Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-07 20:06
Nieuwe monitor?
Het betreft hierbij een nieuwe monitor voor mijn desktop. Ik bezit op dit moment een oude TN 1080P monitor met een aantal dode pixels. Een nieuwe heb ik dus wel degelijk nodig

Wat is je budget?
+/-€500,-.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee dit heb ik niet. Op dit moment heb ik een Samsung maar ben zeker niet merk gebonden. Ik wil het liefst wel een A-merk en ben hiervoor ook bereid te betalen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zit op dit moment heel erg te twijfelen om een 4k scherm aan te schaffen. Het gebruikersdoel is naast af en toe gamen(zeker niet de nieuwste genres en vooral simulators en MMROPG) browsen en ben verwend series en film kijker. Gamen hoeft voor mij absoluut niet op een scherm met 120/144HZ dus dat valt voor denk ik al snel af wegens de investeringen en ik hiervan toch geen gebruik zal maken
Hierdoor ben ik ook geneigd om een 4k scherm aan te schaffen aangezien ik denk dat deze beter past bij mijn eisen op dit moment. Op het moment bezit ik nog een GTX 760 maar deze zal worden vervangen met de komst van de nieuwe NVIDIA en AMD series later dit jaar. Afhankelijk van of ik wel G-sync of Freesync in het scherm heb zal ik dus waarschijnlijk ook de kaart erop aanpassen. Maar geen idee of dit voor mijn gebruikersdoel sowieso van toepassing zal zijn?

Eisen die ik heb
  • Lange gebruikersduur (3/4 jaar toch wel)
  • 60HZ op 2.0 HDMI of 1.2 displayport (1.3 displayport hoef ik niet)
  • +/-€500,-
  • 23-28 INCH
  • Liefst een verstelbare voet
Zelf heb ik al even gekeken op internet en kwam ik op de LG en Samsung 4k monitoren terecht. Nu weet ik niet of het op dit moment al een slimme investeringen. En vooral wat de mening van andere zijn.
Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:48
Welke heb je gevonden(linkjes naar de producten is de pricewatch is handig.) LG en Samsung hebben meerdere 4k monitoren.

Als je later dit jaar nog een GPU upgrade gaat doen zou ik zeker wachten wat beide kaarten doen. en dan je monitor halen. je 760 gaat 4k gaming niet leuk vinden. dus ga je terug naar een blurie 1080p dat is ook niet wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-07 12:57
Dit zijn alle 4k monitoren tot 600 euro met HDMI en dp
http://tweakers.net/categ...yBZ1Cj5vxwOGfE_v2jTG2tdYv

Ik raad je aan benchmarks op 4k te zoeken van games die je speelt, sommige simulators en mmropg's vragen toch wel wat van een videokaart en wellicht is 4k te hoog gegrepen.

Een mooie tussenweg zou een 1440p monitor kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
loki504 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:18:
Welke heb je gevonden(linkjes naar de producten is de pricewatch is handig.) LG en Samsung hebben meerdere 4k monitoren.
Staan bovenin

Ik ben ook zeker nog niet van plan om 4K te gamen, al helemaal niet met de GTX 760, dus dat zal voorlopig nog op 1080P zijn.
Maar waar ik meer mee zit is of ik, op de lange termijn, spijt van kan krijgen dat ik misschien niet voor 4K ben gegaan. Vooral ook na het lezen van het artikel over 4K van tweakers. (bron: http://tweakers.net/revie...l-of-niet-investeren.html

[ Voor 14% gewijzigd door Trently op 04-02-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:48
tja die kans bestaat. maar je kan nu ook bv
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

kopen. en als je er netjes mee omgaat 1 a 2 jaar later verkopen. het probleem is dat je momenteel de hoofdprijs betaalt. en zeker is het lager segment zal je op dingen moeten inleveren.

als film liever kan je natuurlijk ook voor pricewatch: LG 34UM95C Zilver, Zwart
gaan. super mooi 21:9 scherm. gamen is minder zwaar. en je kan(als games te zwaar zijn). prima op 2560x1440 gamen(heb je allen 2 zwarte balken aan de zijkant). iets boven je budget. maar wel het bekijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
Hmm okay dat is misschien dan ook nog wel een optie inderdaad...
34 inch is echt te groot voor mij, dat kan ik niet echt kwijt hier op mijn bureau. Dus 27 inch is denk wel echt het maximum.

Ik denk dat ik waarschijnlijk toch voor de LG zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
loki504 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:18:
je 760 gaat 4k gaming niet leuk vinden. dus ga je terug naar een blurie 1080p dat is ook niet wat je wil.
UHD is vier keer full HD, dat schaalt dus precies waardoor je daar geen rare dingen mee krijgt. Full HD gamen op mijn pricewatch: LG 27MU67-B Zwart noem ik niet blurry iig :)
Pagina: 1