[HP ProBook 6570b] Brightness Adjustment Fn buttons

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 10:08
Lieve mensen (hey, het is bijna valentijn :> ),

ik heb gister een HP Probook 6570b voorzien van SSD en opnieuw geïnstalleerd met W7 64 bit Professional. Dingetje loopt weer lekker snel, dus dat is geslaagd. Echter, blijf ik met 1 probleem zitten. Ik kan met de functiontoets voor brightness adjustment helemaal niets. Hij reageert er simpelweg niet op.

Zoeken op de HP fora geeft geen sjoege, daar kom ik geen oplossing voor dit probleem tegen. Ja, er zijn redelijk veel problemen, maar dan is is andere geïnstalleerde software vaak het probleem. Of het is een dusdanig ander type systeem dat ik mij de uitwisselbaarheid afvraag.

In de prestatieindex krijgt het systeem grafisch inmiddels een 4.9 Best redelijk nadat dit gister een 1.0 was. Intel HD graphics installeren deed dit verbeteren. Daar kan ik het scherm instellen. Ook bij energiebeheer kan ik de helderheid gewoon middels het sleepbalkje veranderen. Als ik de laptop van netstroom naar accu doe, dan verandert de helderheid (zoals ingesteld in energiebeheer) gewoon mee.

EDIT: Quick Launch Buttons is wel gewoon geïnstalleerd. Volume, schermmodus (presentatie, enkel, dubbel, etc) en dergelijke werken namelijk wel.

Iemand een idee wat dit nog zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 04-02-2016 10:29 . Reden: completer gemaakt. ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Zo te lezen mist de driver voor de fn toetsen.

Op de site van hp de drivers voor dit model opzoeken. Daar staat waarschijnlijk wel een driver met als naam "function keys" of "hotkey".

Exacte naam weet ik niet, heb geen hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Tripple20 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:25:
Zo te lezen mist de driver voor de fn toetsen.

Op de site van hp de drivers voor dit model opzoeken. Daar staat waarschijnlijk wel een driver met als naam "function keys" of "hotkey".

Exacte naam weet ik niet, heb geen hp.
Ik wist dat ik wat vergat te vertellen, alleen niet wat. :+ HP Quick Launch buttons is wel geïnstalleerd. Alleen de brightness adjustment werkt niet. Scherm wisselen (dual screen, presentatie, etc), volume en dergelijke doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Speelt het probleem ook als de oude schijf terug wordt gezet? Om te zien of het probleem enkel voorkomt bij de nieuwe installatie.

En is er misschien tegelijkertijd een bios update uitgevoerd?

Ik heb zelf wel eens gehad dat een bios update ervoor zorgde dat het aanpassen van de helderheid 30 seconden per niveau in beslag nam.

Oude bios teruggezet en alles werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Er is geen bios update uitgevoerd, tenzij dat gelijktijdig met het installeren van het OS gedaan is. Echter lijkt mij dat niet, de HP login op de bios is nog gewoon van de oude hardeschijfgegevens qua users. En de oude hardeschijf, euh... Die zou ik echt terug moeten zetten. Maar daar waren andere dingen die het niet deden (USB poorten bijvoorbeeld) en die in rust op meer dan 2/3e van zijn RAM en meer dan 1/2e van zijn processorgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Tja, misschien dat er toch nog een driver of utility mist. Anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik ga nog wel even zoeken. En anders een ticket openen bij HP. Thanks voor je hulp so far in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Ik heb ook nog even verder gezocht, maar zou het kunnen dat de Quick Launch Buttons (document erover) wat anders is dan de Hotkey driver?

Ik kan alleen maar een hotkey driver en geen Quick Launch Buttons vinden voor dit type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Het gekke is dat ik na installeren van de quick launch wel de pop up verscheen als je het volume aan past. Of als je de modus van je beeldschermen wijzigt. En de zitten ook op de function toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Misschien dat HP EliteBook 840 G1 Schermhelderheid Aanpassen In W8.1 X64. nog een oplossing is, ondanks dat dat topic over Windows 8.1 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Tripple20 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:23:
Misschien dat HP EliteBook 840 G1 Schermhelderheid Aanpassen In W8.1 X64. nog een oplossing is, ondanks dat dat topic over Windows 8.1 gaat.
Ik zie dat hij inmiddels met de updates framework 4.3 al aan het binnenhalen is. Ik heb in apparaatbeheer ook nog een code28, onbekend apparaat. Zit op een PCI bus. Ik durf alleen niet te zeggen of dat een relatie tot elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertGr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik had dit probleem ook en heb de HP support assistent geraadpleegd. Daar werd de volgende link voorgesteld:
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp79501-80000/sp79765.exe
Dit geinstalleerd en nu werken de brightness toetsen prima.
Pagina: 1