink op vooruit gegaan te zijn met 4K en een microfoon uit connector, maar gaat daarin niet ver genoeg om de wat professionelere filmer over de streep te trekken.

Echter of de gewone consument er ruim twee keer zoveel geld voor over heeft ten opzichte van de a6000 om er 4K bij te krijgen op zijn of haar camera waag ik ook te betwijfelen. Maar goed, ik laat graag mijn ongelijk bewijzen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
6k Full sensor readout is dan wel weer netjes (hoewel Samsung dat anderhalf jaar geleden met hun NX1 ook al deed). Mic jack is een goede toevoeging, net als de snellere autofocus en sensor readout. De EVF is ook flink verbeterd, met 120fps en een hogere resolutie.

Echt grote features zitten er dan weer niet in. Geen IBIS, geen touchscreen (de A5100 had dat al) en nog steeds het zeer lage resolutie scherm.

Maar het belangrijkste minpunt is nog steeds dat ze geen fatsoenlijke kitlens hebben voor deze camera. Geef ons gewoon die 16-50mm f/2.8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Wellke camera in deze prijsrange wordt geleverd met een f/2.8 kitlens?
De vernieuwingen zitten inderdaad vooral op video vlak en het lcd had echt beter gemoeten.
Maar qua sensor en autofocus zitten er wel wat nieuwe snufjes in echter kan ik me wel voorstellen dat a6000 bezitters dit misschine niet zien als significante upgrade.
Voor mijn versleten nex7 is dit wel de logische volgende stap en heb hem dan ook vol vertrouwen al gereserveerd.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Laryx schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:48:
Als kitlens zie ik het ook niet zo snel gebeuren, maar in het algemeen vind ik wel dat Sony het aardig laat afweten de afgelopen jaren op het gebied van APS-C lenzen.
Voor mijn versleten nex7 is dit wel de logische volgende stap en heb hem dan ook vol vertrouwen al gereserveerd.
Als je het nieuwste van het nieuwste wil hebben of graag met 4K aan de slag gaat, dan kan ik me die keuze heel goed voor stellen. Zou ik nu zelf voor de keuze staan, dan ging ik toch voor de a6000 die de helft goedkoper is en op fotografie gebied (ik film nagenoeg nooit) nauwelijks onder doet voor de a6300 verwacht ik. Maar zoals gezegd: ik kan ook prima begrijpen dat jij juist wel voor de a6300 kiest.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670812

Balance schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:38:
[...]
Echt grote features zitten er dan weer niet in. Geen IBIS, geen touchscreen (de A5100 had dat al) en nog steeds het zeer lage resolutie scherm.
De echte grote features missen inderdaad. Dat terwijl Sony toch best wat leuke features heeft geïntroduceerd het laatste jaar in andere modellen.

Missen nog wel wat meer dingen als je het mij vraagt om die hogere prijs te rechtvaardigen voor een fotograaf die weinig doet met video. De AF heeft meer punten gekregen maar wat de a6000 opvolger had kunnen gebruiken is betere AF bij minder licht. Waar vele nu naar de -3 stops of soms zelfs -4 stops gaan qua AF blijft het op -1 stop steken.

Daarnaast had een BSI sensor ook wel prettig upgrade geweest, samen met IBIS, touchscreen en een goede manier om AF-punten/zones te kiezen.
De Fujifilm X-T10 is voor €1075 met een XF 18-55m f/2.8-4.0 lens te krijgen. Is niet geheel f/2.8 maar wel bij 18mm. Als je wilt is er nog een 16-55mm f/2.8 te koop. Maar die is los €949. Dat samen met een body wel iets duurder maar niet veel duurder als deze a6300 + 16-50mm f/3.5-5.6 kitlens welke €1400 moet kosten (Voorlopig, zal nog wel gaan zakken natuurlijk).

