Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik lees graag de topics van de chinese smartphones(deel 3, redmi 2/pro/redmi 3/mi3),
en zal het waarderen als jullie eens hierna keken, misschien hebben jullie een andere pov:
Ik wil een nieuwe sp aanschaffen en blijf na veel types weggestreept te hebben een beetje hangen bij de volgende modellen:

Heb nu een leagoo lead 3s (euro 67, vaak gevallen maar alles valt me erg mee voor dat bedrag)
Een nieuwe leagoo( elite 1) is dan de eerste keuze.wel 4g op 800 mhz
Ben echter wel een beetje fan van Xiaomi, dus:
Redmi 2 pro (goedkoop, geen 4G, beetje budget)
Redmi 3 (iets duurder, geen 4G (op 800 mhz)
MI 3 iets duurder, geen 4G (op 800 mhz) geen sd kaart
Mi 4 flink wat duurder, geen 4 G(800 mhz) geen sd kaart

Stiekem kijk ik ook een beetje naar de 1+ X maar eigenlijk is het budget overschrijdend.

De prijzen van de xiaomi komen bij IBG vandaan.
4G is niet noodzakelijk omdat ik voornamelijk de wifi gebruik
En 24 feb wordt de nw mI 5 aangekondigd, en het zal wel even duren voordat die leverbaar is, maar ik
denk dat de prijzen van de mi3/mi4 (I/C) zullen zakken.

Nou, brand me :) af een geef jullie mening ben erg benieuwd.

Edit: De sp wordt gebruikt voor bellen,sms,whatsapp, nieuws-apps. games doe ik er niet op.
Een 1,7 GHz. quad core of een 2,5 GHz octa core lijkt me niet erg interessant, 2 GB ram dan weer wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 11:50 ]

Alle reacties

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik zou sowieso niet voor Leagoo gaan. Je hoort er hier vrijwel niets meer van en qua support zal dit een drama zijn mocht je tegen problemen aanlopen. Een mainstream merk als Xiaomi is dan veel handiger. Mocht je met problemen zitten dan kan je hier op het forum altijd makkelijk terecht.

Van de toestellen die je noemt zou ik of de Redmi 3 nemen of de Mi4. De Mi3 is al wat ouder en heeft sowieso geen 4G, alleen 3G. Bovendien moet het ietwat aparte design je aanspreken. Daarnaast heb je nooit 100% garantie dat de support nog lang doorloopt. Xiaomi blijft wel lang ondersteunen, maar je weer maar nooit. De Mi4 is te krijgen in een 4G editie waar je op 1800mHz o.a. nog 4G kunt gebruiken. De Mi4 is dan wel weer wat duurder, maar je hebt wel een premium toestel, stevig gebouwd en een (voormalige) flagship.
De Redmi 2 Pro zo ik ook niet nemen aangezien de Redmi 3 voor net zoveel geld, of soms zelfs goedkoper al te krijgen is (goedkoopste is 129 dollar). Uit ervaring kan ik je vertellen dat de Redmi 3 een mooi toestel is. De Redmi 2 voelt wat meer budget aan en heeft, behalve wanneer je een zo klein mogelijk formaat belangrijk vindt, vrijwel niks voor op de Redmi 3.

Zoals gezegd zou ik een afweging maken tussen de Mi4 of de Redmi 3. Ga je voor iets goedkoper of meer voor "high end". Voordeel van goedkoper is dat je weer sneller een nieuw toestel kunt kopen mocht je uitgekeken zijn op je huidige toestel.

Als je wel 800mHz wilt dan moet je kijken naar een ander merk. Het meest bekende toestel is dan een Jiayu S3(+). Jiayu lijkt echter een beetje op zijn gat te liggen en brengt vrijwel niks meer uit. Daarnaast zijn er nog andere minder bekende merken met 800mHz of duurdere toestellen zoals de OnePlusX.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

Topicstarter
Thx, je uiteenzetting heeft er in elkgeval voor gezorgd dat de 2 pro geen optie meer is, en wat leagoo betreft heb je natuurlijk helemaal gelijk.
De redmi 3: tja de bootloader lock staat me wel een beetje tegen, moet binnen een paar dagen geregeld zijn.
Mi3 en mi4.Wederom geef je een goede uiteenzetting. Mi3 is ouder maar dat vind je o.a. ook weer terug in het prijskaartje, misschien dat de mi4 goekoper wordt naarmate de mi5 leverbaar word ( prijs van mi3 is laatste tijd ook flink gezakt). W8 met bestellen toch tot na het chinees nw jaar misschien zakt de prijs nog wat.

