Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterJack41
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-04 23:05
Hallo,
Ook voor mij is het weer die tijd van de twee jaar, ik mag een nieuwe telefoon uitkiezen, een jaar geleden ongeveer heb ik een tijdje een Acer Liquid S2 gehad, wat ik een goed toestel vond en waar ik zeer tevreden over was, helaas is deze kapot gegaan, en viel die niet meer te repareren, toen heb ik een Samsung galaxy s4 gekozen, de value edition, maar mede door vreemde kwaliteitsproblemen (verf die opeens los laat, randum shutdowns) en een korte batterij ben ik daar ook niet tevreden genoeg over om er nog een tijd mee te doen.

Qua formaat vond ik het 6 inch scherm van de Acer wel fijn werken, al lijken dezen nogal zeldzaam te worden, daarom zoek ik nu een telefoon met een scherm tussen de 5.5 en de 6 inch, een beetje sneller en minder bloatware dan mijn s4, en het liefste een grote accu.

Door de hoeveelheid bloatware op de s4 heb ik altijd de melding dat mijn telefoon vol zit, maar meer dan de helft van het geheugen word opgenomen door niet verwijderbare apps, zit dit bij andere fabrikanten anders?

Als budget had ik gesteld dat ik maximaal 25 euro per maand wil betalen aan abbonements kosten, wat ongeveer vertaalt naar 400 euro voor de telefoon (via studentmobiel, give or take).

Als kanshebbers had ik zelf al gespot:

- LG G3,
Als pluspunten heeft deze dat hij redelijk snel is, goed betaalbaar is en ook een 32gig versie heeft.
De minpunten zijn dat hij een redelijk slechte batterij heeft aldus reviews en ik het niet het mooiste toestel
vind wat ik ooit heb gezien.
Linkje: pricewatch: LG G3 32GB Zwart

- Huawei Ascend Mate 7
Als pluspunten voor deze telefoon heb ik dat de batterij redelijk goed zou moeten zijn, en het scherm mooi
en lekker groot is.
De minpunten zijn voor mij dat ik niet zeker weet of hij qua snelheid wel beter is dan mijn S4, hij geen
32gig model heeft en dat het even zoeken is naar een goed abonnement voor de telefoon.

Als jullie nog meer aanraders voor me hebben hoor ik dat graag!
Met vriendelijke groet
Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:34

13art

Moderator Mobile
-->MAA

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:17
Als je zoekt naar meer een budget phablet en niet heel druk bezig bent met het OS wat er op staat zou je eens kunnen kijken naar een Lumia 1320. Dit is het midrange broertje van de Lumia 1520 (welke je voor een tweedehands prijs ook nog wel kan kopen denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:04
De ( al wat oudere ) Sony Xperia T2 Ultra was onlangs via Sony te koop voor € 124,50 ( incl. verzenden )

Dit ; http://eshop.sonymobile.com/nl/buy/nl-xperiat2-ultra maybe kom hij nog een keer langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Powergrim schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:33:
Als je zoekt naar meer een budget phablet en niet heel druk bezig bent met het OS wat er op staat zou je eens kunnen kijken naar een Lumia 1320. Dit is het midrange broertje van de Lumia 1520 (welke je voor een tweedehands prijs ook nog wel kan kopen denk ik).
Bedankt! Ik heb al een tijdje niet meer gekeken naar Windows Phones, is het nog steeds zo dat je een hoop apps mist of valt dat mee? ik zoek eigenlijke stiekem toch wel iets met een 1080p scherm, maar dat zal ik binnenkort nog eens even vergelijken.
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:43:
De ( al wat oudere ) Sony Xperia T2 Ultra was onlangs via Sony te koop voor € 124,50 ( incl. verzenden )

Dit ; http://eshop.sonymobile.com/nl/buy/nl-xperiat2-ultra maybe kom hij nog een keer langs...
Oeh, die ziet er wel interessant uit, alleen t lijkt mij dat die langzamer is dan wat ik nu heb, en dat zou jammer zijn, maar voor die prijs... zeker een mooie telefoon, zet ik op mn lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Huawei Mate 7 is iets sneller dan de Galaxy S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een honor 5x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:14:
De Huawei Mate 7 is iets sneller dan de Galaxy S4.
Hmm, zou dat over zeg eens, twee jaar nog snel genoeg zijn?
Ben er even in gedoken, maar ik wacht de reviews af, op dit moment ziet t er extreem goed uit voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterJack41 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Hmm, zou dat over zeg eens, twee jaar nog snel genoeg zijn?