Dus Sony mag van mij ook wel een lens in die richting uitbrengen. Dan het liefst ook zonder Power Zoom want dat vind ik niet prettig en mag van mij best wat groter zijn.
De vernieuwingen zitten inderdaad vooral op video vlak en het lcd had echt beter gemoeten.
Maar qua sensor en autofocus zitten er wel wat nieuwe snufjes in echter kan ik me wel voorstellen dat a6000 bezitters dit misschine niet zien als significante upgrade.
Er zijn wel verbeteringen maar ligt er denk ik wel aan wat je doet met de camera. Voor video met 4K en mic-input is het een redelijke upgrade omdat je voor 4K nog weinig andere opties hebt. Alleen de Panasonic G7 is goedkoper met verwisselbare lens als ik me niet vergis.

Maar voor de fotograaf vraag ik me af of de voorlopige meer prijs van ongeveer €700 ten opzichte van de a6000 het waard is om de a6300 boven de a6000 te kiezen. Er zijn wel verbeteringen zoals EVF, Sensor en AF maar denk niet dat die zo significant zijn dat het daarom die €700 euro meer waard is, maar ja mogelijk ook nog wel persoonlijk. Echte grote features missen gewoon qua fotografie in deze opvolger. Probleem is dat de a6000 al een erg goede camera is en erg goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44
Dat deze functies ontbreken is mijns inziens niet zo vreemd. De A6xxx lijn is een proeftuin geworden voor de full-frame series. Het zou me niet verbazen om de aangekondigde features m.b.t. AF en het volgen in de EVF bij 8fps straks terug te zien in de A7 mIII series.

Neemt niet weg dat ook ik erg uit kijk naar een betere APS-C standaardzoom. De 10-18 en 28 F2 zijn eigenlijk de enige lenzen die ik nog veel gebruik. Een 18-50 2.8 zou echt een goede toevoeging zijn en volgens mij ook niet eens heel groot hoeven te zijn. Alhoewel de 50 1.8Z ook nog hoog op m'n lijstje staat en zo'n lens met m'n huidige lineup vrij overbodig maakt wat mij betreft...

En even van de zijlijn bekeken. Vergeleken met Canon en Nikon loopt Sony zwaar voor op het gebied van mirrorless APS-C/Full-Frame lenzen. Fuji is de enige die in de buurt komt (of beter is? hou dat niet zo bij). Ze zijn gewoon rustig aan een legacy aan het opbouwen, ik heb er wel vertrouwen in dat er nog meer in de pijplijn zit.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
ik vind video ook wel belangrijk dus dit is best of both worlds. Ik ben het eens dat Sony te weinig goede APS-C lenzen heeft. Daarom hoopte ik ook op IBIS in de A6300 zodat we E mount full frame lenzen konden gebruiken die niet gestabiliseerd zijn.
Het ontbrken van IBIS vind ik echt een flinke domper.
Desalniettemin kijik ik uit nara de A6300 al ben ik het met je eens dat voor degene die alleen fotos maakt de A6000 meer bang for your buck biedt.
Ik hoop alleen niet dat er ook nog over een paar maanden een A7000 volgt met tri navi en andere leuke dingen.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Maar wat bied een A6300 van €1250 meer dan een A6000 van €550 als het om fotografie gaat? Waardoor die A6300 meer bang voor je buck biedt? Of zie ik wat over het hoofd? Toch ruim €700 meer voor voornamelijk spec boosts, waarvan vele nog zal moeten blijken hoeveel nut ze hebben ten opzichte van wat de A6000 ons al bied. Zo is het de vraag of 425 AF-punten uitmaakt vs 179 punten, Sensor beter is en hoeveel dan, A6000 deed ook al 11fps met C-AF.

Dingen als weather sealing en magnesium body zijn leuk maar zonder is ook prima te leven zeker als de camera €700 goedkoper is. Want voor weather sealing zul je ook de lenzen moeten hebben met sealing.

