Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek achter een goede tablet voor mijn vrouw. Voornamelijk gaat ze de tablet gebruiken voor films en shows via netflix en ook via een andere streaming website. Ook gaat ze natuurlijk wat surfen en heel misschien wat kleine games spelen op de tablet. Maar ik zit beetje vast bij enkele tablets die ik voor ogen heb.

Samsung Galaxy S2
Ipad air 2 (sorry als ik apple tablet in dit forum sectie plaats)
Lenovo Yoga Tab 3 Pro 10

Over deze 3 ben ik op dit moment aan het twijfelen. Na vele opzoekingen weet ik het volgende al.
Lenovo is de beste atm voor films en serie, maar lijd wat performance voor andere normale dingen zoals websites bezoeken en dergelijke, of streaming via website ook trager gaat weet ik niet. Men zegt wel dat dit voornamelijk software matig is die deze problemen veroorzaakt maar ik weet niet of deze problemen nu al zijn verholpen (veel reviews waren van bij de launch enkele maanden geleden).
Ipad air 2 en samsung S2 zijn bijna gelijmatig als het gaat van performance en speccs maar hebben geen uitschieters als je bvb kijkt naar de lenovo.

Nu mijn vragen:

- Is lenovo een degelijk merk als je vergelijkt met samsung en apple?
- Heeft er iemand de lenovo of ervaring ermee? Als ja, merk je deze nadelen ook dat surfen bvb wat minder is vergeleken met andere tablets?
- Heeft er iemand misschien andere tablets voor ogen die ook zeer goed zijn voor wat mijn vrouw ervan verwacht? Max 500 euro en eigenlijk hoe lager hoe liever ;) maar ik kijk wel meer naar prijs kwaliteit en wil degelijk toestel.
- Is een toestel van 500 euro zijn prijs waard (ik bedoel dit niet verkeerd) of is het beter om een midden prijs toestel te kopen om dan bvb binnen x aantal jaren een nieuw te kopen. Want is 'maar' voor films te bekijken.
Wat zouden jullie kopen? Als het voornamelijk voor films is? Een duur maar degelijk toestel of een middenklasse die ook goed is voor enkel maar films bekijken?

Alle hulp en info is van harte welkom

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-02-2016 13:04)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-11 21:00
Áls het puur voor het kijken van films gaat dan is een duurdere tablet uiteraard geheel niet nodig, dan kan je idd zoals je zelf al aangeeft beter dat geld in je zak houden en eventueel na een paar jaar weer wat nieuws halen. De drie voorgestelde tablets zijn leuk maar al aardig prijzig, maar heb je echt niet nodig voor wat je ermee wilt.

Voor het kijken van films zijn er wat mij betreft maar 4 factoren echt belangrijk:, beeldkwaliteit en formaat, resolutie en accuduur. Een snelle processor en gpu en een high-end afwerking zijn dan veel minder belangrijk.

Zoiets bijvoorbeeld:

pricewatch: Asus Transformer Pad TF303K WiFi Blauw

Alle reacties

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-11 14:19
Ik heb dit weekend de lenovo gekocht met de btw actie van de MM. En ik moet zeggen wat een geweldig apparaat. En het surfen gaat ook goed hoor. Hiervoor heb ik een Toshiba gehad van ongeveer 300 euro.
Maar ik moet zeggen de Lenovo is stukken beter.
Ook spelletjes spelen gaat hier lekker vlot op.
Voor de rest alleen maar positief ook accu duur, geluid etc.

Acties:
  • Beste antwoord

• MicGlou
Áls het puur voor het kijken van films gaat dan is een duurdere tablet uiteraard geheel niet nodig, dan kan je idd zoals je zelf al aangeeft beter dat geld in je zak houden en eventueel na een paar jaar weer wat nieuws halen. De drie voorgestelde tablets zijn leuk maar al aardig prijzig, maar heb je echt niet nodig voor wat je ermee wilt.

Voor het kijken van films zijn er wat mij betreft maar 4 factoren echt belangrijk:, beeldkwaliteit en formaat, resolutie en accuduur. Een snelle processor en gpu en een high-end afwerking zijn dan veel minder belangrijk.

Zoiets bijvoorbeeld:

pricewatch: Asus Transformer Pad TF303K WiFi Blauw

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:52
Jammer alleen dat Netflix geen HD ondersteund op die Asus, en wel op de eerder genoemde tablets.