Hangt er van af voor wat je de smartphone gebruikt. De meeste apps zullen zonder problemen kunnen worden gebruikt. Alleen recente zwaardere games kunnen een probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Haha, ik ben best wel een power user en vind mn S4 al knap sloom, terwijl hij een paar goede slagen sneller is dan bijv een S3, het kan een deel perfectionisme zijn, maar ik hou van snelle apperaten :P

Ook had ik nog de Nexus 5x gespot, eigenlijk iets te klein, maar al een stukje groter dan mijn s4, en sneller, alhoewel deze zet me toch redelijk aan het twijfelen.
Het 5.2 inch display voelt groter aan dan dat in bijv de Z3 en de S5, zoveel keuzes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De Motorola Nexus 6 lijkt goed bij je wensen aan te sluiten. 6", grote accu en rond de €400. Moet je er alleen nog een zien te vinden.
Updates zullen nog wel even goed zitten, de volgende Android zal er in elk geval nog voor komen. Dat kun je hoogstwaarschijnlijk vergeten bij de Huawei en ook bij Sony is de kans op updates na die tijd niet heel groot.
Nexus 5X is ook een mooie optie, wordt ook al goedkoper en krijgt nog langer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Haha, grappig genoeg was de Nexus 6 mijn oorspronkelijke keuze, maar het is vrijwel onmogelijk om nog eentje bij een abonnement te krijgen :(
Qua scherm en batterij vond ik hem perfect, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:07
De Nexus 6 wordt regelmatig tweedehands aangeboden hier op tweakers.net. En dat dan in combinatie met een SIM-only abbo misschien een idee ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Tja, ik vind het stiekem altijd een beetje eng om dingen tweedehands te kopen, en natuurlijk zal er niks mis mee zijn, maar ik vind het idee altijd een beetje eng :P

Ook begin ik een beetje out of the box te denken, heeft iemand ervaring met grotere aftermarket batterijen (zoiets als dit: http://www.amazon.com/LG-...97010519648/dp/B01181ODJI ), dan kan ik simpelweg een G4 pakken en hem 3 dagen gebruiken, het is niet elegant natuurlijk, maar dat is van minder belang vind ik.
Reden dat ik de G4 als voorbeeld gebruik is dat qua specificaties het op dit moment de beste keuze is, maar de batterij extreem slecht is en daarom viel hij gelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-07 13:05
De accuduur van de LG G3 is misschien niet top, slecht is het zeker niet (ik haal gewoon 4,5 tot 5 uur on screen time).

Qua G3 kom je tegenwoordig wel heel erg goedkoop uit qua abonnement, ik heb zelf bij Telfort de G3 met 300 minuten, onbeperkt SMS, zonder data (niet nodig voor mij) ben ik 11 euro per maand kwijt met eenmalig 10 euro bijbetaling voor de G3, met 500mb data ben je denk ik rond de 16 euro per maand kwijt.

En anders kun je altijd een 2de hands toestel zoeken, je zou een Xperia Z Ultra kunnen nemen die zijn 2de hands redelijk goedkoop en net ene 6,4" scherm heb je ook wat.

Qua nieuwe telefoons in combinatie met een redelijk goedkoop abonnement kom ik uit op Huawei Ascend Mate 7 voor 25 euro per maand of Honor 5X voor 23 euro per maand.

En anders zoals net gezegd, 2de hands toestel is altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
De G3 is sneller dan de 5x, dus tussen die twee zal ik eerst nog kiezen voor de G3, aangezien het vreemd genoeg met een abbonoment weinig scheelt, als is de g4 ook maar een paar euro duurder...