Het enige echte interessante als je het mij vraagt is de 8fps met behoud van liveview, maar dat vind ik geen feature die €700 waard is en ligt ook nog maar aan het soort fotografie of dat een interessante toevoeging is. Paar pijnpunten zoals AF bij minder licht en makkelijker kunnen kiezen van AF-punten/zones zijn niet aangepast dat is met nog meer AF-punten toch wel wenselijk. Ik zie voorlopig in ieder geval niet waarom je €700 meer zou betalen voor een A6300 als het op fotografie aankomt. Persoonlijk zou ik dan ook nog steeds voor een A6000 gaan en het verschil gebruiken voor wat goede lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:45

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

RobbieB schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:32:
En even van de zijlijn bekeken. Vergeleken met Canon en Nikon loopt Sony zwaar voor op het gebied van mirrorless APS-C/Full-Frame lenzen. Fuji is de enige die in de buurt komt (of beter is? hou dat niet zo bij). Ze zijn gewoon rustig aan een legacy aan het opbouwen, ik heb er wel vertrouwen in dat er nog meer in de pijplijn zit.
Integendeel. Full frame is een ander verhaal maar als je naar APS-C kijkt naar de objectieven onder de 500 euro dan heeft Canon een opvallend goed aanbod. Eigenlijk alle recente EF-S en EF-M objectieven met STM zijn optisch zeer sterk. Je mocht willen dat dit beschikbaar was voor Sony.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44
Vishari Beduk schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:34:
[...]

Integendeel. Full frame is een ander verhaal maar als je naar APS-C kijkt naar de objectieven onder de 500 euro dan heeft Canon een opvallend goed aanbod. Eigenlijk alle recente EF-S en EF-M objectieven met STM zijn optisch zeer sterk. Je mocht willen dat dit beschikbaar was voor Sony.
Ik heb het specifiek over mirrorless wat bij Canon dus alleen EF-M is en dan tel ik 5 lenzen. Sony heeft er 11 (die nog verkrijgbaar zijn, dus excl EOL). En dan heb je ook nog third party lenzen én de mogelijkheid het hele full frame assortiment te gebruiken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
RobbieB schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:31:
[...]

Ik heb het specifiek over mirrorless wat bij Canon dus alleen EF-M is en dan tel ik 5 lenzen. Sony heeft er 11 (die nog verkrijgbaar zijn, dus excl EOL). En dan heb je ook nog third party lenzen én de mogelijkheid het hele full frame assortiment te gebruiken.
Ben ik toch niet eens met je. Canon heeft een speciale adapter voor de M-serie, als je die er op zet dan kun je alle EF-S lenzen van Canon gebruiken.
En dat zijn er toch aardig wat, plus de lenzen van andere leveranciers erbij. (EF-S tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
paulmedusa schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:01:
Ben ik toch niet eens met je. Canon heeft een speciale adapter voor de M-serie, als je die er op zet dan kun je alle EF-S lenzen van Canon gebruiken.
En dat zijn er toch aardig wat, plus de lenzen van andere leveranciers erbij. (EF-S tenminste)
En Sony heeft een adapter zodat je de A-mount lenzen erop kunt zetten. Canon EF-S lenzen zijn, buiten de kitlenzen waar je toch al een equivalent voor hebt in de M-mount, niet bijzonder talrijk. Ik tel: 10-22, 15-85, 17-55/2.8, 60/2.8. That's it.

Met Sigma, Tamron en Tokina lenzen er bij heb je misschien een aardig aanbod, maar velen daarvan zijn ook wel beschikbaar op de A-mount, dus dat is ook geen differentiatie.

Toegegeven, die EF-M kitlenzen zijn optisch best in orde, maar daar heb je nog geen lichtsterkte mee. En de body waar je ze op moet zetten is ook weer wat teleurstellend.

Maar goed, de A6300 lijkt wel duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Als fotograaf zou ik dan eerder naar de A6000 kijken, of iets van Fuji of Oly/Pana.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het alternatief voor de A6300 is wat mij betreft de A7 II. Wellicht iets oudere sensortechnologie, maar wel full frame en IBIS. Als ze deze prijsvoering aanhouden, wordt dat wat mij betreft de grote concurrent. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

psy

Test production model

Published on Mar 7, 2016
TheCameraStoreTV
The Sony A6300 is the follow-up to one of the most popular digital cameras ever, the A6000. While we've looked at a pre-production unit, we had a chance to fly to Miami to check out a reviewable copy! Check it out as we test the autofocus, image quality, and video capture of this highly anticipated new camera!

YouTube: Sony A6300 Hands-On Field Test

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Wat altijd zo jammer is aan Sony is dat ze bizar ver gaan in technische ontwikkelingen, maar daarbij vergeten op de kleine dingetjes te letten. Net die ene custom button meer, net een iets betere button layout, beter menu, etc.