• MicGlou
hcQd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:54:
Jammer alleen dat Netflix geen HD ondersteund op die Asus, en wel op de eerder genoemde tablets.
Ahh... ja dat zijn weer net van die details die je moet weten. Dat is vervelend en raar...

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Persoonlijk zou ik voor de IPad air 2 gaan.
Als apple 1 ding goed doet dan zijn het wel hun tablets.
Verder zou je dan in de toekomst een apple tv kunnen aanschaffen en dan kun streamen vanaf je IPad.
Ook een groot voordeel is dat je je geld niet kwijt bent zodra je de doos opend.
Apple producten zijn zeer waardevast.

Verwijderd

Topicstarter
divk schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:08:
Ik heb dit weekend de lenovo gekocht met de btw actie van de MM. En ik moet zeggen wat een geweldig apparaat. En het surfen gaat ook goed hoor. Hiervoor heb ik een Toshiba gehad van ongeveer 300 euro.
Maar ik moet zeggen de Lenovo is stukken beter.
Ook spelletjes spelen gaat hier lekker vlot op.
Voor de rest alleen maar positief ook accu duur, geluid etc.
Je weet toevallig ook niet of die btw actie op vandaag nog geldig is?

• MicGlou
pricewatch: Acer Iconia Tab 10 A3-A30 FHD Blauw

n.a.v. de opmerking over HD ondersteuning op tablets, bovenstaande is betaalbaar én ondersteund dus ook HD.

Eventueel alternatief zou een windows tablet kunnen zijn zoals:

pricewatch: Asus Transformer Book T100HA FU002T (Qwerty toetsenborddock) Grijs

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-11 14:19
Je weet toevallig ook niet of die btw actie op vandaag nog geldig is?

Deze was zondag voor het laatst

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik nogmaals dit topic nogmaals uit de donker sleur, maar ik ben er nog steeds niet uit (ben wel zwaar ziek geweest en dus niet echt mee bezig gehouden).

Nu had ik nogmaals en vraag omtrent tabletten voor films te bekijken.

Je hebt resolutie en je heb beeldkwaliteit. Maar hoe gaan die samen? Men verteld mij dat ik best een fullHD tablet zou kopen maar meestal zijn die minder sterk als het komt voor schermresolutie. Als ik dan bvb een hogere resolutie neem zijn die dan meestal minder in beeldkwaliteit. Dus is er ergens een softcap waar je de kwaliteit miniem ervaart.

Ik probeer het anders te verwoorden, wat is er beter voor films te bekijken? Zijn gewoon voorbeelden en geen directe link naar bestaande tablets.

Tablet 1:

resolutie: 1280 x 800
beeldkwaliteit: HD ready

Tablet 2:

resolutie: 2560 x 1600
beeldkwaliteit: Quad HD

Tablet 3:

resolutie: 1920 x 1200
beeldkwaliteit: Full HD

Versta gewoon niet hoe die onderling verschil maken, want zoals ik het denk is hogere resolutie meer pixels op een scherm dus hogere kwaliteit maar is beeldkwaliteit ook belangrijk voor hoger scherm ... resolutie?

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:06:
Versta gewoon niet hoe die onderling verschil maken, want zoals ik het denk is hogere resolutie meer pixels op een scherm dus hogere kwaliteit maar is beeldkwaliteit ook belangrijk voor hoger scherm ... resolutie?
wat mij betreft zijn er voor films een paar aandachtspunten.
resolutie, schermformaat, schermkwaliteit en accuduur.

resolutie: zou fullhd prima zijn, want minste kans op zwarte balken en dus leeg scherm.
schermformaat: 9.7 inch of meer, je wilt wel wat zien tenslotte.
schermkwaliteit: zwart waarde en inkijkhoek zijn hier belangrijk. prestatie als je buiten kijkt zou ook nog mee kunnen wegen.
accuduur: logisch hoe langer op de accu hoe handiger.

misschien is dit wat? lekker groot, dikke cpu, en grote accu
pricewatch: Blaupunkt Endeavour 1013 Zwart

Nukezone FTW

Verwijderd

Powrskin schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:17:
misschien is dit wat? lekker groot, dikke cpu, en grote accu
pricewatch: Blaupunkt Endeavour 1013 Zwart
Android 4.4 :( en waarschijnlijk weinig kans voor een update.
Ik zou eerder kijken naar een tablet waar customroms beschikbaar voor zijn die actief worden ontwikkeld.