De Mate 7 had ik al eerder in het topic genoemd, maar die was volgens Rudimaes niet heel veel sneller dan wat ik nu heb, alhoewel het zeker een mooi toestel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek niet verder; Sony C5 ultra icm abonnement vanaf 22.- , los toestel vanaf 350 euro.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 08:23 . Reden: Stond Z moet C zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Een klasgenoot van me heeft die en dus heb ik wel eens mee gespeeld, maar ik had nu al het gevoel dat hij ongeveer even snel of zelfs slomer dan wat ik nu heb, verder een leuk toestel.
hetzelfde probleem heb ik met de moto x play, geweldige accu maar die processor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook de (chinese) Meizu MX4 Pro eens bekijken - een zeer vlotte telefoon met Samsung Exynos chip, 5,5" 2K scherm, 3Gb ram enzovoorts. Voor +-170 euro te krijgen, absoluut een knaller voor dat geld.

Zie www.kimovil.com en zoek op mx4 pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:57:
Je kan ook de (chinese) Meizu MX4 Pro eens bekijken - een zeer vlotte telefoon met Samsung Exynos chip, 5,5" 2K scherm, 3Gb ram enzovoorts. Voor +-170 euro te krijgen, absoluut een knaller voor dat geld.

Zie www.kimovil.com en zoek op mx4 pro :)
Hahah, eigenlijk zoek ik toch iets bij een abonnement.

Verder sorry dat ik lang niks heb laten horen, ik heb mijn zoekopdracht toch iets uitgebreid, ik kan namelijk ook een s6 krijgen voor 24 euro pm, ook de Nexus 5x en de Z3+ staan in mn vergelijking, en de G3 en G4 ben ik ook nog niet uit het oog verloren, daarom hier even een lijstje:
- LG Nexus 5x
- Lg G3 en G4
- Sony Xperia Z3+ (dus die met de S810 chip)
- Samsung Galaxy S6
- (LG flex 2, al twijfel ik extreem aan deze door de "korte" accu duur)

Na wat vergelijkingen lijkt me 5,2 inch ook niet heel verkeerd toe, ivm phablets eigenlijk toch wat te duur zijn, graag hoor ik ook jullie input!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-08 23:16
Ik zou toch eens kijken naar een Nexus 6. Als je beetje zoekt zijn ze 2dehands in nieuwstaat te vinden beginnend bij 250-300. met een goedkope simonly een goede keuze.
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
300 voor een 64gb versie waar ik het schermfolie nog zie zitten die er af-fabriek opzit.
300/24=12,50 maandlasten, hou je nog 11-12 euro over voor een simonly en zit je op hetzelfde maandbedrag dan bij je andere keuzes.

Nieuw zijn ze rond de 400 welke ik kan vinden.

Gebruik zelf een Nexus 6 sinds oktober en is een prachtig toestel en verkeerd (nog steeds) in nieuwstaat.
Zou echt geen touchwiz meer willen, kwam zelf ook van een S4 en de Nexus is een toestel waar je nog gemakkelijk 2 jaar mee kunt.

Andere optie is natuurlijk om een S6 te kiezen en door te verkopen als je niet direct het geld hebt liggen om een los toestel aan te schaffen.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08 18:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

1 woord;

640XL.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-08 23:16
De vraag is wil Android of Windows phone?

daarmee verklein je je zoekveld en kun je specifieker filteren.

Hieronder de vergelijking van je toestellen + Nexus 6 toegevoegd
http://tweakers.net/price...344;423541;440256;447502/

LG G3 niet meegenomen ivm updates komende 2 jaar (futureproof?).

Als je vergelijkt zie je dat de Nexus 5x ''maar'' 2GB RAM heeft en de rest van de toestellen 3GB.
Dit is voor een poweruser wel van belang.

Verder, wil je Lcd of Amoled? Wil je draadloos kunnen laden? Wil je stock android(Nexus/motorola)?