En dan die lenzen. Afgrijselijk om die enorme fullframe bakken op een APS-C camera te zien. Maak gewoon een 16-50 f/2.8 en 50-150 f/2.8 voor APS-C, en je hoort niemand meer klagen!

Pracht stuk technologie en geweldige camera, maar Sony moet echt iets gaan doen aan het letten op de kleine dingen en luisteren naar de daadwerkelijke gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Nu online

psy

Balance schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Wat altijd zo jammer is aan Sony is dat ze bizar ver gaan in technische ontwikkelingen, maar daarbij vergeten op de kleine dingetjes te letten. Net die ene custom button meer, net een iets betere button layout, beter menu, etc.

En dan die lenzen. Afgrijselijk om die enorme fullframe bakken op een APS-C camera te zien. Maak gewoon een 16-50 f/2.8 en 50-150 f/2.8 voor APS-C, en je hoort niemand meer klagen!

Pracht stuk technologie en geweldige camera, maar Sony moet echt iets gaan doen aan het letten op de kleine dingen en luisteren naar de daadwerkelijke gebruikers.
Inderdaad die 2.8's zouden zeer welkom zijn. Hoe lang is het al geleden dat ze die laatste F4.0 zoom's hebben gepresenteerd dat is denk ik twee jaar terug :(

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

psy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:59:
Inderdaad die 2.8's zouden zeer welkom zijn. Hoe lang is het al geleden dat ze die laatste F4.0 zooms hebben gepresenteerd dat is denk ik twee jaar terug :(
Augustus 2013 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Nu online

psy

De 6300 is sinds gisteren in ieder geval verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessant leesvoer over de EVF van de A6300 in de zogeheten Liveview modes tijdens de 8fps burst. Ze blijken daar toch een slim iets uit te halen waardoor het lijkt te werken maar je wel nog steeds naar een enkel frame tussen de foto's in zit te kijken.

Zie: http://www.dpreview.com/a...oting-with-the-sony-a6300

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 670812 op 14-04-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:14
henkie196 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:23:
[...]

En Sony heeft een adapter zodat je de A-mount lenzen erop kunt zetten.
Maar de a6300 heeft geen IBS (In Body Stabilisation)... ik vrees dus dat ik met m'n bestaande SAL 18-250 weinig ga kunnen doen dan.
Maar goed, de A6300 lijkt wel duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Als fotograaf zou ik dan eerder naar de A6000 kijken, of iets van Fuji of Oly/Pana.
Goh, vooral de autofocus verbeteringen op gebied van sport (en andere dingen die veel bewegen) spreken me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Nu online

psy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 12:43

UTADDICT

NERF

Schaamteloze bump, inderdaad. Maargoed, dit leek me het meest relevante topic voor discussie over de A6300.

Ik heb hem besteld, bij mediamarkt. Maar het lijkt wel alsof er ineens enorme leverproblemen zijn bij Sony oid, aangezien Mediamarkt hem maar heeeeeeel weinig binnenkrijgt. Ze snappen het zelf ook niet. Iemand iets meegekregen?

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@UTADDICT Uhh, oud model? Hij is inmiddels opgevolgd door de A6500.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

@Unidentified De a6300 (en zelfs de a6000 en originele a7) staan gewoon nog op de site van Sony, en worden door veel winkels nog nieuw verkocht.
Opgevolgd betekent (bij Sony) niet automatisch uitgefaseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
UTADDICT schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:38:
Schaamteloze bump, inderdaad. Maargoed, dit leek me het meest relevante topic voor discussie over de A6300.

Ik heb hem besteld, bij mediamarkt. Maar het lijkt wel alsof er ineens enorme leverproblemen zijn bij Sony oid, aangezien Mediamarkt hem maar heeeeeeel weinig binnenkrijgt. Ze snappen het zelf ook niet. Iemand iets meegekregen?
Dit komt eerder door mediamarkt zelf, die hebben altijd al problemen gehad met leveringen van Sony camera's. Als ik eerlijk ben zou ik lekker bij een andere zaak kopen zodat je het de volgende dag in huis hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

cunodb schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:01:
[...]

