zwart beeld ingame, na reboot en win10 logo zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaV3rb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 23:36
Dit is mijn huidige pc. Geen hoogvlieger, maar doet het werk voor me en een game zo af en toe.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Green WD10EZRX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 41,95€ 41,95
1Seasonic M12II 520W€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 199,-€ 199,-
1ASRock B85M-ITX€ 0,-€ 0,-
1MSI R7850-2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 278,90

Probleem. Ik was The Division Beta aan het spelen. Had het al 2 dagen gespeeld zonder problemen, speelde op graphic settings high. Ik weet niet of het probleem game gerelateerd is, maar vermeld het even.

Nu ging mijn beeld op zwart tijdens de game en geen taakbeheer of iets anders wilde reageren. Na reboot en na het windows 10 logo geen inlogscherm maar een zwart beeld.

Vanuit hun helpscherm geprobeerd een systeemherstel te doen. Werkte niet. Dat lag aan mij verwacht ik, nooit zelf een herstelpunt gemaakt, gebruikte wat windows mij als opties aanbood.
Uiteindelijk meerdere advanced hulpmogelijkheden uitgeprobeerd en had ik wel beeld in safe modus met/ zonder internetmogelijkheden.

Hier geprobeerd de drivers en resolutie aan te passen van de videokaart. (had op forums gezocht dat het hieraan zou kunnen liggen.) Maar mocht niks doen van amd drivers, opnieuw installeren of verwijderen.

Uiteindelijk mijn gpu uit het moederbord gehaald en het beeldscherm aangesloten op mijn moederbord. PC boot tot inlogscherm en werkt naar behoren.

Ik was al een beetje van plan mijn pc een beetje te gaan upgraden, maar tot die tijd hoopte ik nog van deze configuratie plezier te hebben.

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Softwarefout? driver of windows 10?
GPU beschadigd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

MsG

Forumzwerver

Als je de GPU er uithaalt en alles loopt dan als een zonnetje lijkt het wel duidelijk waar je het mogelijk in moet gaan zoeken. Wat als je je videokaart er weer in stopt? Dan opnieuw weer het rare vertoon? Enig idee hoe warm je videokaart werd tijdens het gamen? Mijn videokaart sloeg wel redelijk aan van The Division namelijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaV3rb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 23:36
Dank je voor je reactie.

Als de GPU er weer in gaat en ik zet de pc aan dan blijft het zwart na het windows logo. Ik heb niet gekeken in catalyst, maar ik vermoed vrij hoog.
Als ik Armored Warfare speelde op high, keek niet naar de temperatuur, maar de belasting stond dan op 98%.
Reden ook dat ik dacht aan een kleine upgrade aan onder andere de GPU. Nu zeker.