edit:
Zojuist even moederbord los op me bureau gelegd met alleen me voeding en geheugen erin; hij draait. Waarschijnlijk dus ergens kortsluiting.. Nu verder zoeken naar het probleem!
Zojuist even moederbord los op me bureau gelegd met alleen me voeding en geheugen erin; hij draait. Waarschijnlijk dus ergens kortsluiting.. Nu verder zoeken naar het probleem!
UDPATE:
Oke.. Uiteindelijk dus alsnog weer zonder hulp uit gekomen. Zodra ik me videokaart er in stak was het hoge zoemende geluid direct weer terug en startte me pc weer niet op.. Kortsluiting in me videokaart dus.. Ondertussen dus al 2 moederborden versleten, nieuw geheugen en een nieuwe PSU gekocht.. Voor datzelfde geld had ik ook al een hele mooie gpu kunnen kopen
Weer wat geleerd dus..
Goedemorgen allemaal!
Lang gekeden dat ik wat op tweakers heb gepost.. Tot nu toe heb ik altijd m'n problemen zelf kunnen oplossen maar nu werd het toch echt te gek.
Een half jaar geleden heb ik m'n moederbord geupgrade, er kwamen steeds meer schijven in m'n pc en het vorige moederbord is door een sata pciX kaartje wat defect was overleden.
Toen heb ik een hele mooie Asus Maximus VII Hero gekocht. Heel mooi moederbord, 8 sata poorten was natuurlijk ook gelijk geweldig.
Nou gebeurde het al na 2 maanden dat ik na het opnieuw opstarten van me pc helemaal geen reactie meer kreeg van me pc, geen beeld of wat dan ook, ROG display op het mobo deed ook niks. Moederbord terug gestuurd en een nieuwe gekregen. Dit is daarna nog 2 keer gebeurd maar na de 2e keer was het moederbord door azerty getest en bleek in orde te zijn.
Ondertussen had ik al een ander moederbord geplaatst maar deze deed het dus ook maar 1 keer (moest opnieuw opstarten en weer niks) toen 10 minuten de voeding van me pc af gehad en daarna startte die weer op.
Oke.. Voeding defect; nieuwe corsair CX750M gehaald, oude moederbord terug, nieuw geheugen dr ook maar gelijk in..
Maarja, vandaag.. Zelfde verhaal weer, nu wel met een hoge pieptoon uit me pc vandaan, ik weet nog niet waar die exact vandaan komt..
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Maximus VII Hero
Intel 5th Core I5-4670K
4xCorsair Vengeance 4GB
MSI Geforce 640
Crucial 960GB SSD
Corsair CX750M
LG dvd brander
3x WD 3TB green
2x WD 2TB green
Zalman GS1000 kast
Windows 10 Pro
Alles draait standaard, niks overgeklokt.
Als iemand mij zou kunnen vertellen wat er nou aan de hand zou kunnen zijn ben ik je eeuwig dankbaar.. Niet werkende pc en geen oorzaak weten is toch wel 1 van de meest irritante dingen..
Groeten,
Bas
[ Voor 14% gewijzigd door Industrial89 op 04-02-2016 12:47 ]