Dit komt eerder door mediamarkt zelf, die hebben altijd al problemen gehad met leveringen van Sony camera's. Als ik eerlijk ben zou ik lekker bij een andere zaak kopen zodat je het de volgende dag in huis hebt :)
Ja eens, alleen 250,- aan Mediamarkt bonnen........ |:(

Ze boden me wel de body aan, die 10 euro (jaja) goedkoper is dan de body + kitlens. Om te huilen ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door UTADDICT op 07-06-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjeest
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-06 11:05
UTADDICT schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:36:
[...]

Ja eens, alleen 250,- aan Mediamarkt bonnen........ |:(

Ze boden me wel de body aan, die 10 euro (jaja) goedkoper is dan de body + kitlens. Om te huilen ;-)
Hij is via de site gewoon te bestellen, daar kan je betalen met cadeaukaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Ja eens, maar alleen de zilveren variant. Ik wil de kit + 16-50mm lens kopen (ook al gaat die lens dan direct de deur uit tbv de Sigma 30mm 1.4). De zwarte is er niet.

Ik kan wel mn bestelling annuleren bij MM Arena, en naar Adam Centrum gaan (hebben ze er nog 2) maar dan betaal ik 50,- meer die Centrum niet wil matchen.... Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-07-2022
Ik zit zelf ook te denken om een A6300 aan te schaffen als vervanging voor mijn NEX-5N. Ben toch nog een beetje aan het twijfelen tussen de A6300 en de A6000. Het prijsverschil is toch wel erg groot en voor dat geld koop ik er een 35mm 1.8 lens bij. 2-3 weken geleden was de A6300 inclusief kitlens op pricewatch bij de meeste shops gezakt naar 799, nu is deze weer 100 euro gestegen.

Iemand ervaring met de rolling shutter problemen? Valt dit in de praktijk mee? Ik wil hem namelijk ook gebruiken voor video. Op mijn huidige NEX-5N zijn er geen video problemen. Geen rolling shutter en een touch screen. Denk dat ik het touch screen wel ga missen. Aan de andere kant mis ik nu een viewfinder en mijn NEX-5N begint toch een oudje te worden (al is de beeldkwaliteit super).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinfronteras
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-04 20:23
@sds70: Zie hier vaak een advertentie staan voor A6300 + extra accu + statief voor 829. Is vergelijkbaar met jouw aanbieding...

(verbetering: aanbieding is zonder kitlens)

[ Voor 15% gewijzigd door sinfronteras op 09-06-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-06 09:11
sds70 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:34:
Ik zit zelf ook te denken om een A6300 aan te schaffen als vervanging voor mijn NEX-5N. Ben toch nog een beetje aan het twijfelen tussen de A6300 en de A6000. Het prijsverschil is toch wel erg groot en voor dat geld koop ik er een 35mm 1.8 lens bij. 2-3 weken geleden was de A6300 inclusief kitlens op pricewatch bij de meeste shops gezakt naar 799, nu is deze weer 100 euro gestegen.

Iemand ervaring met de rolling shutter problemen? Valt dit in de praktijk mee? Ik wil hem namelijk ook gebruiken voor video. Op mijn huidige NEX-5N zijn er geen video problemen. Geen rolling shutter en een touch screen. Denk dat ik het touch screen wel ga missen. Aan de andere kant mis ik nu een viewfinder en mijn NEX-5N begint toch een oudje te worden (al is de beeldkwaliteit super).
Geen ervaring met video maar ik heb de A6000 gehad en heb nu de A6300. Grootste reden voor mij om hem om te wisselen is dat de A6300 goed overweg kan met een metabones adapter en canon lenzen. De a6000 kan dat ook maar veel minder goed.
Verder vind ik beide modellen persoonlijk een beetje lood om oud ijzer. Natuurlijk is de a6300 een stapje omhoog maar dat maakt de a6000 echt geen mindere camera. Zeker ten opzichte van de NEX-5N is het een flinke stap vooruit.