Dus ik heb nog ff om een besluit te nemen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 21:06 ]

• John Rambo
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:04:
Thx, je uiteenzetting heeft er in elkgeval voor gezorgd dat de 2 pro geen optie meer is, en wat leagoo betreft heb je natuurlijk helemaal gelijk.
De redmi 3: tja de bootloader lock staat me wel een beetje tegen, moet binnen een paar dagen geregeld zijn.
Mi3 en mi4.Wederom geef je een goede uiteenzetting. Mi3 is ouder maar dat vind je o.a. ook weer terug in het prijskaartje, misschien dat de mi4 goekoper wordt naarmate de mi5 leverbaar word ( prijs van mi3 is laatste tijd ook flink gezakt). W8 met bestellen toch tot na het chinees nw jaar misschien zakt de prijs nog wat.

Dus ik heb nog ff om een besluit te nemen
De bootloader zal uiteindelijk wel unlocked kunnen worden alleen duurt even. Er zijn nu ook nog geen andere roms beschikbaar.
Ik denk niet dat toestellen heel hard in prijs zullen dalen ineens. De Mi5 zal ook flink duurder worden, dus ook niet echt een directe concurrent. Daarnaast gaan er ook weer geruchten dat de Mi5 misschien toch 5,7inch wordt. Volgens mij schelen de mi3 en mi4 ook niet weer heel veel. Verder moet je denk ik ook niet een te oud toestel willen hebben. Op den duur wordt het ook steeds lastiger om accessoires voor zo'n toestel te krijgen omdat het waarschijnlijk niet meer gemaakt wordt.

De mi3 en mi4 zijn wel beide nog naar Android 6.0 gegaan als een van de eerste.

Verwijderd

Topicstarter
Ik nijg ook wel naar de mi4 maar het prijskaartje staat me niet helemaal aan.
Zekers als de douane het pakketje er uitvist word het dokken.
En ondanks de verzekering die ibg heeft, vlgs mij betalen ze allleen de inklaringskosten, niet de btw (over dit bedrag en de prisj van de phone) en ook de handlinskosten van dhl niet.
Zo wordt en phone van 200 euro al gauw een 50 euro duurder.
Accessoires intereseren me niet zo, bestel er alleen een hoesje en koptelefoon bij die moeten toch nog wel te krijgen zijn voor de mi3

• John Rambo
Als je bij een Chinese shop besteld dan zit er vrijwel geen verschil in prijs tussen de Mi3 en Mi4, beide beginnen bij +/- 160 euro. Wat je kunt doen is een EU warehouse zoeken, Honorbuy heeft er zo een, dan heb je geen gedoe met douane. Je betaald ietsje meer uiteraard. http://www.honorbuy.com/13-xiaomi-mi4
Gizchina ook: http://shop.gizchina.com/mi4/

De Mi4 is vrij goedkoop bij HongKong Goldway op Aliexpress, scheelt je +/- 40 dollar, maar dat ben je ook kwijt aan verzending met DHL / douane.

Nogmaals, de Redmi 3 is ook geen slechte keuze hoor. Toestel heeft een lekker processortje en ziet er leuk uit. Ook verkrijgbaar vanuit de EU voor 159 dollar.

Op de Mi4 zou je ook nog Windows 10 kunnen zetten mocht je dat interesseren.

Verwijderd

Topicstarter
Honorbuy? Vlgs mij staat die webshop niet zo goed bekend, heten ze vroeger niet iets van xiaomishop of zo.
Vlgs mij staat er hierover wel iets in het topic chinese smartphones deel 2.
Aliexpress staan ook een aantal shops die fake leveren of hun eigen rom er op zetten, denk dat ik voor de veiligheid maar bij ibg blijf.

AUW, windows 10. Heb ca 15 jaar geleden een format c op de pc gedaan en opensuse er op gezet
Beste wat ik ooit gedaan heb, voor mij geen windows meer (w8 vol belangstelling op de smartphone os van opensuse)

Maar je reacties hebben mij wel een beetje de mi4 kant opgezet. Nu nog ff zoeken welke variant het gaat worden mi4/mi4c of mi4i THX for that.

• John Rambo
Honorbuy is een prima winkel hoor, meerdere malen besteld.

Mi4i sowieso niet doen, die is geflopt. Snapdragon 615 drama. Daarna hebben ze snel de Mi4c gemaakt.

Pagina: 1