Lenovo Z50-70 accu laadt op tot 60%

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29
Vanaf dag 1 dat mijn vriendin deze laptop heeft, laadt de batterij maar tot 60% op.

Nu heb ik wat tips gevolgd: http://computertotaal.nl/...terij-van-je-laptop-62169 maar dit werkt niet.

Als ik de laptop leeg laat lopen tot hij in slaapstand springt en weer oplaad dan is hij bij 60% weer vol. Nu zit ik te kijken of er tools zijn voor Lenovo om dit te testen maar kan zo niks vinden. Om de accu te kalibreren.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met goede tools?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:13
Is een instelling in je batterymanagement. Is nl. beter om je accu niet altijd op 100% te laten als je altijd aan de netstroom zit. Zoek rechtsonder in het systeemvak even het icoontje van de lenovo batterymanagement op Dus niet de "eigen windows"). Daar ergens kun je dit instellen. Staat trouwens ook wel in de helpfile of je handleiding hoor. Heet meestal zoiets als "batterycare saver enz"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat snap ik, ik heb al contact met support voor de laptop. Maar dat gaat niet heel erg snel allemaal. Daarom zocht ik meer naar een tool waarin ik de problemen kan staven/aantonen om het duidelijker te maken.

Edit:
Support geeft nu het volgende aan:
We raden u aan het energiebeheerschema te wijzigen naar hoge prestaties. Dit kunt u als volgt doen:

- Druk op de Windows Toets + X en kies voor "Energiebeheer"
- In het venster "Een energiebeheerschema kiezen of aanpassen" selecteert u hoge prestaties. (mogelijk dient u hiervoor eerst de aanvullende schema's weer te geven)
- Sluit hierna het venster.

U kunt het volgende doen om uw accuproblemen te verhelpen:
- Druk op de Windows Toets + X en kies voor "Apparaatbeheer"
- Open de categorie "Accu" of "Systeemapparaten"
- Rechtsklikken op uw "ACPI (Microsoft gecertificeerde accu)" driver en kies voor installatie ongedaan maken.
- Herstart uw systeem.

We raden u tevens aan de Energy Management software te deinstalleren in de "Programma's en onderdelen" lijst indien deze aanwezig is. De programma's en onderdelen zijn te benaderen middels Windows toets + "X"
Dat ga ik vanavond thuis maar eens proberen.

[ Voor 70% gewijzigd door Binnetie op 04-02-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
Lekkere support daar... (of je hebt je probleem niet zo lekker omschreven, dat kan ook natuurlijk) Als je nu eerst eens gewoon de "battery protection mode" eens uitzet, dan is je probleem vast al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb bovenstaande handelingen uitgevoerd en inderdaad nu laadt de accu tot 100% op. Blijkbaar werkt het dus wel.

Ik ga nog wel even kijken in de bios naar settings voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
Tsja, als je hun hele energymanagement eruit sloopt, dan doet de batterijprotectie het natuurlijk ook niet meer. Had ook wel wat simpeler gekund door even in hun energymanagementprogramma een schuifje om te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik kan nog proberen om hun energiemanagementprogramma opnieuw te installeren en te kijken of het ook aan te passen is in die instellingen.
Pagina: 1