Wanneer je niet van plan bent canon glaswerk met een adapter te gaan gebruiken zou ik zeker voor een A6000 met 35mm kiezen ten opzichte van alleen een A6300.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Mediamarkt belde om voor de 4e (?!) keer de zilveren versie aan te bieden. Het wordt een beetje ludiek nu. Nog een weekje voor de zwarte, aldus hoopte een medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds70
  • Laatst online: 20-07-2022
Ben toch voor de A6300 gegaan. Aanbieding by cameranu.nl voor 785 euro inclusief de kitlens. De 225 euro meerprijs t.o.v. de de A6000 leek het me wel waard voor de 4K mode en de water resistant behuizing.

Vandaag de camera binnengekregen, wat een verschil met de nex-5n inderdaad. Nu even gaan uitzoeken hoe e.e.a werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Heb hem ook vorige week binnen gekregen! Heel blij mee! Besloten om de kitlens te houden en mijn oude 18-55mm lens daarvoor in de plaats te verkopen.

Koop daarna de Sigma 30mm 1.4 of de Sony 35mm 1.8, nog even over nadenken. De Sigma doet het qua IQ gewoon beter, maar de 35mm is echt HEEL compact en heeft OSS..... Hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 13:14

Garyu

WW

UTADDICT schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:59:
Heb hem ook vorige week binnen gekregen! Heel blij mee! Besloten om de kitlens te houden en mijn oude 18-55mm lens daarvoor in de plaats te verkopen.

Koop daarna de Sigma 30mm 1.4 of de Sony 35mm 1.8, nog even over nadenken. De Sigma doet het qua IQ gewoon beter, maar de 35mm is echt HEEL compact en heeft OSS..... Hmmm.
Afbeeldingslocatie: https://4.img-dpreview.com/files/p/E~TC4x3S590x0~articles/2186424883/6.jpeg
Picture says it all ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Ja I know... Ik ben ook bang dat ik daarom voor de Sony kies. Wat geen straf is overigens, is een hele goede lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Nu online

psy

sds70 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:24:
Ben toch voor de A6300 gegaan. Aanbieding by cameranu.nl voor 785 euro inclusief de kitlens. De 225 euro meerprijs t.o.v. de de A6000 leek het me wel waard voor de 4K mode en de water resistant behuizing.

Vandaag de camera binnengekregen, wat een verschil met de nex-5n inderdaad. Nu even gaan uitzoeken hoe e.e.a werkt....
zelfs in 4k filmen en dan weergeven in 1080p geeft al een sensationeel goed beeld, veel beter als filmen in 1080p en weergeven in 1080p... _/-\o_

wat mij betreft de grote pré van de A6300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Laatst online: 10-06 13:25
UTADDICT schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:49:
[...]

Ja I know... Ik ben ook bang dat ik daarom voor de Sony kies. Wat geen straf is overigens, is een hele goede lens.
Heerlijke lens om altijd bij je te hebben, die Sony. Ben er inmiddels 2 jaar super happy eigenaar van. Kan hem alleen maar aanrader, zeker vanwege omvang en oss.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 19:27
Weet iemand van wat voor glas de display van de A6300 is gemaakt, is dit krasproof ? Zit er toch aan te denken er een screen protector op te zetten, iemand ervaring met een goede screen protector ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05
Daar zit geen glas op. Dat is niet krasproef en er kan zelfs (zoals bij alle Sony lcd's) makkelijk stof onder de toplaag komen. GGS maakt prima glazen screen protectors.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 19:27
Bedankt had al zo'n vermoeden, vandaag inderdaad zo'n glas screen protector besteld, toch raar dat Sony op zijn telefoons gorilla glas zet en op deze dure camera's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:29
Hier een tevreden A6300 gebruiker, maar: als vervanger van de matige ingebouwde microfoon gebruik ik sinds enkele maanden een Røde videomicro. Een hele verbetering vooral doordat hij het geluid gericht opneemt, dus zeg maar vooral dat waar je je op richt.

Echter merk ik dat windgeluiden nog altijd behoorlijk storend kunnen zijn, ondanks de bijgeleverde gepluisde rat die ik erop heb gezet. Dus veel gerommel en gekraak bij buiten filmen en wat wind.

Iemand enig idee wat ik dan moet aanschaffen om nog beter geluid te krijgen?
Pagina: 1