• MisterJack41
Purehz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:36:
Ik zou toch eens kijken naar een Nexus 6. Als je beetje zoekt zijn ze 2dehands in nieuwstaat te vinden beginnend bij 250-300. met een goedkope simonly een goede keuze.
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
300 voor een 64gb versie waar ik het schermfolie nog zie zitten die er af-fabriek opzit.
300/24=12,50 maandlasten, hou je nog 11-12 euro over voor een simonly en zit je op hetzelfde maandbedrag dan bij je andere keuzes.
Dat is inderdaad nog een idee, moet ik wel nog eventjes rustig aan doorsparen haha, wel lage maandlasten...
In specs lager dan wat ik nu heb, plus... ben nog een beetje huiverig naar windows phone toe qua apps enzo.
Purehz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:01:
De vraag is wil Android of Windows phone?

daarmee verklein je je zoekveld en kun je specifieker filteren.

Hieronder de vergelijking van je toestellen + Nexus 6 toegevoegd
http://tweakers.net/price...344;423541;440256;447502/

LG G3 niet meegenomen ivm updates komende 2 jaar (futureproof?).

Als je vergelijkt zie je dat de Nexus 5x ''maar'' 2GB RAM heeft en de rest van de toestellen 3GB.
Dit is voor een poweruser wel van belang.

Verder, wil je Lcd of Amoled? Wil je draadloos kunnen laden? Wil je stock android(Nexus/motorola)?
Hah! dat had ik nog niet gezien, dan valt de nexus 5x af, de g3 dus ook, en de nexus 6 is de beste phablet, de z3 heeft dan weer een snellere processor... Dan kan ik weer verder met afstrepen, dankje! _/-\o_
Lcd of Amoled maakt me niet echt uit... Beiden heb ik gebruikt, en beiden waren prima, draadloos laden is een leuke feature, maar dat maakt me verder niks ook. Stock android vind ik wel fijn, ivm bloatware, weer een punt voor de nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Ik denk dat ik voor de one plus one of one plus two ga, doen qua specs niet veel onder voor de Nexus 6, en ze zijn ook nog nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:46
De Nexus 6 kun je zonder abo nieuw kopen voor 400,-: pricewatch: Motorola Nexus 6 32GB Blauw Met abonnement kom je hem denk ik niet meer tegen.
Let wel, die Nexus 6 is uit 2014, het is de vraag hoelang Google die nog blijft updaten.

Zoek eens of je binnen je budget met abo een Huawei Mate 8 kunt vinden. Dan heb je een recent en supersnel toestel met 6" en een super lange accu duur.

Anders heb je nog een Motorola X Style, 5.7" en lekker snel met bijna stock Android.

Mocht je wel zonder abo kunnen kopen dan kun je natuurlijk inderdaad zoals genoemd de chinese phones eens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Oke! ik kijk nu naar de voorganger van de Mate 8, en de mate 7 lijkt me ook wel goed, alhoewel de oneplus one ook in prijs is verlaagd... en in china hebben ze ook interessante 6 inch telefoons.

Stel, welke Chineze merken zijn goede aanraders?
en zijn er bepaalde webshops waar ik op moet passen ivm garantie en dergelijke? Ik lees bijvoorbeeld goede verhalen over Everbuying, is dat een aanrader?

de Leagoo Shark 1 bijvoorbeeld, wat denken jullie hier van?
Deze beschikt bijvoorbeeld over een mediatek MT6753 processor, welke volgens verschillende review sites ruwweg gelijk zou staan aan de snapdragon s801, en een extreem grote batterij van 6300Mah. Het lijkt me dat dit wel een heel goede telefoon zou zijn voor de 170 euro dat hij kost.

[ Voor 44% gewijzigd door MisterJack41 op 05-03-2016 16:11 . Reden: Ik was een beetje vaag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MisterJack41 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:01:
Oke! ik kijk nu naar de voorganger van de Mate 8, en de mate 7 lijkt me ook wel goed, alhoewel de oneplus one ook in prijs is verlaagd... en in china hebben ze ook interessante 6 inch telefoons.

Stel, welke 6 inch chineze telefoon zouden jullie aanraden? en hoe bestel ik zoiets...?
de Leagoo Shark 1 bijvoorbeeld, wat denken jullie hier van?
Wat denk je zelf? Wat voor specifieke vragen heb je hier over? We verwachten een beetje eigen initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
RoD schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:03:
[...]

Wat denk je zelf? Wat voor specifieke vragen heb je hier over? We verwachten een beetje eigen initiatief.
Aangepast! bedankt :)
Pagina: 1