Of je gaat voor een budget apparaat uit China. Voor EUR100-150 heb je daar prima tablets.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:24:
[...]

Android 4.4 :( en waarschijnlijk weinig kans voor een update.
Ik zou eerder kijken naar een tablet waar customroms beschikbaar voor zijn die actief worden ontwikkeld.

Of je gaat voor een budget apparaat uit China. Voor EUR100-150 heb je daar prima tablets.
nou en android 4.4 is prima. heb nu ook nog een tablet die denk ik niet meer geupdate wordt en vind het prima. is stabiel, gaat lang genoeg mee en biedt de functionaliteit dat ik wil. op de telefoon is het net iets anders, vooral omdat android 6 schijnbaar beter met de accu omgaat en er privacy verbeteringen zijn.

customroms geeft ook meer gedoe en stabiliteitsproblemen. Ik had het idee dat TS simpel content wilde bekijken op een tablet, niets meer niets minder.
hoe de beeldkwaliteit is weet ik trouwens niet, maar verder ziet het er prima uit. een tablet met een rk3288 kan ook nog h265 content afspelen en dat zal de komende jaren fors toenemen.

Apple tablet zou ik in geen geval doen. je wilt gewoon een usb apparaat kunnen aansluiten bijvoorbeeld.

Nukezone FTW

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:06:

Ik probeer het anders te verwoorden, wat is er beter voor films te bekijken? Zijn gewoon voorbeelden en geen directe link naar bestaande tablets.

Tablet 1:

resolutie: 1280 x 800
beeldkwaliteit: HD ready

Tablet 2:

resolutie: 2560 x 1600
beeldkwaliteit: Quad HD

Tablet 3:

resolutie: 1920 x 1200
beeldkwaliteit: Full HD
Wat jij bij "beeldkwaliteit" zet is slechts het naampje voor de resolutie die er boven staat. Beeldkwaliteit slaat op de combinatie van o.a. resolutie, kijkhoek, kleurechtheid, helderheid, zwartwaardes (hoe donkerder zwart is, hoe beter) e.d.

Om erachter te komen welke tablet de beste beeldkwaliteit heeft kan je twee dingen doen: a) reviews lezen en b) naar de winkel gaan en ze zelf bekijken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Wat ik nog even mis in bovenstaande is het geluid. Gaat dit via een koptelefoon of via de tabletspeaker? Er zit gigantisch veel kwaliteitsverschil in tabletspeakers.

Ook een aandachtspuntje: het gewicht.
Ik heb zelf ervaring met de Galaxy Note 10.1 en de Sony Xperia Z3 Tablet Compact. Eerstgenoemde was een ramp, omdat het gewicht gewoon te zwaar was om lekker te gebruiken met één hand. Daarom ben ik zelf overgestapt naar de Sony. Front speakers waar redelijk geluid uit komt, 16:9 verhouding is ideaal voor films/series en een prima gewicht. De accuduur is onovertroffen en het formaat is dusdanig dat ik hem dagelijks meeneem naar het werk om digitaal de krant te lezen etc.

Eerdergenoemde Blaupunkt... 1,1 kg :X
Daar zou ik echt uit de buurt blijven.

En v.w.b. Full HD, HD Ready, Quad HD etc. Als je zo'n perfecte filmervaring wilt ga je niet op een tablet kijken dus ik zou me daar niet druk om maken. Resolutie is ook weer afhankelijk van de schermgrootte. 1280*800 op een 10.1 inch zou ik niet doen, dat is net te weinig. Als daarboven is goed.

[ Voor 16% gewijzigd door -MD- op 21-02-2016 16:07 ]

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Ik zou voor een tablet gaan met 16:9 of 16:10 scherm als je er voornamelijk films op wilt kijken. Heb zelf al een tijd de LG Gpad 8.3 die erg goed bevalt en die je misschien nu goedkoop op marktplaats vind. Ik vind het formaat van 8.3 inch perfect om ook mee te nemen. Maar voor film gaat natuurlijk wel het gegeven op hoe groter het scherm hoe fijner.
Voor mijn moeder een tijdje terug een Lenovo tabet gekocht met full hd 10.1 inch scherm die echt heel goed is voor het geld, dus zeker ook een aanrader, check mijn review van de tablet maar:
productreview: Lenovo Tab 2 A10-70F Blauw review door LLEEDD

Let wel op dat niet elk type tablet van Lenovo aan te raden is maar dat geld natuurlijk voor alle merken.
Pagina: 1